Millaisia mielikuvia herattaa nimi JAMAL?
Mieheni kotimaassa suosittu nimi, ja haluaisi sen pojallemme... Lapsi tulee kuitenkin elamaan Suomessa.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:31"]
Tuo nimi herättää ikävät mielikuvat, sori.
[/quote]
Valitettavasti kyllä, moni työnantaja palkkaa mieluummin Jaakon kuin Jamalin.
[/quote]
Jep......ei missään nimessä kannata antaa lapselle ählämiltä kuulostavaa nimeä. Vaikka miten olisit suvaitsevainen ym, niin tuollaisesta nimestä ei ole kuin haittaa.
Reaalimaailmassa asia nyt vain menee siten, että ulkomaalaiselta kuulostava nimi saatetaan ohittaa työhönotossa
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:50"]Eikö joku kansainvälinen nimi kävisi, sellainen mikä olisi suht helppo missäpäin maailmaa tahansa?
Max, Otto...
[/quote]
Toisaalta eipä se etunimi auta asiaa, mikäli sukunimi on Jabali tai vastaavaa
Totuus on että seksiä harrastetaan viehättävien naisten kanssa ( eli olet viehätävä) mutta seurustelun asteelle suhde ei kehity jos luonteessa tai persoonassa on puutteita. Esim oot pinnallinen pissis jne niin seurustelus ei jakseta koska voit olla kumppanin mielestä liian hankala.
Koita kehittää luonnettas!
Venäläinen ydinkäyttöinen jäänmurtaja tulee ensimmäisenä mieleen, josku tullut luettua ko. aluksesta.
Mulla tulee mieleen Jamel Debbouze.. Marokosta kotoisin oleva koomikko. Ranskassa asun.
Ihan taysin suomalainen nimi ei tule olemaan, mutta itsekin olen jonkun hieman eri tyylisen nimen kannalla, miehen kotimaassa on kaytossa mm. Zakariya, Daniyal, Ishaq...joku enemman sen tyylinen ois mulle mieluisampi :)
-Ap
Mulle tulee mieleen Bill Cosby Show.
Älä anna nimeks Jamalia, siitä tulee mielikuvia kamalia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:07"]
Ihan taysin suomalainen nimi ei tule olemaan, mutta itsekin olen jonkun hieman eri tyylisen nimen kannalla, miehen kotimaassa on kaytossa mm. Zakariya, Daniyal, Ishaq...joku enemman sen tyylinen ois mulle mieluisampi :)
-Ap
[/quote]
Minulla on erikoinen nimi, tosin sukunimi ja ihan suomalainen/ruotsalainen. Mm. hotellia varatessa respan tytön puhelimessa joudutaan aina menemään kirjain kerrallaan, että se oikea nimi saadaan sinne varaukseen. Kivahan se on ettei ole Virtanen/Mäkinen tai Korhonen, mutta omia hankaluuksia se tuottaa.
Työn takia joutuu jatkuvasti hotelleissa olemaan, siksi tuo esimerkki ja ei se muuta työtä tekevälle tietenkään usein tule eteen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:37"]
Mulle tulee mieleen mustaihoinen nuori mies joka asuu Yhdysvaltalaisen suurkaupungin köyhässä betonilähiössä ja kuuluu johonkin katujengiin. Myy huumeita ja pelaa katukorista ja kuuntelee ganstarappia gettoblasterista possen kaa. Huppari päällä.
[/quote]
Joo just tämä kuva tuli mullekin mieleen! Hiukset on sellaiset päätä myöten menevät letit ja päällä on viisi numeroa liian isot vaatteet. Kotona on ongelmia, elää äitinsä ja pienten sisarusten kanssa, joille Jamal on idoli. Äiti työskentelee yhtäaikaa siivoojana ja tarjoilijana elättääkseen lapsensa, koska lasten isä kuoli traagisesti sivullisena jengiammuskelussa. Jamal kuuluu jengiin koska haluaa kostaa isänsä kuoleman, äiti itkee kotona Jamalin perään yrittäen estää tämän lähdön. Naapurissa asuu kaunis Destiny, mustaihoinen kaunotar, jota myös on elämä potkinut tennarilla takaraivoon. Jamal ja Destiny ovat rakastaneet toisiaan jo kauan, mutta kumpikaan ei ole uskaltanut vielä kertoa tunteistaan. Lapsuudesta asti kestänyt ystävyys on vaihtunut viipyileviin katseisiin rappukäytävässä ja jännittyineisiin hiljaisuuksiin.
Tämä tuli mieleen nimestä Jamal.
Afgaani, ääri-islamisti, talebaani...
Pienellä viiveellä tuli mieleen Afganistanin edesmenny presidentti Kharasai, siis ihan sivistynyt rauhallinen herra. M40
Daniyal kuulostaa kauniilta. Kävisikö miehellesi suomalaisittain helpompi kirjoitusasu Daniel tai Dani? Tai Zak (ok vähän huono tämä ehkä..)
Tulee mieleen Afrikkalainen poika. Ei mitään erikoisia mielikuvia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:55"]Totuus on että seksiä harrastetaan viehättävien naisten kanssa ( eli olet viehätävä) mutta seurustelun asteelle suhde ei kehity jos luonteessa tai persoonassa on puutteita. Esim oot pinnallinen pissis jne niin seurustelus ei jakseta koska voit olla kumppanin mielestä liian hankala.
Koita kehittää luonnettas!
[/quote]
Täh?
Elias on kiva kanssa, mutta miehen kotimaassa lausutaan "alias", ja se taas tuo mulle mieleen liikaa sen sanaselityspelin :D Tarvinnee jatkaa keskustelua miehen kanssa, jos hyvaksyisi jonkun mun ehdotuksista :) Nimi sais olla kansainvalinen, mutta juurikin niin ettei heti herata tosi negatiivista mielikuvaa lansimaissa. Hain taalta vahvistusta sille ettei Jamal ole tosiaankaan paras mahdollinen nimi (mieheni ei tajua, vaikka olen yrittanyt selittaa, ettei se herata taalla juurikaan positiivisia mielikuvia!), kiitos kommenteista :) Ei se mieskaan lapselle pahaa toivo, mutta kun nimet kuullostaa niin erilaisille sen korvissa kuin mun :)
-Ap
Eikö joku kansainvälinen nimi kävisi, sellainen mikä olisi suht helppo missäpäin maailmaa tahansa?
Max, Otto...