Onko liikaa vaadittu
jos vastasyntyneen äitinä odotan, että työkaverit soittaessaan onnittelevat ensin vauvasta ja sitten vasta vaativat apua työasioihin?
Kommentit (6)
Onnittelepa minua ensin vauvan saamisesta!"
a) olet aika pieneltä työpaikalta ja soittajat läheisiä työkavereita sekä
b) he soittavat ensimmäistä kertaa eivätkä ole muuten onnitelleet.
Mutta minä olen työpaikalta, jolla kaikki eivät todellakaan edes tiedä, että olen äitiyslomalla jonkun muun etävapaan sijasta ja ne jotka tietävät (kolleegat omalla osastolla) ovat jo koonneet yhteislahjan joten en todellakaan oleta, että he nyt enää uudestaan onnittelevat. Vauva voi olla minun elämänsisältöni, mutta tuskin heidän...
ja sitten meni jokunen viikko ennen kuin työkaverit uskalsi soitella, silloinkin vain ja ainoastaan onnitellakseen henkilökohtaisesti. Työasioita ei onneksi tarvinnut setviä, sillä mulla oli pätevä sijainen.
että he vois onnitella henkilökohtaisestikin kimppalahjan lisäksi kun soittavat ekaa kertaa. Hyviä tapoja se vaan edellyttää, ei sitä että heillä on pakkomielle kollegoiden vauvoista. Eihän se suullinen onnittelu edes maksa heille mitään jos soittavat työpuhelimesta. Jos on jo onnitellut niin on kohteliasta kumminkin kysyä että hei, mitä kuuluu, ennen kuin alkaa vaivata lomalla olijaa työasioista.
a) olet aika pieneltä työpaikalta ja soittajat läheisiä työkavereita sekä
b) he soittavat ensimmäistä kertaa eivätkä ole muuten onnitelleet.Mutta minä olen työpaikalta, jolla kaikki eivät todellakaan edes tiedä, että olen äitiyslomalla jonkun muun etävapaan sijasta ja ne jotka tietävät (kolleegat omalla osastolla) ovat jo koonneet yhteislahjan joten en todellakaan oleta, että he nyt enää uudestaan onnittelevat. Vauva voi olla minun elämänsisältöni, mutta tuskin heidän...
eivät ole onnitelleet millään muotoa.
Toki ymmärrän, että asia, jota kysyvät on heillä päällimmäisenä, mutta jotain on pielessä, jos sitä pitää kysyä äitiyslomalaiselta...
sori kuule nyt mä en ehdi puhua kun pitää vauvaa imettä ja muutenkin on muisti mennyt raskauden vuoksi. Että heippa ja kerro työkavereille terveisiä.