Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos täti ei innostu tätiydestä

Vierailija
12.10.2014 |

Mitä ajattelet, jos lapsesi täti ei ole innoissaan tätiydestään? Jos hän ei esimerkiksi halua, että häntä sanotaan tädiksi? Tai ei kysele lapsesi kuulumisia, eikä anna oma-aloitteisesti (tai pyydettäessäkään)hoitoapua, tms?  Oletko ollut tällaisessa tilanteessa? Miltä se tuntui ja mitä ajattelet kuvatunkaltaisesta tädistä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ei ehkä ole kovin lapsirakas? Tai ei muuten vain koe oloaan mukavaksi lasten lähellä? Mitäpä tuosta nyt pitäisi ajatella, ei varmaan mitään sen kummempaa.

Vierailija
2/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on sisko, jota ei kiinnosta mun lapsi päykän vertaa. Ei ole koskaan kysynyt, mitä kuuluu ja näki lapsen viimeksi ristiäisissä (jotka haukkui). Ajattelen, että sisko on tätinä ihan yhtä mukava kuin siskonakin jo tätä ennen. Onneksi on kuitenkin pari kiinnostunutta tätiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun sisko ei halua tulla kutsutuksi tädiksi,  ymmärrän hyvin. Tuskin on kiinnostunut mistään vauvan hoitamisesta, eikä hänellä ole kyllä kokemustakaan. Uskon, että kun lapsi on isompi, niin sitten tykkää leikittää,  ym. Mitäs siitä ajattelisin. Jokainen löytäköön oman tapansa olla täti tai setä. Ei kenelläkään muulla ole velvollisuutta hoitaa mun lasta kuin mulla, en voi sellaista edellyttää. Jos tarvitsen hoitoapua,  niin voinhan palkata esim yksityisen sairaanhoitajan katsomaan vauvaa. Lapsi on mun valinta, ei sukulaisten.

Vierailija
4/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanoit itsekin ettei täti ole innostunut tätiydestään eli siitä uudesta roolista, kohon te olette hänet vanhempina laittaneet.
Ei kaikki tykkää lapsista, eikä osaa mieltää vauvaa oikeaksi "ihmiseksi", jonka kuulumisia pitäisi tajuta kysellä. En minäkään kysele kavereideni lasten kuulumisia, vaikka pidän heistä. Hoitoavun antaminen ei ole pakollista, vaikka on sukua. Mannerheimin ls-liitosta saa muistaakseni koulutetun lapsenlikan 8€/h, käyttäkää sitä.
Antakaa tädin olöa, kyllä hän lähestyy lasta kun siltä tuntuu.

Vierailija
5/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa olla lasten kanssa,varsinkaan, jos ei vielä ole omia. Monille suhteen luominen lapseen tapahtuu vasta sitten, kun lapsi on kasvanut sen ikäiseksi, että hänen kanssaan voi jutella kaikenlaista. Ei siinä ole mitään pahaa tai kummallista. Aika monet äideistäkin lienevät olleen samanlaisia, ennen kuin saivat omat lapset.

Vierailija
6/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä olen nyt raskaana ja siskoa ei pahemmin kiinnosta.

Vierailija
7/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni ei ole mikään lapsirakas ihminen, vaikka muuten kovin ihana ja rakas on minulle. Ei hirveästi kysele lapseni kuulumisia, mutta kylässä ollessaan kyllä huomioi jonkin verran. En tosiaan vaadi mitään muuta enkä vaadi häneltä mitään lapsenhoitoapua. Kaikki eivät vaan ole lapsirakkaita eivätkä innostu niistä hullunlailla ja se on täysin hyväksyttävää ja normaalia!

Vierailija
8/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, miksi sen pitäisi olla innoissaan? Tehän olette kersan hankkineet, sisko ei ole mitenkään vaikuttanut siihen, että päätyisi tädiksi.

Vierailija
9/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ongelmaa. Täti jatkakoon elämäänsä. Miksi ihmeessä hänen pitäisi oma-aloitteisesti tarjota lastenhoitoapua? Onkohan nyt käynyt vahingossa niin, että joku on kuvitellut oman jälkikasvunsa olevan kaikkien muidenkin maailman napa?

Vierailija
10/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan kauhulla milloin tuo sisko päättää jakautua, olen itse vela ja en vaan osaa tulla lasten kanssa toimeen. En vihaa lapsia mutta olen käsittämättömän epäluonteva niiden kanssa enkä usko että siskon lapsi olisi yhtään eri asia tai tuntisin sen erityisen läheiseksi verrattuna kavereiden tai muiden sukulaisten lapsiin. Ja sisko on sellaista tyyppiä että aivan varmasti pyytäisi vähän väliä lapsenvahdiksi, mihin en todellakaan kykene tai halua suostua. Olen miettinyt että voisi muuttaa eri paikkakunnalle jos vain tulisi mahdolliseksi, näin niinkuin jo etukäteen :D

Joo olen varmaan aika säälittävä ja paska ihminen, ei voi mitään. Ei siskon lapsi ole mun ongelma tai vastuulla kunhan sisko ja sen mies on täysin terveitä ja kykeneviä katsoon itse tuotostensa perään. Jos on oikeesti kriisi niin sitten auttaisin mutta en jonkun lomamatkan tai shoppailuretken takia, vieköön jollekin kaverilleen vaikka. Ne nyt todennäköisemmin saisi sen lapsen pidettyä hengissä kuin minä. Ärsyttää oletus että vain koska olen perhettä olisin muka automaattisesti se paras lapsenvahti tai järkevin valinta kummiksi tms.

Vierailija
11/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä eri meininki kuin meillä. Meillä koko sisarussarja on kyllä kiinnostuneita toistemme lapsista ja niiden kuulumisista. Hoitoapua emme juuri tarjoile, koska asumme ihan eri puolilla Suomea, mutta yhteyttä pidetään kovasti. En siis voisi kuvitellakaan, että siskoni ja veljeni, joitten kanssa olen aina ollut läheinen, eivät olisi kiinnostuneita lapsistani, jotka nyt kuitenkin ovat erityisen kiinteä osa elämääni. Toki tämä on vastavuoroista. Perhehän on tärkeä osa sisarusteni elämää, miten voisin olla kiinnostumatta siitä?

Vierailija
12/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se ei innostu. Kunhan on lasta kohtaan asiallinen niin olen tyytyväinen. Jos haukkuis, vähättelis ja tiuskis niin ärähtäisin.

Vierailija
13/39 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 pojan kummisetä, ja parempi että kummi kuin isä, hauskempaa näin :D Yksin asuvana helpompi esim sovittaa poikien vierailuja kun ei omia menoja niin kamalasti työn lisäksi ole.

Vierailija
14/39 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:24"]

Itse odotan kauhulla milloin tuo sisko päättää jakautua, olen itse vela ja en vaan osaa tulla lasten kanssa toimeen. En vihaa lapsia mutta olen käsittämättömän epäluonteva niiden kanssa enkä usko että siskon lapsi olisi yhtään eri asia tai tuntisin sen erityisen läheiseksi verrattuna kavereiden tai muiden sukulaisten lapsiin. Ja sisko on sellaista tyyppiä että aivan varmasti pyytäisi vähän väliä lapsenvahdiksi, mihin en todellakaan kykene tai halua suostua. Olen miettinyt että voisi muuttaa eri paikkakunnalle jos vain tulisi mahdolliseksi, näin niinkuin jo etukäteen :D

Joo olen varmaan aika säälittävä ja paska ihminen, ei voi mitään. Ei siskon lapsi ole mun ongelma tai vastuulla kunhan sisko ja sen mies on täysin terveitä ja kykeneviä katsoon itse tuotostensa perään. Jos on oikeesti kriisi niin sitten auttaisin mutta en jonkun lomamatkan tai shoppailuretken takia, vieköön jollekin kaverilleen vaikka. Ne nyt todennäköisemmin saisi sen lapsen pidettyä hengissä kuin minä. Ärsyttää oletus että vain koska olen perhettä olisin muka automaattisesti se paras lapsenvahti tai järkevin valinta kummiksi tms.

[/quote]

Älä stressaa. Sanot vaan suoraan jo odotusaikana,  että sä et sitten ole käytettävissä lastenhoitajana. Se on ihan ok. Itse olen myös kummilasten vanhemmille sanonut suoraan,  että en ota pikkulapsia hoitoon, koska en osaa. Nyt olen itse raskaana ja ymmärrän hyvin, ettei sinkku ja lapseton siskoni ainakaan vauvan vahdiksi ala. Kiva, jos yrittää jotain kontaktia luoda lapseen, ellei, niin ei sitten.

Vierailija
15/39 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin kohteliasta edes jotenkin muistaa omaa kummilasta, edes synttärinä. Pää on niin täynnä itseä ettei voi edes sitä tehdä. Sitten kyllä kerrotaan miten lasta rakastaa, joo ihan varmasti. Omien merkkipäivien tms muistaminen on tietty tärkeää.

Nimim. Miksi pyysin siskon kummiksi

Vierailija
16/39 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvoitetta hoitaa sun lapsia, ei edes pyydettäessä. Itse olet luonut tämän ajattelumallin. Oma siskoni on vela ja eipä ole tullut mieleenkään että pitäisi hoitaaa mun lapsia. Nykymammojen pitää tajuta se että jos ei jaksa hoitaa omia lapsiaan niin silloin ei pidä niitä tehdäkkään.

Vierailija
17/39 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako olla kiinnostunut koska heti hoitonakki viuhahtaa! Kun ei ole kiinnostunut niin ei tule niitä ehdotuksia että olisitkin hyvä hoitaja  lapselleni. En uskalla olla edes kavereiden lapsista kiinnostunut, kun siinäkin sama homma. Olen oman raskaan polun kulkenut omien lasten kanssa ja toinen ei ole edes terve. En todellakaan aio hoitaa kenenkään lasta.

Vierailija
18/39 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/39 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela ja täti. Annan vähän rahaa ja kyselen kuulumisia mutta mitään hoitoapua on turha odottaa. Minulla ei ole aikaakaan töiden takia, eikä toisaalta halua/kiinnostusta.

Vierailija
20/39 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:21"]

Itseäni inhottaa, kun minua sanotaan tädiksi, koska olen oikeasti (trans)mies.

[/quote]

Sama täällä.

[/quote] Uskomatonta, että joku tuntee samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi