Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Windows 8 jumissa, mitä teen?

Vierailija
03.10.2014 |

Minulla on 2 viikkoa vanha kone. Tänä iltana se alkoi itsekseen, kesken koneen käytön, asentaa jotain Windows-päivityksiä. Se pyöritti niitä vaikka kuinka kauan. Nyt ruudulla on jo 2 tuntia lukenut: Failure configuring Windows updates. Undoing changes.  Don't turn off your computer.

Mitä minä nyt teen? Yritin tabletilla netistä etsiä vastauksia,  mutta en minä tajua koneista mitään enkä niistä vastauksistakaan. Opiskeluhommat olisi pitänyt saada tehtyä ja nyt kone vaan jumissa ja minusta riippumatta, koska ei edes kysynyt, haluanko päivittää.

Yritin katsoa microsoftin sivuilta jotain asiakastukea,  mutta ne laskuttaa lähes 90€, jos sinne soittaa! Miten voi olla, että ihmisiä pakotetaan koko ajan päivittämään konetta, sitten se päivitys ei toimi ja saat maksaa, kun pyydät tuotetta valmistavan yrityksen korjaavan vian?!

Mitä minä nyt teen? Heitän koneen roskiin ja kaivan kuvetta toisen 500€  verran, jotta saan ostaa uuden koneen,  joka jumissa taas 2 viikon päästä? En ehdi viedä konetta jonnekin korjattavaksi, niillä on aina 2 viikon jonot, maksaa maltaita ja mun pitää saada hommat tehtyä nyt!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:19"]

Miksei voida tavalliselle ihmiselle myydä konetta ja ohjelmia, jotka toimii varmasti? Miksei jokin kukuttajansuojalautakunta tai joku taho kyseenalaista sitä,  että monikansallinen jättiyhtiö käyttää tavallisen pienen ihmisen tietokonetta jonain testialustana ohjelmistoille, asennellaan niitä kysymättä vaan netin kautta koneelle ja sitten ne ei edes toimi.

[/quote]No se mitä siinä tapahtui, oli että kone automaattisesti haki päivitykset käyttöjärjestelmään eli siihen Windowsin (8?) versioon joka sulla on. Käyttöjärjestelmähän on välttämätön koneen käyttöön. Eli ei se ylimääräisiä ohjelmia asentanut. Tosin jos jotain ymmärtää koneista, niin silloin automaattiset päivitykset kannattaa laittaa pois päältä, ja hakea ja asentaa itse valitsemansa päivitykset. Käytännössä päivitysten tarkoitus on tehdä parannuksia. 5

Vierailija
22/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minä olen ihmetellyt. Koneita myydään valmiiksi asennettuina ja ne on heti jumissa, kun Microsoftin mielestä ne eivät ole valmiita ja kunnossa, vaikka se toimi hetkeä aikaisemmin. Karvat nousee pystyyn, kun koneeseen tulee pieninkin ilmoitus päivityksestä, vaikka se tulisi jonkun muunkin koneella. Microsoftiin ja Vistaan meni hermot täysin, joten päivitin toisen koneen seiskaan, mutta pian vastaavien päivitysongelmien takia ostin uuden eri koneen, nyt lapset saa murehtia vanhan konee ongelmia. Nyt oma on mäkki, jolla ongelmia ei järjestelmän puolesta tule enää, mutta tässäkin häiriköi acrobat, office ja pahin taitaa olla katsomon silverlight.

Voit mennä liikkeeseen, josta ostit koneen. Siellä se on saatava kuntoon ja ilmaiseksi, koska on vasta ostettu. Minä menisin ja odottaisinn vaikka pari tuntia kaupan toimittamista loppuun seisoen vieressä. Jos sanovat sen vievän aikaa, pyydä heitä varaamaan sinulle sopiva mukava nojatuoli ja kerro, että sinulla on kyllä eväät varattu mukaan pidempää odotusta varten.

Jos on jostain netistä saatu kone, nettikaupallakin pitää olla ilmainen numero, jossa hoitaa reklamaatiot. Jos sellaisesta, eivätkä ala auttamaan, kerro, että purat kaupan, koska kone ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri on kyseessä. Pyörittää samaa tekstiä vaan, ihan virtanapista otin virran pois. Joo, juuri kaksi viikkoa sitten vein vanhan koneen huoltoon, kun siihen asentui jokin Windows 7-päivitys ja sen jälkeen kone alkoikin ihan itsekseen käynnistämään itseään 10 minuutin välein uudestaan ja uudestaan. Sen koneen kanssa ammattilainen säätää kuulemma Useamman viikon, kun on jonoa. Siksi ostin uuden koneen, kun tehtävät on saatava tehtyä. Ja nyt sitten tämäkin kone telakalle vai?

Vierailija
24/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Win 8 on perseestä.

Vierailija
25/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:24"]

Käytännössä päivitysten tarkoitus on tehdä parannuksia. 5

[/quote]

onko kukaan muistanut kertoa tuota Microsoftille? Ei taida ainakaan ne päivitysten tekijät tietää.

Vierailija
26/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:19"]

Miksei voida tavalliselle ihmiselle myydä konetta ja ohjelmia, jotka toimii varmasti? Miksei jokin kukuttajansuojalautakunta tai joku taho kyseenalaista sitä,  että monikansallinen jättiyhtiö käyttää tavallisen pienen ihmisen tietokonetta jonain testialustana ohjelmistoille, asennellaan niitä kysymättä vaan netin kautta koneelle ja sitten ne ei edes toimi.

[/quote]No se mitä siinä tapahtui, oli että kone automaattisesti haki päivitykset käyttöjärjestelmään eli siihen Windowsin (8?) versioon joka sulla on. Käyttöjärjestelmähän on välttämätön koneen käyttöön. Eli ei se ylimääräisiä ohjelmia asentanut. Tosin jos jotain ymmärtää koneista, niin silloin automaattiset päivitykset kannattaa laittaa pois päältä, ja hakea ja asentaa itse valitsemansa päivitykset. Käytännössä päivitysten tarkoitus on tehdä parannuksia. 5

[/quote]

Jokin Windows 8 versio tässä on, en tiedä mikä, onko niitä useampia? Ei edes kiinnosta, haluan tehdä hommani,  en pähkäillä tietotekniikan kanssa, koska se ei ole mun alaa ja siitä mulle ei makseta. En minä osaa päätellä, mikä päivitys jumittaa koneen ja mikä ei ja nyt tässä kai sitten oli ne automaattiasetukset tehtaan laittamana päällä.

Vierailija
27/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:25"]

Samaa minä olen ihmetellyt. Koneita myydään valmiiksi asennettuina ja ne on heti jumissa, kun Microsoftin mielestä ne eivät ole valmiita ja kunnossa, vaikka se toimi hetkeä aikaisemmin. Karvat nousee pystyyn, kun koneeseen tulee pieninkin ilmoitus päivityksestä, vaikka se tulisi jonkun muunkin koneella. Microsoftiin ja Vistaan meni hermot täysin, joten päivitin toisen koneen seiskaan, mutta pian vastaavien päivitysongelmien takia ostin uuden eri koneen, nyt lapset saa murehtia vanhan konee ongelmia. Nyt oma on mäkki, jolla ongelmia ei järjestelmän puolesta tule enää, mutta tässäkin häiriköi acrobat, office ja pahin taitaa olla katsomon silverlight.

Voit mennä liikkeeseen, josta ostit koneen. Siellä se on saatava kuntoon ja ilmaiseksi, koska on vasta ostettu. Minä menisin ja odottaisinn vaikka pari tuntia kaupan toimittamista loppuun seisoen vieressä. Jos sanovat sen vievän aikaa, pyydä heitä varaamaan sinulle sopiva mukava nojatuoli ja kerro, että sinulla on kyllä eväät varattu mukaan pidempää odotusta varten.

Jos on jostain netistä saatu kone, nettikaupallakin pitää olla ilmainen numero, jossa hoitaa reklamaatiot. Jos sellaisesta, eivätkä ala auttamaan, kerro, että purat kaupan, koska kone ei toimi.

[/quote]

Ostin koneen Kodin Anttilasta. Mahtaako ne siellä osata tehdä sille mitään? Oli pakko saada äkkiä kone jostain, kun deadline painoi päälle.

Vierailija
28/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:28"]

[/quote]

onko kukaan muistanut kertoa tuota Microsoftille? Ei taida ainakaan ne päivitysten tekijät tietää.

[/quote]Tuo ap:n testialusta juttu oli ihan asiaa... Niitä omia mokiaanhan ne jatkuvasti korjaa. Mulla tosin Win 8 ollut yli vuoden ja toiminut täydellisesti. Oon ihmeissäni. Mut en olekaan päivittäny 8.1

5

Vierailija
29/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin miksi niitä päivityksiä tehdään, jos kone kerran kuitenkin toimi klo 16-20 ihan ok? Ja miksei Microsoft testaa niitä päivityksiä,  että varmasti toimivat, ennen kuin laittavat jakeluun?

Vierailija
30/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet huomenna liikkeeseen ja pura kauppa sillä perusteella, että ostit tuon, koska toisen koneesi korjauksen aikana tarvitsit toimivaa konetta. Sano, että jos korjaus kestää kauemmin kuin vanhan koneesi saaminen, kone ei hoida tehtävää, jota varten se myytiin.

Vierailija
31/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt kai sitten ostaa Applen kone. Mutta kun en ole sellaista koskaan käyttänyt ja ne on hintaviakin. Ja mitä olen tuttavilta kuullut, niin ei nekään ongelmattomia ole. 

Vierailija
32/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko ap näkyikö missään päivityksen vaiheessa mainintaa Windows 8.1.

Se on siis seuraava versio Windows 8 käyttöjärjestelmästä. Sen päivittäminen koneelle on kuulemma aiheuttanut monille ongelmia. Koneet menny sekasin. Siksi en ole ite laittanu. Vaikka en kyllä usko että se itsestään olis sitä 8.1 lähteny päivittämään, taitaa olla muuta sekoilua. 5

Vierailija
33/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:34"]

Viet huomenna liikkeeseen ja pura kauppa sillä perusteella, että ostit tuon, koska toisen koneesi korjauksen aikana tarvitsit toimivaa konetta. Sano, että jos korjaus kestää kauemmin kuin vanhan koneesi saaminen, kone ei hoida tehtävää, jota varten se myytiin.

[/quote]

Voin tehdä tuon, mutta se ei ratkaise sitä ongelmaa, että mulla ei nyt ole konetta, jolla tehdä hommani ja lisäksi se, mitä sain tänään tehtyä on nyt jumissa tuolla koneen sisällä.

Vierailija
34/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:36"]

Muistatko ap näkyikö missään päivityksen vaiheessa mainintaa Windows 8.1.

Se on siis seuraava versio Windows 8 käyttöjärjestelmästä. Sen päivittäminen koneelle on kuulemma aiheuttanut monille ongelmia. Koneet menny sekasin. Siksi en ole ite laittanu. Vaikka en kyllä usko että se itsestään olis sitä 8.1 lähteny päivittämään, taitaa olla muuta sekoilua. 5

[/quote]

En nähnyt mitään sellaista. Kone vaan kesken kirjoitustyötäni ilmoitti, että käynnistetään uudelleen päivitysten alentamiseksi ja siinä sitä sitten oltiin.

Taidan huomenna laittaa laskun Microsoftille näistä työtunneista, joita mulla nyt on mennyt hukkaan ongelmaa ihmetellessä.

Vierailija
35/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:33"]

[/quote]

[/quote]

Niin miksi niitä päivityksiä tehdään, jos kone kerran kuitenkin toimi klo 16-20 ihan ok? Ja miksei Microsoft testaa niitä päivityksiä,  että varmasti toimivat, ennen kuin laittavat jakeluun?

[/quote]

tuosta käytiin jo bbs-aikoina keskustelua 90-luvun alussa. Microsoft on osannut myydä muita paremmin keskeneräistä ja saa myytyä sitten parannettua versiota. Muut ohjelmistotalot yrittivät silloin myydä valmista tuotetta ja vaikka toimittivat täysin toimivia, kuten Lotus, hinta oli juuri sen verran korkeampi, että firma meni kaupaksi. Wordperfect, lotus 1-2-3 ja moni muu oli silloin loistavia ja kehittäjien alustat oli siihen aikaan paljon ms:ää parempia. Niitä ja sellaista laadukasta ohjelmointia eilöydy tänä päivänä.

Vierailija
36/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:35"]

Olisi pitänyt kai sitten ostaa Applen kone. Mutta kun en ole sellaista koskaan käyttänyt ja ne on hintaviakin. Ja mitä olen tuttavilta kuullut, niin ei nekään ongelmattomia ole. 

[/quote]

Mikään ei ole ongelmaton, mutta mäkin ongelmat muistuttaa paljon enemmän tavallisten laitteiden ongelmia. Jos niitä on, niillä on hyvä syy, joka on helppo ymmärtää. Näissä windows laitteissa ongelmaksi riittää vain koneen tahto olla ongelmissa ja jos ei päivittäin, niin useaan kertaan viikossa.

Vierailija
37/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone vain jankkaa sitä virheilmoitusta, eli on jäänyt jumiin, niin ratkaisu on se, että kone pitäis sammuttaa, jonka jälkeen se avataan uudestaan vikasietotilassa (tapauskohtaista miten missäkin koneessa siihen pääsee), jossa sitten poistetaan viimeksi asennetut päivitykset, jotka ne ongelmat aiheutti. Sen jälkeen kone taas kiinni ja seuraavalla kerralla sen pitäis käynnistyä normaalisti.

Itse en ole vikasietotilaa joutunut käyttämään omassa Windows 8 koneessa, joten en vielä tiedä sitä miten siihen pääsee. Google tietenki auttais. 5

Vierailija
38/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muuten nykykoneisiin enää asennettua Dossia? Minulla on levyt ja juuri tuo wp:kin tallessa. Pitäisi varmaan kytkeä vanha levykeasema vielä.

Vierailija
39/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

tuosta käytiin jo bbs-aikoina keskustelua 90-luvun alussa. Microsoft on osannut myydä muita paremmin keskeneräistä ja saa myytyä sitten parannettua versiota. Muut ohjelmistotalot yrittivät silloin myydä valmista tuotetta ja vaikka toimittivat täysin toimivia, kuten Lotus, hinta oli juuri sen verran korkeampi, että firma meni kaupaksi. Wordperfect, lotus 1-2-3 ja moni muu oli silloin loistavia ja kehittäjien alustat oli siihen aikaan paljon ms:ää parempia. Niitä ja sellaista laadukasta ohjelmointia eilöydy tänä päivänä.

[/quote]

Joo, mulla oli ekassa pcssä nuo Lotuksen ohjelmat. Se oli IBM ja ikinä ei ollut mitään ongelmia, ei mitään.

Mutta mitäs mä nyt teen? Jätän hommat tekemättä, kannan koneen huomenna Kodin Anttilaan takaisi, soitan Microsoftin keskukseen ja kysyn niiden laskutusosoitteen?

Oikeasti jos joku muu kuin ihjelmointifirma myisi tuotteen, joka ei toimi, niin se firma joutuisi korjaamaan viat ja maksamaan aiheutuneista ongelmista. Microsoft tarjoaa sivuillaan vain maksua vastaan apua ja kaataa muuten ongelman koneen maahantuojalle. Viimeinen pc,  jonka ostin.

Vierailija
40/54 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis ohjeet kuinka windows 8 pääsee vikasietotilaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11025110

Eli sun pitäis sammuttaa kone ja avata se uudelleen ja heti kun se käynnistyy painaa noita ohjeen neuvomia näppäimiä. 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi