Työttömyyteni rasittaa, mutta muuten olen onnellinen!
Joskus tuntuu että näin ei saisi olla, mutta olen päättänyt iloita joka päivä asioista, jotka mulla ainakin toistaiseksi on hyvin, perheestä, terveydestä, rakkaudesta, kodista ja siitä, että saan pienet rahani riittämään! Joka päivä haen töitä, tänään vain yksi hakemus, huomenna taas varmaan jotakin, katselen myös opiskelumahdollisuuksia...ei multa oikeastaan puutu mitään, muuta kuin työ, ja siinäkin riittäisi osa-aikatyö mainiosti, vaikkapa 6 tuntia päivässä. Hienoa tuntea että pärjää kun on osannut säästää pahan päivän varalle! Ihmettelen niitä, jotka elävät aina kädestä suuhun, jopa työssäolijat!
Kommentit (3)
Ei Suomessa saa olla onnellinen, jos ei ole työtä! Etkö tiedä sitä?
Työttömyys ei minua rasita. Nautin vapaa-ajasta. Ainoa mikä rasittaa on pienellä toimeentulotuella kituuttaminen. Mutta se on minun valintani: kieltäydyn osallistumasta TE-toimiston naurettaville kursseille missä joku epäpätevä konsultti yrittää opettaa akateemisesti koulutettuja työttömiä. "Näin kirjoitat hyvän työhakemuksen".
Kaikkein naurettavin tapaus oli se, kun TE-toimisto lähetti akateemisesti koulutetun työttömän kurssille, jossa suoritetaan "Tietokoneen ajokortti". Sääli vaan, että se akateeminen työtön oli valmistunut tietojenkäsittelytieteen maisteriksi.
Olet varmaan huomannut että ei työ aina tee ihmistä kovin onnelliseksi. Täälläkin monet purnaavat työstään, joko se on vääränlaista, palkka liian pieni tai muuten kehno työilmapiiri...monien pahoinvointi johtuu työstä!