miksi jotkut pitää sormusta oikean käden nimettömässä
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:26"]Tai kihloissa samaa sukupuolta olevan kanssa.
[/quote]?
Vasenkätisen on mukavampi käyttää sormusta oikeassa nimettömässä.
Riippuu tosiaan maasta ja uskonnosta. Mä yllätyin kun kuulin että esim. Jenkeissä miehet eivät pidä kihlasormusta ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 02:05"]
Vasenkätisen on mukavampi käyttää sormusta oikeassa nimettömässä.
[/quote]
Ei mua ainakaan haittaa kihla- ja vihkisormus vasemmassa nimettömässä.
-vasuri
Sama täällä ihan vaan kunse on siinä nätisti, sellanen turkkilainen taitavasti tehty sormus
Mun tuttavapiirissä eronneet siirtävät sormukset oikeaan nimettömään, kun koko on yleensä oikea. Osa on vienyt kyllä kaniin ja jättänyt lunastamatta ja pari on heittänyt moiset rinkulat järveen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosiaan maasta ja uskonnosta. Mä yllätyin kun kuulin että esim. Jenkeissä miehet eivät pidä kihlasormusta ollenkaan.
En kyllä tajua miksi miehellä pitää olla kihlasormusta ollenkaan? Eikö olisi fiksumpaa käyttää sormusta vasta kun menee naimisiin? Eikä sormus ole pakollinen missään vaiheessa, se on vain symboli.
Miksi jotkut pitää sormusta vasemman käden keskisormessa, tai oikean käden etusormessa? Tällaisiakin olen nähnyt. On se jännä.
Vaimoni on Venäläinen. Teimme päätöksen että pidämme sormuksia oikeassä kädessä, koska sormus vasemmassa merkitsee leskiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut pitää sormusta vasemman käden keskisormessa, tai oikean käden etusormessa? Tällaisiakin olen nähnyt. On se jännä.
Eläpä mittään, miulla on peukalossa! Miettikeepä sitä.
Pidän muuten vaan. Ei ole sen kummempi kuin muut sormet.
Vierailija kirjoitti:
Korjaus tähän tietoon. Ortodoksilla ei ole vihkisormusta koska heitä ei vihitä avioliittoon. Sormus on kihlasormus joka on oikeassa kädessä. Ortodoksit kihlaa isä (pappi) ja siunaa avioliittoon.
Näinhän myö tehdään 😀 Eli ketjun aloittaja on todnäk. tavannut ortodoksin.
Usein muusikot, varsinkin jousisoittajat pitävät vihkisormusta oikean käden nimettömässä, se kun on jousikäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tai kihloissa samaa sukupuolta olevan kanssa.
Samaa sukupuolta olevat parit laittavat Suomessa vasempaan nimettömään sormukset
Virossakin pidetään oikeassa nimettömässä.
Me ei pidetä ollenkaan, vaikka naimisissa ollaankin.
Henna kalinainen ja antti kurhinen laittoivat bb-talossa naimisiin mennessään rinkulat oikean käden nimettömiin. Ja voi että minä pieni ihminen hämmästellen katselin.