Jos mies on aikomassa maksaa molempien ruoat treffien päätteeksi niin yritätkö estää vai kiität kohteliaasti?
Miten toimit treffien maksutapauksissa? Sanotko että älä maksa ja maksatte molemmat oman osuutenne vai kiitätkö kohteliaasti kun mies tarjoaa?
Kommentit (82)
Tietysti kiitän kauniisti. Se on hyvä ja kaunis tapa. Pitää osata ottaa tyylikkäästi vastaan jos joku antaa tai tarjoaa jotakin vilpittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kohteliaasti vaikka tiedänkin että todellisuudessa mies maksaa laskun minun rahoistani.
Sinun rahoista? Yhteiset massit?
Kiitän, mutta tiedän että se mies sitten joskus kiristäisi sillä vielä.
Jos mies ei maksaisi, toisia treffejä ei tulisi.
Jos tietäisin, että tavataan uudelleen, antaisin maksaa ja kiittäisin. Maksaisin itse molempien ruuat seuraavilla treffeillä.
Jos en haluaisi tavata miestä enää uudelleen, maksaisin omat ruokani.
Otan tarjouksen vastaan, mutta ehdotan, että mä saan maksaa seuraavalla kerralla. Siitäpähän näkee miten mies reagoi ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kohteliaasti vaikka tiedänkin että todellisuudessa mies maksaa laskun minun rahoistani.
Niin miten sen nyt ottaa, kyllä meillä ihan omat tulot on molemmilla, taloutta tosin hoidetaan yhteisesti.
Sanon ensin laitetaanko puoliksi, mutta jos silti haluaa maksaa niin tarjoan seuraavalla kerralla.
En lähde (lähtenyt) ensitreffeillä syömään. Aivan liian suuri riski, että tulee vain kiusallinen tilanne puolin ja/tai toisin.
Väitän myös, että 99 % tähän provoketjuun osallistuvista ei koskaan ole edes ollut siinä tilanteessa, että olisi menty syömään ensitapaamisella.
Kiitän kohteliaasti. Tietysti.
En pidä sitä minään tosi isona asiana. Pidän sitä normaalina. Siksi siitä ei mitään kiitollisuudenvelkaakaan synny.
(Olen tosin asunut ulkomailla missä niin käy aina ja tottunut, että se ei ole iso juttu.)
Kiittäisin kauniisti. Olisi vähän noloa alkaa vängätä vastaan, jos toinen haluaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En lähde (lähtenyt) ensitreffeillä syömään. Aivan liian suuri riski, että tulee vain kiusallinen tilanne puolin ja/tai toisin.
Väitän myös, että 99 % tähän provoketjuun osallistuvista ei koskaan ole edes ollut siinä tilanteessa, että olisi menty syömään ensitapaamisella.
Kiusallisuutta voi purkaa. Keventää, saada sen pois. Se vaatii usein ylpeyden pudottamista pois. Uskallusta olla mikä on ja pieniä hölmöyksiä anteeksiantavaa asennetta.
Kiusallisuuden sietokyky on meillä erilainen. Itse kestän kiusallisuutta melko hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei maksaisi, toisia treffejä ei tulisi.
Miksi? Loukkaantuisin jos maksettaisiin puoliksi eikä toista tapaamista tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Sanon ensin laitetaanko puoliksi, mutta jos silti haluaa maksaa niin tarjoan seuraavalla kerralla.
Oletko nainen? Mies tarjoaa aina ja maksaa molemmat.
Jos on ekat treffit niin sanon heti että maksan itse oman sapuskani. Toisilla treffeillä mies voi tarjota, jos niitä toisia treffejä edes tulee : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten sen nyt ottaa, kyllä meillä ihan omat tulot on molemmilla, taloutta tosin hoidetaan yhteisesti.
Nyt jo, treffailuvaiheessa? Erikoista.
Vai onko kuitenkin niin, että sietää ymmärrä lukemaasi, tollo.
Kun mies maksaa, olettaa saavansa vastinetta.
Tinderissa osa naisista sanoo suoraan ihan profiilitekstissään, että ”hän ei maksa treffeillä”. Yleensä 30-40-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Otan tarjouksen vastaan, mutta ehdotan, että mä saan maksaa seuraavalla kerralla. Siitäpähän näkee miten mies reagoi ;D
Miksi haluat maksaa? En koskaan anna naisen maksaa ja jos nainen edes ehdottaa moista pidän kummallisena ja loukkaavana. Haluan tarjota ja pitää naisestani huolta.