Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumi-laukut - melkein erehdyin ostamaan!

Vierailija
02.10.2014 |

Melkein harmitti, kun en ostanut laadukasta kotimaista nahkalaukkua puoleen hintaan Sokoksen alesta. Ale-hinta "vain" 120 euroa. Nyt ei enää harmita, se laukku todennäköisesti olikin tehty halpatuotantomaassa ja hinnassa täytyy olla ihan uskomattomat katteet!

http://www.lily.fi/blogit/missa-olet-laura/lumetta-missa-sinun-lumi-laukkusi-valmistettu

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kestä! Ja mielellään mäkin kuulisin lisää vinkkejä pienistä kotimaisista yrittäjistä :)

13

Vierailija
2/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Huhta Designin nahkalaukku, Suomessa tehty www.huhtadesign.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai :( Mikä pettymys, olisin ostanut kyseisen firman laukun mutta enpä ostakaan. Olen kotimaisuusfanaatikko, lopetin muumimukienkin keräilyn kun siirsivät tuotannon thaikkuihin. Ice Peak-merkkiä mainostettiin kovasti kotimaisena Iltalehdessä taannoin. Vilkaisin pojan talvitakin niskalappua ja made in China siellä kylläkin luki. Minulle kelpaa myös kovasti vinkit oikeasti Suomessa tehdyistä tuotteista.

Vierailija
4/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noi linkit enkä voi sanoa kuin miksi, voi miksi suomalaisten nykysuunnittelijoiden tuotteiden täytyy näyttää siltä, että ovat suoraan vaka vanha Väinämöisen kaapista?! Suurin osa ihan hirveen näköisiä. Miksi ei voi tehdä jotain 2000-luvulle sopivaa, kaunista ja naisellista?

Vierailija
5/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ice Peak on Luhdan suunnittelema, mutta tuotanto on Kiinassa. Aika vähän on Suomessa enää mitään tekstiili-, kenkä- tai laukkuteollisuutta paitsi pieniä paioja. Pari kenkätehdasta on enää. Aika friikiksi menee elämä, jos kelpuuttaa vain Suomessa valmistettua. Ainakin lapset jäätyvät pakkasilla ilman päällysvaatteita.

Vierailija
6/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. http://salmiakstudio.fi on kotimainen ja eettinen asustevalmistaja.

Vierailija
8/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo pitkään harkinnut Lumin ostamista, mutta kaverin laukku on mennyt käytössä tosi huonon näköiseksi, eikä tämä Intia-episodi ainakaan nosta mun ostoalttiutta. Pitää tutkia noita annettuja linkkejä tarkemmin.

Vierailija
9/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapero tekee kotimaisia lastenvaatteita.

Vierailija
10/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:55"]

Ice Peak on Luhdan suunnittelema, mutta tuotanto on Kiinassa. Aika vähän on Suomessa enää mitään tekstiili-, kenkä- tai laukkuteollisuutta paitsi pieniä paioja. Pari kenkätehdasta on enää. Aika friikiksi menee elämä, jos kelpuuttaa vain Suomessa valmistettua. Ainakin lapset jäätyvät pakkasilla ilman päällysvaatteita.

[/quote]

Niinpä. Tällöin on sentään hyvä tukea suomalaista suunnittelua ja omistusta sen sijaan, että ostaisi sataprosenttisesti ulkomaista, pahimmassa tapauksessa ulkomaisesta verkkokaupasta, jolloin Suomi ei saa mitään.

Vierailija
11/53 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari Lumin laukkua, jotka ovat olleet käytössä vuosia. Mulla ne ovat säilyneet oikein hyvinä. Miellän ostaneeni kotimaista, kun Lumi on suomalainen (tai ainakin puoleksi) merkki. Tosiasia nyt vaan on se, että monet tuotteet kannattaa valmistaa ulkomailla. Ei kai muumimukeja tai Marimekkoa valmistettaisi ulkomailla, ellei Suomessa valmistaminen olisi bisneksen kannalta miinusta? 

Vierailija
12/53 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:55"]

[/quote]

Kyllä mä voin ostaa halpatuotantomaissakin valmistettua, kunhan on eettisesti tuotettu. Mutta halpatuotantomaissa tehdyllä pitää sitten olla myös halvat hinnat. On ihmisten törkeää huijausta, että suomalaiset suunnittelijat on siirtäneet tuotantonsa halpamaihin ja samalla vain hinnat nousee. Toisin sanoen katetta on tullut reippaasti lisää suomalaisten työntekijöiden ja ostajien kustannuksella.

Vierailija
13/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen ihastelin ChoCho -nahkalaukkuja, valmistetaan kuulemma Suomessa.

http://www.chocho.fi/index.php

Vierailija
14/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus katsonut noita Lumin laukkuja, mun mielestäni ne on todella rumia. En halua laukkua joka on sen näköinen kuin olisin sen itse tehnyt.

Vierailija
15/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi menetti arvostuksensa mun silmissä siinä vaiheessa kun sen joku pussukka tuli sillon jonkun lehden kylkiäisenä. En maksaisi.

Vierailija
16/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:04"]

Lumi menetti arvostuksensa mun silmissä siinä vaiheessa kun sen joku pussukka tuli sillon jonkun lehden kylkiäisenä. En maksaisi.

[/quote]

Se pussukka kyllä laski Lumin arvostusta minunkin silmissäni - osittain toki epäreilusti. Kyseinen pussukka oli huonolaatuinen halpisversio, joka oli pelkästään "designed by Lumi". Ei siis mikään aito Lumi-laukku. Mutta arvostusta laski jo pelkästään se, että suostuivat laittaa moiseen roskaan brändinsä nimen.

Vierailija
17/53 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:44"]

Juuri eilen ihastelin ChoCho -nahkalaukkuja, valmistetaan kuulemma Suomessa.

http://www.chocho.fi/index.php

[/quote]

Nuo olisivat muuten kivoja, mutta tuo iso perhoslogo on vähän… en tiedä.

Vierailija
18/53 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi-laukut ovat ilmeisesti melkoista huijausta :(

Olen ostanut hirvennahkaisen olkalaukun oman mallin perusteella mittatilaustyönä Kenkäpaja Pihkasta ja hintaa tuli vain pikkuisen yli 200 euroa. Taatusti kotimaassa valmistettu ja eettinen valinta. Suosittelen.

Vierailija
19/53 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt, miksi laukkua ei saisi teettää Intiassa.

Vierailija
20/53 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:43"]

75 % valmistetaan Euroopassa (Portugali & Espanja), loput Intiassa. Ihan hyvällä todennäköisyydellä tulee siis eurooppalainen veska. :>

[/quote]

Pisti kyllä silmään kommentteja lukiessa, miten KELLÄÄN vastanneista ei ollut sitä Euroopassa valmistettua Lumi-laukkua. Jos 3/4  valmistetaan Euroopassa, olisin voinut kuvitella, että joku olisi ko. ketjussa sellaisen omistanut.