Bloggaajat tienaa?
Tienaako kaikki portaaleissa bloggaavat saman verran? Vai tienaako suosittu blogi enemmän vai tienaako se eniten ketä postaa eniten? Osaatteko yhtään arvioida paljon kideblogeissa, blogiringissä, bellablogeissa, mamalifessä tienaa?
Kommentit (121)
Järkyttävää, mitä rahoja! 3500 eur/kk bloggaamisesta?? Huh huh.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:00"]
^ mikä aihe?
[/quote]
En viitsi sanoa; ei ole kovin mainstream-aihe (harrastus kyseessä) joten blogi löytyisi turhan helposti. Mutta tosiaan sellainen aihe, ettei oikeastaan mitään markkinointiyhteistyötä keksisi. Ei edes kalliita harrastusvälineitä, joita voisi lukijoille tuputtaa :D
Hyvä vertailukohta voisi olla vaikkapa supersuosittu postimerkkeilyblogi...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:22"]
Kyllä mullekin kelpaisi joku 500-1000 e kuussa sivutuloja bloggaamisesta, varsinkin jos ei tarvitse kuin pari kertaa viikossa postata jotain. Toisaalta mainokset blogeissa ovat aika ärsyttäviä ja minäkään en kyllä kovin usein klikkaile linkkejä tekstin seasta saati sitten mainosbannereita. Jos joku juttu kiinnostaa tarpeeksi, avaan uuden välilehden ja menen esim. googlen kautta kaupan sivuille.
[/quote]
Näissä kuukausipalkkioisissa sopimuksissa on kyllä aina sovittu minimimäärä mikä postauksia on tehtävä ja ei tosiaan mikään kaksi kertaa viikossa riitä...
Hurjia palkkoja!
T. Lastenhoitaja, bruttopalkka 1900€
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:02"]
Kyllä mullekin kelpaisi joku 500-1000 e kuussa sivutuloja bloggaamisesta, varsinkin jos ei tarvitse kuin pari kertaa viikossa postata jotain. Toisaalta mainokset blogeissa ovat aika ärsyttäviä ja minäkään en kyllä kovin usein klikkaile linkkejä tekstin seasta saati sitten mainosbannereita. Jos joku juttu kiinnostaa tarpeeksi, avaan uuden välilehden ja menen esim. googlen kautta kaupan sivuille.
[/quote]
Näissä kuukausipalkkioisissa sopimuksissa on kyllä aina sovittu minimimäärä mikä postauksia on tehtävä ja ei tosiaan mikään kaksi kertaa viikossa riitä...
[/quote]
Ei ole. Tämän voit selvittää vaikka eri portaalien bloggaajien viikottaisia postausmääriä tutkimalla.
Minä olen inspirationissa ja olen tiennyt tänä vuonna 112 euroa. En rahan takia sinne liittynyt ja google analyticsin mukaan kävijöitäkin on viikossa vain 900-1200. Hyvin olen viihtynyt.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Tämän voit selvittää vaikka eri portaalien bloggaajien viikottaisia postausmääriä tutkimalla.
[/quote]
No jännä.. kun itse on tullut noihin sopimuksiin nimi alle laitettua useammankin kerran niin aina niissä on kyllä minimipostausmäärä määritelty...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:09"]
Minä olen inspirationissa ja olen tiennyt tänä vuonna 112 euroa. En rahan takia sinne liittynyt ja google analyticsin mukaan kävijöitäkin on viikossa vain 900-1200. Hyvin olen viihtynyt.
[/quote]
*tienannut*, mobiili korjasi
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No jännä.. kun itse on tullut noihin sopimuksiin nimi alle laitettua useammankin kerran niin aina niissä on kyllä minimipostausmäärä määritelty...
[/quote]
Samoin.
portaalikohtaista ja bloggaajan "suuruudesta" riippuvaa, soppareiden sisältökin vaihtelee
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:38"]
Onko täällä Id Inspis -bloggaajia? Saako tosiaan joku inspisläinen satoja euroja kuussa? En siis tarkoita noita isoja id-bloggaajia. Yksi kaveri on inspirationissa eikä kehtaa kertoa mitä tienaa, ilmeisesti ei juuri mitään.
[/quote]
Saan monia satoja euroja Inspiration bloggaajana. Kävijöitä on yli 10 000 uniikkia viikossa :) Odottelen tarjousta johonkin lehden alle, ID bloggaajaksi tai johonkin muuhun portaaliin!
Soppareiden kanssa kannattaa olla todella tarkka. Itse pidän aika suosittua blogia ja minuun päin on otettu muutamasta blogiportaalista yhteyttä. Sen enempää en kerro mitkä olivat kyseessä, mutta sopimusehdot olivat aivan kohtuuttomia. Onneksi olen itse ammattiyhdistysaktiivi ja ymmärsin lukemani. En edes halua ajatella, että moniko allekirjoittaa sopimuksen aivan sokkona, ymmärtämättä sanaakaan. Palkkio suhteessa mahdollisiin sopimussakkoihin ynnä muihin on aika kamalan huono. Riskit voivat olla isoja.
Ihan varmasti on hyviäkin portaaleja ja sopimuksia, mutta jos haikailee alalle, kannattaa olla ennemmin varovainen kuin liian innokas.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:38"]
Onko täällä Id Inspis -bloggaajia? Saako tosiaan joku inspisläinen satoja euroja kuussa? En siis tarkoita noita isoja id-bloggaajia. Yksi kaveri on inspirationissa eikä kehtaa kertoa mitä tienaa, ilmeisesti ei juuri mitään.
[/quote]
Saan monia satoja euroja Inspiration bloggaajana. Kävijöitä on yli 10 000 uniikkia viikossa :) Odottelen tarjousta johonkin lehden alle, ID bloggaajaksi tai johonkin muuhun portaaliin!
[/quote]
Tuskin saat. Inspiratiosta harvemmin nousee suuria nimiä. Inspirationa pidetään "ilmaisfarmina" jota kollegat katsovat alaspäin. Muutama bloggaaja on tästä kirjoittanutkin ohimennen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:20"]Soppareiden kanssa kannattaa olla todella tarkka. Itse pidän aika suosittua blogia ja minuun päin on otettu muutamasta blogiportaalista yhteyttä. Sen enempää en kerro mitkä olivat kyseessä, mutta sopimusehdot olivat aivan kohtuuttomia. Onneksi olen itse ammattiyhdistysaktiivi ja ymmärsin lukemani. En edes halua ajatella, että moniko allekirjoittaa sopimuksen aivan sokkona, ymmärtämättä sanaakaan. Palkkio suhteessa mahdollisiin sopimussakkoihin ynnä muihin on aika kamalan huono. Riskit voivat olla isoja.
Ihan varmasti on hyviäkin portaaleja ja sopimuksia, mutta jos haikailee alalle, kannattaa olla ennemmin varovainen kuin liian innokas.
[/quote]
Kerro lisää! Millaisia sopinussakkoja ja riskejä? Mitä pidät kohtuuttomana?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]
Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.
[/quote] höpö höpö ei todellakaan ole kaikilla tuollaisia summia. Riippuu lukijamääristä ja kävijöistä.
Jos bloggaaja kirjoittaa kideblogeissa ja on 100 fb tykkääjää niin en usko, että paljoa tienaa?
Tuo on indiedayssin omaa bullshittiä, jolla kosiskelevat bloggaajia inspiration yhteisöönsä. Indiedayssin oma id-bloggaaja saa palkkaa 500-1500 euroa riippuen postauksien määrästä, lukijamäärästä ja indiedaysin mainoksista. Opiskelija tulee tolla summalla toimeen jos poikaystävä maksaa puolet vuokrasta ja ruoasta mut aikuiselle tuo on elämiseen liian vähän ellei ole kotirouvana miehen elätettävänä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:57"]
Tuo on indiedayssin omaa bullshittiä, jolla kosiskelevat bloggaajia inspiration yhteisöönsä. Indiedayssin oma id-bloggaaja saa palkkaa 500-1500 euroa riippuen postauksien määrästä, lukijamäärästä ja indiedaysin mainoksista. Opiskelija tulee tolla summalla toimeen jos poikaystävä maksaa puolet vuokrasta ja ruoasta mut aikuiselle tuo on elämiseen liian vähän ellei ole kotirouvana miehen elätettävänä.
[/quote]
Tai bloggaa sivutoimisesti. Kyllähän se tonnikin kuussa olisi ihan kiva taskuraha, jos blogiin ei mene erityisen paljon aikaa eikä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:44"]
Mä tienaan blogillani kolme tonnia kuussa :) T Chicago iida
[/quote]
http://chicago187.blogspot.fi/ Tämäkö on blogisi? Noin paskoilla teksteillä ja rumalla jä tyylitajuttomalla bloggaajalla ei tulisi tienata euroakaan.
[/quote]
Päivän naurut tästä "blogista" :D
^ mikä aihe?