Veljen tyttöystävä raskaana (tunteiden purkua anonyymisti)
Veljeni ilmoitti viime viikolla, että hänen tyttöystävänsä on raskaana. En ole koskaan tavannut häntä ja he ovat olleet yhdessä vain pari kuukautta ja senkin on ollut kaukosuhde. En tiedä mitä ajatella ja en halua kaataa tuntojani veljeni niskaan tai puida tätä vanhempieni kanssa joten puran tuntojani täällä.
Veljeni on aina ollut aikamoinen naistenmies ja pari päivää ennen raskausuutisia hän vielä puhui kuinka ei tiedä onko suhteella tulevaisuutta ja että on tärkeää ottaa rauhallisesti. Hän on hyväsydäminen ja mahtava ihminen, mutta en vain näe häntä isänä, ainakaan tässä vaiheessa. Vaikka epäilemättä hän kantaa kylläkin vastuunsa, siitä olen varma.
Vanhempamme olivat iloisia uutisesta, joka oli hieman erikoista ottaen huomioon veljeni parisuhdetilanteen jne. Kysyin heiltä heidän ajatuksiaan ja kummankin mielipide oli, että se on hyvä juttu, koska nyt veljeni pitää asettua aloilleen ja muuttua vastuullisemmaksi. En vain voi käsittää heidän perusteluaan. Tuollaisten muutoksien pitäisi lähteä veljestäni itsestään sillä olen huolissani siitä, että veljeni yrittää nyt mahtua muottiin johon hän ei ole valmis ja se saattaa kostautua myöhemmin.
Tietysti tiedän, että nämä asiat eivät ole minun päätettävissäni ja kyse on veljeni elämästä eikä omastani, mutta en voi olla murehtimatta sillä veljeni on minulle kuitenkin erittäin rakas ja läheinen ihminen. Hän ei oikein itse edes tiedä mitä ajattelee ja tuen häntä tietystikin parhaani mukaan kaikessa missä voin. Minua vain huolettaa se, että he ovat vasta ihastumisasteella eivätkä ole edes keskustelleet mistään suurista asioista. He asuvat satojen kilometrien päässä toisistaan ja heillä on nyt suuret paineet saada suhteensa toimimaan jne. Miten he aikovat saada kuvion toimimaan? On myös mahdollista, että he eroavat jossain vaiheessa. Tai sitten paljastuukin, että he sopivat hyvin yhteen ja ovat onnellisia elämänsä loppuun saakka. Eihän sitä tiedä.
Aika näyttää miten käy, tiedän toki sen, mutta en voi olla miettimättäkään näitä kaikkia asioita ja olen huolissani halusin tai en.
Kommentit (45)
Et voi muuta kuin tukea veljeäsi hänen päätöksessään. Ei olisi ensimmäinen pari, joka eroaa ennen lapsen syntymää/pikkulapsiaikana. Veljesi ja hänen tyttöystävänsä päättänevät millainen suhde veljelläsi tulee olemaan lapseen ja savatko täti ja isovanhemmat tavata lasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:26"]
Kuuluu sinulle millä tapaa?
Tuleeko veljesi kertomaan sinulle , miten sun pitää elää elämääsi?
Ai niin, olet nainen , ja automaattisesti parempi ihminen?
Jos eläisit vaikka ihan omaa elämää, ilman miehien aliarvioimista. Olet femakko? Miesvihaaja?
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä. Onko tämä nyt siis väärin, että näinkin iso muutos veljeni elämässä herättää minussa kysymyksiä ja huoltakin? Olen kyllä osittain innoissanikin eli en näe asiaa pelkästään negatiivisenakaan.
Olen veljeni kanssa erittäin läheisissä väleissä ja kyllä hänkin minua välillä neuvoo. Keskustelemme yleensä aina kaikesta hyvin avoimesti ja kunnioitamme toistemme mielipiteitä. Mutta kuten jo sanoin en pidä hyvänä ideana kaataa näitä kaikki ajatuksiani veljeeni niskaan tässä tilanteessa, jossa hän edelleen itsekin prosessoi tätä uutista. Ja oletan myös, että omat huolenaiheeni poistuvat ajanmyötä ja raskauden herättämät tunteet tasaantuvat ehkä piankin.
[/quote]
Eniten sua vituttaa se, että veljesi ehti ennen sua jatkamaan sukuanne?
Loukkaa sinun Pyhää Vulvaasi.
[/quote]
Mielestäni olen selittänyt mikä minua huolettaa. Tai ainakin olen yrittänyt. Vihainen tai vittuuntunut en ole ollenkaan. Oma lapsilukuni on jo täynnä eli siitä ei ole kyse.
[/quote]Älä ap välitä tuosta edellisestä. Se on yksi hullu naisvihaaja joka kannattaa ohittaa kommentoimatta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:19"]
Tärkeintä on sen lapsen hyvinvointi, ei sinun tai veljesikään.
[/quote]
Omituinen kommentti. Kyllä minulle on ainakin tärkeintä oman sisareni hyvinvointi jopa yli hänen miehensä ja lapsensa hyvinvoinnin.
Ainahan sitä voi murehtia, jos niin haluaa. Muista ap, että vaikka tekisivät lapsen vasta viiden vuoden päästä, ei voida tietää, mitä sen jälkeen tapahtuu. Ajattelet liian negatiivisesti, mutta tosiaan, ehkä olet hieman liikaa kiinni veljessäsi.
Monen elämä rauhoittuu lapsen myötä. Itellä ainakin jatkuva sinne tänne ryntäily loppui, kun sain oikeasti järkevää tekemistä tilalle.. Lapsen syntymän myötä elämänlaatu ja mielenrauha parani 100x.
Tapasimme miehen kanssa ja vuoden päästä meillä oli vauva. Nopeaa toimintaa, mutta olemme edelleen aivan superonnellisia, kolme lasta ja oikein ihana elämä.
Minä en nyt oikein ymmärrä näitä joitain vihamielisiä viestejä. Kyse on veljeni ja hänen tyttöystävänsä elämästä ja nämä ovat heidän päätöksiään. Minulla ei ole mitään aikomusta yrittää päällepäsmäröidä näissä asioissa. Minä aion tukea heitä parhaani mukaan. Heidän ehdottomasti kuuluu löytää ratkaisut, jotka toimivat heidän kohdallaan enkä minä kuuluu päätöksientekoon millään tavalla kuin ehkä veljeni tukena tms. Ei tulisi pieneen mieleenikään kertoa heille miten pitäisi toimia tai arvostella heidän päätöksiään. Tärkeintä on, että he olisivat itse tyytyväisiä ja onnellisia, koska silloin olen sitä itsekin.
Olen yrittänyt vain kertoa olevani huolissani joistain asioista. Luulisin, että jos tälläisen uutisen kuulee omasta sisarestaan/lapsestaan tms. niin suurin osa miettisi edes jonkin verran näitä juttuja. En ainakaan itse osaa ohittaa asiaa pelkällä olankohautuksella. Tietysti tämä herättää minussa tunteita ja siksi halusin näin anonyymisti niitä purkaa. Se ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita, että tämä on nyt vain ja ainoastaan joku negatiivinen asia. Ajatus siitä, että sukuun tulee uusi pieni vauva, jota saa ihastella ja jonka täti saisin olla on ihana asia. Olen vilpittömästi sitä mieltä vaikka olen myös huolissani!
Mistä näitä muiden asioihin sekaantujia oikein sikiää??? mitä ihmettä koko asia edes aloittajalle kuuluu??
Olennainen kysymys: minkä ikäisiä ovat AP ja veljensä?
Mun vanhemmat odottavat lapsenlapsia niin kuumeisesti, että se on aivan sama kenen kanssa me 40v lapset niitä hankkisimme, kunhan niitä tulisi.
No, yritä itse luoda hyvää suhdetta tähän tyttöystävään. Voithan jo nyt ottaa yhteyttä ja onnitella raskaudesta ja muutenkin yrittää tutustua ja tarjota apua. Vaikka suhde päättyisi, olisi hyvä, että olisit ystävystynyt tyttöystävän kanssa ja myös sitä kautta lapsen elämässä.
Onko vanhemmat tavanneet tyttöystävän?
Onko se lapsi varmasti veljesi? Jos heillä kerrn on ollut kaukosuhde.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:48"]
No, yritä itse luoda hyvää suhdetta tähän tyttöystävään. Voithan jo nyt ottaa yhteyttä ja onnitella raskaudesta ja muutenkin yrittää tutustua ja tarjota apua. Vaikka suhde päättyisi, olisi hyvä, että olisit ystävystynyt tyttöystävän kanssa ja myös sitä kautta lapsen elämässä.
[/quote]
Se on suunnitelmana. En kuitenkaan itse ota tässä vaiheessa yhteyttä vaan annan veljeni esitellä hänet meille omalla aikataulullaan. Parin viikon päästä tulevat käymään. Ehdottomasti haluan olla lapsen elämässä ja auttaa niin paljon kun pystyn!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:54"]
Onko se lapsi varmasti veljesi? Jos heillä kerrn on ollut kaukosuhde.
[/quote]
En tietenkään tunne kyseistä naista, mutta en nyt ala kuitenkaan häntä epäilemään ilman mitään syytä. Eli uskon kyllä, että kyseessä on veljeni lapsi enkä ainakaan itse epäile tässä mitään vilppiä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:20"]Meillä 1 1/2 vuoteen mahtui tapaaminen, kihlat, häät ja esikoisen syntymä :)
[/quote]
Meillä sama juttu eikä ollut vahinkoraskaus. Yhdessä nyt 8 vuotta :)
Ihana toi pyhä vulva- jankkaajamies :) Varmaan tosi hyvä ja rakastava kumppani jollekin, kateeksi käy!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:46"]
Olennainen kysymys: minkä ikäisiä ovat AP ja veljensä?
Mun vanhemmat odottavat lapsenlapsia niin kuumeisesti, että se on aivan sama kenen kanssa me 40v lapset niitä hankkisimme, kunhan niitä tulisi.
[/quote]
Olemme kumpikin 29v. Lapsenlapsia vanhemmillani on jo viisi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:52"]
Onko vanhemmat tavanneet tyttöystävän?
[/quote]
Eivät ole. Kukaan veljeni lähipiiristä ei ole tavannut häntä vielä sillä he ovat tosiaan olleet kaukosuhteessa ja tapailleet lähinnä tyttöystävän kotipaikkakunnalla. Veljeni sanoi, että esittelee hänet sitten, jos suhde muuttuu vakavaksi eli nyt lähiaikoina siis tapaan hänet.
Taas ämmät leimaamassa toista naista ties miksi horoksi, koska ap naisasianaisena liikkeellä.
Onko palstalla muitakin kuin femakkoja?
Hmmm...onhan tuo tilanne varmasti monin tavoin ristiriitainen veljellesi, mutta minäkään en oikein ymmärrä, mikä sinua siinä erityisesti huolestuttaa. Se, että he saattavat myöhemmin erota? Se, että veljesi "joutuu" asettumaan aloilleen? Lapsen hyvinvointi? Tilannehan on veljesi valinta, ja hän on aikuinen ihminen. Sun tehtävä on tukea häntä, mutta ei puuttua hänen valintoihinsa. Ja lapsihan nyt joka tapauksessa on tulossa, ellei keskenmenoa tule, eli jollain tavalla veljesi kuitenkin joutuu isän rooliin, eihän tätä enää voi muuttaakaan.
Aihe koskettaa minua läheltä, sillä rakas pikkusiskoni, johon olen aina suhtautunut vähän äidillisesti, tuli vahingossa raskaaksi nuorena aivan mahdottomassa suhteessa. Kun hän oli päättänyt pitää lapsen, niin ei mulle tullut mieleen alkaa kyseenalaistaa hänen valintaansa, tai ihmetellä sitä, vaan oli selvää, että näillä mennään ja mä olen mukana hän
en rinnallaan.
Kyllähän ihmisille voi puhua järkeä, jos vaikuttavat olevan ihan pihalla todellisuudesta (esim. Kaveri kuvittelee voivansa pitää kahta miestä ilman, että loukkaa ketään), mutta tässä tapauksessa en ymmärrä mitä tällainen järkipuhe koskisi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:26"]
Kuuluu sinulle millä tapaa?
Tuleeko veljesi kertomaan sinulle , miten sun pitää elää elämääsi?
Ai niin, olet nainen , ja automaattisesti parempi ihminen?
Jos eläisit vaikka ihan omaa elämää, ilman miehien aliarvioimista. Olet femakko? Miesvihaaja?
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä. Onko tämä nyt siis väärin, että näinkin iso muutos veljeni elämässä herättää minussa kysymyksiä ja huoltakin? Olen kyllä osittain innoissanikin eli en näe asiaa pelkästään negatiivisenakaan.
Olen veljeni kanssa erittäin läheisissä väleissä ja kyllä hänkin minua välillä neuvoo. Keskustelemme yleensä aina kaikesta hyvin avoimesti ja kunnioitamme toistemme mielipiteitä. Mutta kuten jo sanoin en pidä hyvänä ideana kaataa näitä kaikki ajatuksiani veljeeni niskaan tässä tilanteessa, jossa hän edelleen itsekin prosessoi tätä uutista. Ja oletan myös, että omat huolenaiheeni poistuvat ajanmyötä ja raskauden herättämät tunteet tasaantuvat ehkä piankin.
[/quote]
Eniten sua vituttaa se, että veljesi ehti ennen sua jatkamaan sukuanne?
Loukkaa sinun Pyhää Vulvaasi.
[/quote]
Mielestäni olen selittänyt mikä minua huolettaa. Tai ainakin olen yrittänyt. Vihainen tai vittuuntunut en ole ollenkaan. Oma lapsilukuni on jo täynnä eli siitä ei ole kyse.