Bloggaajat tienaa?
Tienaako kaikki portaaleissa bloggaavat saman verran? Vai tienaako suosittu blogi enemmän vai tienaako se eniten ketä postaa eniten? Osaatteko yhtään arvioida paljon kideblogeissa, blogiringissä, bellablogeissa, mamalifessä tienaa?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:44"]
Mä tienaan blogillani kolme tonnia kuussa :) T Chicago iida
[/quote]
http://chicago187.blogspot.fi/ Tämäkö on blogisi? Noin paskoilla teksteillä ja rumalla jä tyylitajuttomalla bloggaajalla ei tulisi tienata euroakaan.
[/quote]
Ja niin sinä yrität kääntää tästäkin ketjusta Iidan haukkumisketjun. Ensin kirjoitat Iidan nimissä ja sitten vastaat omaan viestiisi... Etkö mitään yhtään viisaampaa keksi?
Kyllä mullekin kelpaisi joku 500-1000 e kuussa sivutuloja bloggaamisesta, varsinkin jos ei tarvitse kuin pari kertaa viikossa postata jotain. Toisaalta mainokset blogeissa ovat aika ärsyttäviä ja minäkään en kyllä kovin usein klikkaile linkkejä tekstin seasta saati sitten mainosbannereita. Jos joku juttu kiinnostaa tarpeeksi, avaan uuden välilehden ja menen esim. googlen kautta kaupan sivuille.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:23"]Viikossa käy noin. reilu tuhat kävijää
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:13"]Olen pienehkön blogin kirjoittaja ja kysyin kesällä pääsenkö blogirinkiin, sieltä sitten vastattiin, että mulla on liian vähän viikko kävijöitä. Kysyin kesällä myös bellablogeista, eivät vastanneet mitään. [/quote] Paljon sulla sitten on viikkokävijöitä? Muutenkin olis kiva tietää vaatimuksia portaaleihin pääsylle.
[/quote]
[/quote]
Voihan blogi olla hyvä, mutta suuri yleisö ei vain ole löytänyt sitä. Omassa blogissani on todella hyvät kuvat ja teksti aina mietittyä ja virheetöntä. Kirjoitan lapsiperheen arjesta hieman valtavirrasta poikkeavalla tavalla. En kuitenkaan ole mainostanut blogiani missään. Jos hyvä blogi liittyisi portaaliin, niin kävijämäärät nousisivat ja blogi voisi olla portaalille hyväkin sijoitus.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:23"]Viikossa käy noin. reilu tuhat kävijää
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:13"]Olen pienehkön blogin kirjoittaja ja kysyin kesällä pääsenkö blogirinkiin, sieltä sitten vastattiin, että mulla on liian vähän viikko kävijöitä. Kysyin kesällä myös bellablogeista, eivät vastanneet mitään. [/quote] Paljon sulla sitten on viikkokävijöitä? Muutenkin olis kiva tietää vaatimuksia portaaleihin pääsylle.
[/quote]
[/quote]
Voihan blogi olla hyvä, mutta suuri yleisö ei vain ole löytänyt sitä. Omassa blogissani on todella hyvät kuvat ja teksti aina mietittyä ja virheetöntä. Kirjoitan lapsiperheen arjesta hieman valtavirrasta poikkeavalla tavalla. En kuitenkaan ole mainostanut blogiani missään. Jos hyvä blogi liittyisi portaaliin, niin kävijämäärät nousisivat ja blogi voisi olla portaalille hyväkin sijoitus.
[/quote]
Ehkä siis osittain nurinkurista, että ennen portaaliin liittymistä vaaditaan hurjia kävijämääriä. Luulisi, että portaalien pomot tunnistaisivat nousukelpoisen blogin muutenkin.
Tämä on kieltämättä outoa. Hyvä blogi saisi portaalissa lisää lukijoita ja alkaisi myös tuomaan sinne uusia.Valmiikis edellyettävät suuret lukijamäärät laittavat paljon enemmän painoa sattumalle kuin laadulle. Vaan eihän blogeja lehtien alle tai portaaleihin laatuperustein otetakaan.
Ihmetyttää myös, että miten pikkuportaalille ei riitä että blogilla on reilu tuhat (uniikkia?) lukijaa viikossa. Ei se ihan vähän ole. Suurin osa tämän maan bloggaajista joutunee tyytymään ehkä sataan, pariin sataan viikolukijaan. Nuo 10 000 ja yli viikossa ovat jo paljon harvinaisempia. 5000 lukijaakin on jo sellainen, millä on melko lailla painoarvoa esim.markkinoijien silmissä.[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:23"]Viikossa käy noin. reilu tuhat kävijää [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:13"]Olen pienehkön blogin kirjoittaja ja kysyin kesällä pääsenkö blogirinkiin, sieltä sitten vastattiin, että mulla on liian vähän viikko kävijöitä. Kysyin kesällä myös bellablogeista, eivät vastanneet mitään. [/quote] Paljon sulla sitten on viikkokävijöitä? Muutenkin olis kiva tietää vaatimuksia portaaleihin pääsylle. [/quote] [/quote] Voihan blogi olla hyvä, mutta suuri yleisö ei vain ole löytänyt sitä. Omassa blogissani on todella hyvät kuvat ja teksti aina mietittyä ja virheetöntä. Kirjoitan lapsiperheen arjesta hieman valtavirrasta poikkeavalla tavalla. En kuitenkaan ole mainostanut blogiani missään. Jos hyvä blogi liittyisi portaaliin, niin kävijämäärät nousisivat ja blogi voisi olla portaalille hyväkin sijoitus. [/quote] Ehkä siis osittain nurinkurista, että ennen portaaliin liittymistä vaaditaan hurjia kävijämääriä. Luulisi, että portaalien pomot tunnistaisivat nousukelpoisen blogin muutenkin.
[/quote]
Olisi kiva kuulla noita portaaliin pääsyn edellytyksiä tosiaan... Bloggaaja aina sanoo, että portaalista otettiin yhteyttä, itse luulen että suurin osa menee toisin päin, jos ei ole kova nimi. Pelkkä kävijämääräkö ratkaisee? Monilla portaaleissa bloggaavilla on huonot tekstit tai huonot kuvat, jopa molemmat. Eikä sisältöä, pelkkää tyhjänpäiväisyyttä.
Fitfashion esimerkisi, siellä on tosi pieniä blogeja. Milläköhän perustein?
Joo mäkin kävin Sharonin blogissa (Indiedays) ja sillä ei ollut edes kommentteja teksteissään kuin ehkä pari hassua. Jotenkin oon ajatellut, että suositussa blogissa käytäisiin keskusteluja ja lukijoita kiinnostaisi kommentoida.
Jos toinen sivu ei näy kännykällä, kirjoittakaa osoitekentän jatkoksi / sivu / 2.
Kyllä tosiaan näyttää siltä, että laadulla ei ole mitään tekemistä portaalien kanssa. Todella paljon on pieniä, huomattavasti laadukkaampia blogeja kuin isoimmat tunnetut. En myöskään usko, että portaaleista ja mainostajista otettaisiin aina yhteyttä bloggaajaan päin. Varmasti esim tiettyjä tuotteita pyytävät suoraan itselleen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:23"]Viikossa käy noin. reilu tuhat kävijää [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:13"]Olen pienehkön blogin kirjoittaja ja kysyin kesällä pääsenkö blogirinkiin, sieltä sitten vastattiin, että mulla on liian vähän viikko kävijöitä. Kysyin kesällä myös bellablogeista, eivät vastanneet mitään. [/quote] Paljon sulla sitten on viikkokävijöitä? Muutenkin olis kiva tietää vaatimuksia portaaleihin pääsylle. [/quote] [/quote] Voihan blogi olla hyvä, mutta suuri yleisö ei vain ole löytänyt sitä. Omassa blogissani on todella hyvät kuvat ja teksti aina mietittyä ja virheetöntä. Kirjoitan lapsiperheen arjesta hieman valtavirrasta poikkeavalla tavalla. En kuitenkaan ole mainostanut blogiani missään. Jos hyvä blogi liittyisi portaaliin, niin kävijämäärät nousisivat ja blogi voisi olla portaalille hyväkin sijoitus. [/quote] Ehkä siis osittain nurinkurista, että ennen portaaliin liittymistä vaaditaan hurjia kävijämääriä. Luulisi, että portaalien pomot tunnistaisivat nousukelpoisen blogin muutenkin.
[/quote]
Koska on helpompi poimia ne jo valmiiksi suositut päältä? Miksi ihmeessä portaalit sijoittaisivat kehityskelpoisiin blogeihin aikaa ja rahaa, kun ei ole pakko?
"Nousukelpoista" blogia taitaa sitä paitsi olla yllättävän vaikea ennustaa. "Hyvät kuvat ja virheetön teksti" ei sano vielä mitään. "Hyvät kuvat ja virheetön teksti ja mielenkiintoinen sisältö" ei valitettavasti vielä riitä sekään. Iso osa suosituista blogeista on objektiivisesti katsottuna ihan roskaa, mutta jokin "it factor" niissä vetoaa tiettyyn lukijakuntaan, eikä sellaista ominaisuutta pysty millään mittarilla mittaamaan.
Muuten kuin niillä kävijälaskureilla siis.
Onko kotoilu- ja lapsiperheblogille muita sivustoja kuin Vauva tai Kaksplus? Minne omaa, tasokasta pikkublogia kannattaisi tarjota?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:43"]
Joo mäkin kävin Sharonin blogissa (Indiedays) ja sillä ei ollut edes kommentteja teksteissään kuin ehkä pari hassua. Jotenkin oon ajatellut, että suositussa blogissa käytäisiin keskusteluja ja lukijoita kiinnostaisi kommentoida.
[/quote]
Nykypäivänä useimpien blogien kommenttimäärät ovat romahtaneet - jopa maailmanlaajuisesti suosittujen. En oikein tiedä, mikä on syynä. Mahdollisesti iso osa ihmisistä on siirtynyt kommunikoimaan muiden some-kanavien kautta (Instagram, Facebook, jne). Tai sitten blogimaailma on muuttunut muutamassa vuodessa: vähemmän yhteisöllisyyttä, enemmän "ylhäältä alaspäin" -tyyppistä sisällöntuottaja vs. yleisö -asetelmaa?
Pakko myöntää omasta puolestanikin, että en jätä enää juuri ollenkaan kommentteja blogeihin, ellei minulla olen jotain mielestäni uutta ja tärkeää lisättävää keskusteluun. Itse asiassa suosikkiblogejani kommentoin kaikista vähiten, vaikka luenkin niitä oikein tyytyväisenä. Kommentointi ei vaan tunnu enää niin tärkeältä. Enhän minä lähetä palautetta lukemistani lehtiartikkeleistakaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:47"]
Onko kotoilu- ja lapsiperheblogille muita sivustoja kuin Vauva tai Kaksplus? Minne omaa, tasokasta pikkublogia kannattaisi tarjota?
[/quote]
Jos se on pikkublogi, niin eipä taida portaaleja kiinnostaa. Lily voisi olla hyvä alusta?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:47"]
[/quote]
Jos se on pikkublogi, niin eipä taida portaaleja kiinnostaa. Lily voisi olla hyvä alusta?
[/quote]
Mielestäni minulla olisi oikeasti edellytyksiä saada lukijoita. En vain tiedä, missä voisin blogiani mainostaa.
Missä vaiheessa muuten se Material world of Tuukka on tippunut Indiedaysilta pois? Lukiko sitä joku? Jäikö joku kaipaamaan?
Sharonia olen minäkin ihmetellyt, postaukset aika tyhjänpäiväisiä useimmiten ja kommentteja vähän. Ilmeisesti hänen blogiaan sitten jostain vanhasta tottumuksesta luetaan kuitenkin, kun kerran Indiedaysille palkattiin. Varmaan kiinnostavat, blogissa vilahtelevat ystävät on osa syy, miksi Sharonin blogia vielä luetaan, muuten sisältö on aika köykäistä. Matkapostaukset on toki ihan ok, mutta aika harvoin niitäkään on.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25. [/quote] Aika peruspalkkaahan nuo sitten saa ja aiks hyvinkin jos maksimi on 2500
[/quote]
Tuo mukaan maksimi on 3500€ kuussa... 1000€ + 100 × 25 = 3500