Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LS-sossujen kiinnostuksenkohteet kotikäynneillä

Vierailija
02.10.2014 |

Toisessa ketjussa oli maininta, että kirjahyllyn sisältö olisi kotikäynneillä huolellisen tarkastelun kohteena. Mutta kiinnostaisi tietää, että minkälaisen analyysin he siitä yleensä tekevät. Millaiset kirjat ovat hyvä juttu ja millaiset kirjat puolestaan aiheuttavat huoleen viittaavan merkinnän? Pitääkö hyllyn olla supersiisti jne.? Mitkä muut jutut vaikuttavat arvioihin ja millainen kodin heidän mielestään pitäisi olla? Toki kodin täytynee olla siisti ja huonekalujen tarkoituksenmukaisia ja turvallisia, mutta mitä muuta syynätään?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 06:29"]

Meidän tapauksessa sossulla heräsi huoli, kun luin iltaisin ennen nukkumaanmenoa Raamattu. Kysyin heiltä, että olisiko "Pääoma" parempi, mutta eivät tienneet kirjaa?

[/quote]

Voi kiesus! :( Kuulostaa melkein Pohjois-Korea-meiningiltä. Ja heittosi oli kyllä hauska. :) Mun mielestä on ihan ok lukea iltalukemiseksi Raamattua, vaikka en olekaan kristitty itse, vaan enemmänkin agnostikko/ateisti-linjalla.

[/quote]

En ole ko.viestin kirjoittaja, mutta varmaan suositellaan Sinkkosta ja muita kasvatusoppaita,  kaunokirjallisuudesta jotain  kotimaista esim. Härkönen, Hassinen.  

Raamattu (vanha Testamenttii) on liian järeää luettavaa äiti-ihmiselle, menee unet.

t:

sossu

[/quote]

Toivottavasti et ole tosissasi. Kerro sitten esimerkki kirjasta, jota saisi lukea myös "äiti-ihmiset". Pitääkö oikein vielä korostaa, että äiditkin ovat ihmisiä?

[/quote]

Vierailija
22/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:54"]Ööölö, kyllä lasun ihmiset tietää, että tip top siisteissäkin kodeissa voi asua paskoja vanhempia. Itseasiassa kodeissa, joissa ei ole kaikki hyvin, voi asua vainoharhaisesti siistejä äitejä.
[/quote]
Näin oli meillä. Äiti ja isäpuoli juoppoja silti asunto oli aina siisti.Paitsi tiskipöytä ja kaapit täynnä pulloja mutta ne kiikutettiin kauppaan aina seuraavana aamuna kun lähettiin hakemaan uutta juomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ? Eikö kirjahyllyäkään enää saisi olla ?!?! Mihin tämä maailma on menossa, kuulostaa niin hullulta tämä touhu et ei mitään rajaa. Hylly ei ole lapsiystävällinen? Eiköhän jokainen niitä lapsiaan kuitenkin sen verran vahdi ettei mitään pahaa voi sattua

Vierailija
24/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno tosiaan kuulostaa kun Pohjois-koreassa olisi. Mitään ei äiti-ihminen saisi olevinaan tehdä. :DDD Uskomatonta ja säälittävää. Mitähän sossut tuumaisi, kun tietäisi että lempibändeihini kuuluu hui niin kamala punk-yhtye Apulanta? Jonka musiikkia joskus jopa kuuntelen ( tosi hiljaa!) lapsen ollessa nukkumassa, tai ylipäätänsä musiikin kuuntelu. Mitkähän artistit ovat sossujen mielestä äiti-ihmiselle sopimattomia?

Vierailija
25/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan raamattua saisi lukea? Ei ole todellista! Mites lestadiolaiset, hehän sitä varmaan lukevat päivät pitkät, miksi he sitten saavat erityiskohtelua?

Vierailija
26/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:52"]

Eikö tosiaan raamattua saisi lukea? Ei ole todellista! Mites lestadiolaiset, hehän sitä varmaan lukevat päivät pitkät, miksi he sitten saavat erityiskohtelua?

[/quote]

Jos tavis lukee Raamattua niin se on merkki sekaisin menosta. Muisattatehan kliseet sekopäisistä uskovaisista. 

Vierailija
28/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla periaatteella varmaan joulukirkossakaan ei saisi käydä. Tai viettää joulua, sehän on kristillinen juhla! Missä vaiheessa kristinuskosta on tullut suuri paha asia, jota ei lapsiperheessä hyväksytä.

Vierailija
29/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä eivät sanoneet mitään kun tulivat tarkastamaan kaiken olevan kunnossa kun mulla soi death metal taustalla, lapset leikki epäturvallisesti olohuoneen lattialla kun itse tein ruokaa keittiössä ja DOBERMANNI häsläsi jaloissa. Totesivat vaan että kaikki ok, jatkoa ei tarvita.
Mulla on itselläni niittiä naamassa, omistan tatuointistudion ja pinkit pitkät hiukset :D

Vierailija
30/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:36"]

Siitä eivät sanoneet mitään kun tulivat tarkastamaan kaiken olevan kunnossa kun mulla soi death metal taustalla, lapset leikki epäturvallisesti olohuoneen lattialla kun itse tein ruokaa keittiössä ja DOBERMANNI häsläsi jaloissa. Totesivat vaan että kaikki ok, jatkoa ei tarvita. Mulla on itselläni niittiä naamassa, omistan tatuointistudion ja pinkit pitkät hiukset :D

[/quote]

Taisivat säikähtää:D

Vierailija
31/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:39"]

Meillä ei ole koko talossa kirjahyllyä..lastenkirjat on kaapin kätköissä ja me aikuiset ei keretä paljoa lukemaan..nuorimman lapsen kirjat on lelukopassa olohuoneessa..

[/quote]

Jostain esiltä löytyy kuitenkin kokoelma erikoisen muotoisia (kalliita?) viinapulloja tai ulkolaisia kaljatölkkejä? 
[/quote]

Ei ole varaa käydä ulkomailla hakemassa kaljatölkkejä ja viinipulloja ei löydy myöskään..jos nyt oikein jaaritellaan et pakko olla jotain mitä kerätä ni kerään nättejä astioita ja kynttilöitä. En tosin väitä että olisin ihane vanhempi ja jotenkin menettänyt uskon tähän sossujen toimintaa. Käydään niiden luona jotka muutaman kerran huutaneet lähikaupassa lapselleen mitta sitten ne joiden lapsista moni on huolissaan viitataan kintaalla ja sanotaan että vanhemmilla hyvät ammatit joten lapset voi hyvin..

Vierailija
32/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:00"]

Ja perussiivottomalla tarkoitan sellaista ei kiitos yllätysvieraita-sotkua. Eli lasten lelut pitkin lattioita, pursuavat pyykkikorit, hiekkainen eteinen ja tiskit laittamatta koneeseen.

[/quote]  Monesti nykyään ajattelen, että onneksi omat lapset ovat jo isoja. Kyllä joskus kun tuli iltavuorosta ja lähti aamuvuoroon, jäi aamulla sängyt petaamatta ja tiskejä tiskipöydälle ja lasten lelut keräämättä lattioilta. Ei vain aina ehtinyt tai jaksanut.

[/quote]

Wooot.. Mä en koskaan petaa sänkyä, se on ihan turhaa työtä. Sängyn on hyvä tuulettua. Ja tiskejä meillä on aina tiskipöydällä, kun syödään jatkuvasti ja ainakin itse juon samasta kupista koko päivän. Mulla on jo niin isoja lapsia, ettei niillä ole leluja, mutta sukkia alkkareita ja koulukirjoja on lattialla ja paljon muutakin kaukosäätimestä sanomalehteen.

Sen oon kyllä kuullut, että jos joku sossun uhriksi joutuu, kannattaa kuulemma heittäytyä avuttomaksi ja nöyräksi. Missään nimessä ei saa olla näppärä, nopea ja älykäs, se vituttaa kun on halutaan kerran auttamalla auttaa.

Silloin kuin nuorimmaiseni oli pieni vauva ja tiedustelin kotiapua, sossu lähetti jonkun meille. Mutta ei se kotiapua ollutkaan, vaan joku opiskelija tuli vain tarkkailemaan meille juuri tuota vuorovaikutusta vauvan kanssa yhdeksi päiväksi. Hän ei rikkaa laittanut ristiin koko päivänä, mun piti hoitaa vauvaa, siivota ja keitellä kahvitkin tälle ihanalle vieraalleni ja häntä hauskuuttaa, kun sain viimein vauvan nukkumaan. Normaalisti olisin saanut nukkua itsekin päiväunet, mutta eihän se nyt käynyt, kun sossu halusi "auttaa". Pahinta tässä sossuopiskelijassa oli se, että hänen jalkansa haisivat aivan sietämättömästi hielle. Kun hän viimein lähti ennen kuin mies tuli töistä, väsyneenä itkua tuhertaen vielä moppasin lattiat, sillä sukkahien haju jäi, vaikka sossu lähti.

Se oli viimeinen kerta kun olen sossusta "apua" pyytänyt.

Vierailija
33/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Suomessahan on uskonnonvapaus eli ei pitäisi kuulua kenellekään vaikka tavaisi sekä Raamattua ja Koraania ennen nukahtamista. Kai nyt äiti-ihminenkin saa tehdä vertailevaa analyysia eri uskonnoista?

Vierailija
35/58 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:04"]

Tolla periaatteella varmaan joulukirkossakaan ei saisi käydä. Tai viettää joulua, sehän on kristillinen juhla! Missä vaiheessa kristinuskosta on tullut suuri paha asia, jota ei lapsiperheessä hyväksytä.

[/quote]

Meillä juhlitaankin varmuuden vuoksi sekä Talvipäivän tasausta ja joulua.

Vierailija
36/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kiinnosta mikään muu kuin se, että onko sulla ja sun perheellä kaikki hyvin. :)

Vierailija
37/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta kuin yleisilmettä. Ei sossuille todellakaan ole mielenkiintoa kenenkään kirjahyllyyn ellei siellä nyt satu pitämään laittomia esineitä tai muuta kummallista.

Lastensuojelua kiinnostaa, että asunto on lapsille turvallinen, siellä on kaikki tarvittava lasten hyvinvoinnin kannalta (esim. kunnon sängyt) ja asunto suht koht siistissä kunnossa.

Vierailija
38/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan syynänneet mitään. Toinen istu suoraan olkkarin sohvalle ja toiselle esittelin asunnon pikaisesti. Sitten mentiin istumaan olkkariin juttelemaan niitä näitä. Kyselivät meiltä ja lapsilta jotain ja sit kertoivat ettei aihetta jatkoon.kiitos ja hei.

Vierailija
39/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syynää lasten ja vanhempien vuorovaikutusta. Ei mitään muuta.

Vierailija
40/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen sekä tehnyt sossuharjoittelijana kotikäynnin että vastaanottanut sossut kotikäynnille. En ole syynännyt kirjahyllyjä eikä meidän kirjahyllyä ole kukaan katsonut. Ihan normaalia juttelua on ollut. Meillä on käynyt myös kunnasta toiminta- ja fysioterapeutteja sekä vammaispalveluiden sossu. Aika samanlaisia kaikki vierailut on olleet.