Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko arka kissa koskaan sylikissaksi?

Vierailija
01.10.2014 |

Onko toivoa saada vielä kissasyliin rapsuteltavaksi? Tuli meille arkana puolivuotiaana, eikä ainakaan vielä nyt 1-vuotiaana pysy sylissä yhtään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toivoa. Väkisin sylissä (ei vieraiden) vähän aikaa muutaman kerran päivässä ja huomaa etteivät ihmiset ole pahoja. Tottuu väkisin. :)

Vierailija
2/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta omassa tahdissaan. Älkää ottako sitä koskaan väkisin syliin tai tehkö muuta jäynää. Kun se oppii pikku hiljaa luottamaan, se saattaa tulla itse syliin. Jos te koko ajan pakotatte sitä, todennäköisemmin ei tule syliin koskaan itse. Jos teillä on lapsia, voi olla vaikea saada heitä tajuamaan tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:07"]Anna kissalle jotain rauhoittaa lääkettä, kiva pidellä löllöä ja pökkeröistä kisuu sylkyssä <3
[/quote]
Jotain homeopatiaa kenties?

Vierailija
4/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:07"]Joo, mutta omassa tahdissaan. Älkää ottako sitä koskaan väkisin syliin tai tehkö muuta jäynää. Kun se oppii pikku hiljaa luottamaan, se saattaa tulla itse syliin. Jos te koko ajan pakotatte sitä, todennäköisemmin ei tule syliin koskaan itse. Jos teillä on lapsia, voi olla vaikea saada heitä tajuamaan tätä.
[/quote]Pimeä olet.

Vierailija
5/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista syöttää sylissä jotain oikein hyvää! 

Vierailija
6/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että omaan väkeen voi oppia luottamaan ja nauttimaan seurasta, jos osataan käsitellä oikein. Vieraiden sylissä kiehnääjää ei välttämättä ikinä tule. Älkää jahdatko kissaa ja painostako sitä syliin ja silltyksiin, houkutelkaa nameilla sitä itse lähestymään, ja ehdollistumaan, että olette hyväntahtoista porukkaa

Vierailija
7/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toivoa. Vaatii erittäin paljon kärsivällisyyttä. Ei yhtään pakottamista, ei perässä juoksemista, ei kiinnipitämistä. Paljon hellää huolenpitoa ja juttelua matalalla äänellä, ei kimittämistä, kissalla on erittäin herkkä kuulo, kuten tiedät.

Kissasta voi hyvinkin tulla vielä sylipaiju - ei läheskään kaikille, mutta ainakin yhdelle ihmiselle, johon kissa oppii luottamaan.

Vierailija
8/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi. Kissanne on vielä kovin nuori, joten aikaa on. Ei väkisin syliin, mutta kosketelkaa lattialla.

Itse sain sylikissan siten, että istuin lattialla ja juttelin hiljaa matalalla äänellä, ojensin kättäni, jotta kissa sai haistella. Pikkuhiljaa ystävystyimme ja nyt ei muuta tekisikään kuin sylissä makoilisi:)

Vierailija
9/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kissa sänkyyn lähellesi nukkumaan? Hierooko poskiaan sinuun, esim. sääriäsi kun tulet kotiin? Onko kissalla jotain suosikki makuupaikkaa esim. olohuoneessa? Makoileeko siis samassa huoneessa jossa olet?

Vierailija
10/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta kahdesta kissasta, jotka ovat tulleet puolivuotiaina meille ja aluksi muutamaan vuoteen eivät viihtyneet erityisemmin sylissä, kun olivat vielä nuoria. Nyt vanhempina 6-vuotiaina hakeutuvat syliin tuon tuosta oma-aloitteisesti. Olen useilta kuullut, että usein vanhemmiten kissat tulevat läheisyydenkipeiksi.

Vierailija
11/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa muuttuakin.Älä yritä ottaa väkisin.Kissa valitsee aika usein itse perheestä sen "luottohahmon".Käyttäydy rauhallisesti kissan edessä,tarjoa välillä herkkuja, leikitä.Niin ehkäpä kissa katsoo sinut luottamuksen arvoiseksi.

Vierailija
12/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa puskee jaloissa useinkin, varsinkin keittiössä ;) Tulee sänkyyn jalkopäähän nukkumaan. Sängyllä pääsen joskus rapsuttelemaan ja kissa tuntuu nauttivan ja nostaa vatsan pystyyn. Ei viihdy kuitenkaan sylissä.

Väkisin en ikinä pidä, mutta nostan usein syliin ja päästän heti pois kun tahtoo.

Ap

Vierailija
13/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokissani inhoaa syliin ottamista ja räpiköi hetimiten pois. Mutta kun istun sohvalla, kissa juoksee vähän väliä ylitseni "vahingossa" matkallaan toiselle sohvalle tai ikkunalle.Lopulta kissa jää syliin paikalleen leipomaan alustaa, istuutuu alas kehräämään, ja silitellä ja suukotella sopii niin paljon kuin sielu sietää. Ei väkisin, vaan silloin kun kisu hellimisajan valitsee.

Vierailija
14/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:39"]

Kissa puskee jaloissa useinkin, varsinkin keittiössä ;) Tulee sänkyyn jalkopäähän nukkumaan. Sängyllä pääsen joskus rapsuttelemaan ja kissa tuntuu nauttivan ja nostaa vatsan pystyyn. Ei viihdy kuitenkaan sylissä.

Väkisin en ikinä pidä, mutta nostan usein syliin ja päästän heti pois kun tahtoo.

Ap

[/quote]

Kuulosta siltä, että tuosta tulee vielä sylikiss tai ainakin vieressä viihtyvä kiehnäyskissa.

Rapsuttele kissaa korvan takaa ja leuan alta. Älä nosta kissaa syliin, vaan anna sen olla vapaana ja joko ottaa vastaan rapsuttelu tai kieltäytyä siitä oman fiiliksensä mukaan. Ei niitä voi pakottaa.

Houkutella voi. Herkuilla ja lämmöllä ja mukavuudella.

Vierailija
15/15 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii kärsivällisyyttä, mutta voi ihan hyvin muuttua sylikissaksi. Kissa on vasta puolisen vuotta ollut teillä, joten se tottuu vielä perheenjäseniin paremmin. Olen huomannut, että jostain syystä ei-sylikissat viihtyvät sylissä paremmin jos otan ensin huovan syliin kun istun sohvalla ja sitten kissan sen päälle siliteltäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä