Millaisia mielikuvia herattaa nimi JAMAL?
Mieheni kotimaassa suosittu nimi, ja haluaisi sen pojallemme... Lapsi tulee kuitenkin elamaan Suomessa.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:50"]Eikö joku kansainvälinen nimi kävisi, sellainen mikä olisi suht helppo missäpäin maailmaa tahansa? Max, Otto... [/quote] Kansainvälinen? Missä päin maailmaa tahansa? Ei sellaisia nimiä ole. Luuletko todella, että kulttuureissa, joissa Jamal on yleinen nimi, on montakin Ottoa?
[/quote]
Nääh, kirjoitin "helppo", siis tuttu ja suht helposti lausuttavissa/kirjoitettavissa vaikka ei olisikaan oman kulttuurin perinnenimi.
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen lama, ja sitten maahanmuuttaja.
Jamal kuulostaa Aziz the Combatfighterin tosikolta sukulaiselta. Jos poika on jäämässä Suomeen, niin ehdottaisin esim. Jarmo Jamal Möttöstä. Voi pikkugangstana sitten käyttää JJ:tä.
Afrikkalainen mies. Tiedän erään jamalin, yritti väkisin kavereidensa kanssa viedä minut mukaansa baarista. Silloin pelotti.
Tuo nimi herättää ikävät mielikuvat, sori.
suosittelen et etunimi on suomalainen,toinen nimi vois olla tuo jamal.Helpottaa lapsen elämää esim työnhaussa ja muissa suomi on kuitenkin jossain määrin rasistinen maa.
Mulle tulee mieleen mustaihoinen nuori mies joka asuu Yhdysvaltalaisen suurkaupungin köyhässä betonilähiössä ja kuuluu johonkin katujengiin. Myy huumeita ja pelaa katukorista ja kuuntelee ganstarappia gettoblasterista possen kaa. Huppari päällä.
Mulle tulee mieleen Slummien miljonääri-elokuva. Symppis kaveri :) Mielummin Jamal kuin joku Jorma tms.
Tulee mieleen katulapset Intiassa, Slumdog millionaire. Surullinen mielleyhtymä siis, en antaisi nimeksi.
Itsekaan en tuosta nimesta niin innostu.. Mutta tuskin kuitenkaan "perussuomalaiseen" nimeen paadytaan. Hirmuisen hankalaa on keksii molemmista kiva nimi, kun heidan kauniit nimet (mun korvissa) on miehen mielesta hassuja ja "liian vanhanaikaisia", ja miehen suosikit musta ihan liian kummallisia! Tytolle ois ollu niin paljon helpompi keksii nimi...
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:37"]
Mulle tulee mieleen mustaihoinen nuori mies joka asuu Yhdysvaltalaisen suurkaupungin köyhässä betonilähiössä ja kuuluu johonkin katujengiin. Myy huumeita ja pelaa katukorista ja kuuntelee ganstarappia gettoblasterista possen kaa. Huppari päällä.
[/quote]
Polttaa pilvee muttei juo kaljaa.
Ajatelkaa nyt sitä lasta vähän. Jos hän kerran tulee asumaan Suomessa, niin todellakin laittaisin suomalaisen nimen. Jamalit ja ahmedit voi laittaa sitten vaikka toiseksi nimeksi jos on kerran pakko sellainen nimi saada.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:31"]
Tuo nimi herättää ikävät mielikuvat, sori.
[/quote]
Valitettavasti kyllä, moni työnantaja palkkaa mieluummin Jaakon kuin Jamalin.
Tässä tapauksessa jopa Jami olisi parempi.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4288226/ketju/jamal_ketjusta_alkanut_jatkokertomus