Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajat tienaa?

Vierailija
01.10.2014 |

Tienaako kaikki portaaleissa bloggaavat saman verran? Vai  tienaako suosittu blogi enemmän vai tienaako se eniten ketä postaa eniten? Osaatteko yhtään arvioida paljon kideblogeissa, blogiringissä, bellablogeissa, mamalifessä tienaa? 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:02"]

Mihinhän nämä Pipsa-huhutkin perustatte?  Mistä olette keksineet vai onko Pipsa tai Inspirationin pääjehu itse kertonut?

Yhtä järkevä kuin tuo ensimmäisellä sivulla ollut huhu Indiedaysin palkkajärjestelmästä, jota joku siellä blogannut tulikin jo oikomaan.

[/quote]No Pipsa on itse sanonut tekevänsä muutakin kuin siivoustyötä, joten itsekin olettaisin sen tarkoittavan bloggaamista. Palkan suuruus on vain arvioita, kukaan ei varmastikaan tiedä oikeaa summaa. Kyllä se mietityttää itse kutakin, että millaista palkkaa saa kun siivousala ei ole parhaiten palkattua. Pakko olla lisäduunia.

Vierailija
22/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää Google Analyticsia niin ei tarvitse arvuutella kävijämääriä.

Ja teillä joilla on pikkublogi, mutta hyvä ja voitte väittää sen olevan "nousussa." (Aina voi.) Myykää se jonkun lehden tai portaalin saitille (ei siis blogiportaali), tai jonkun nettikaupan joka liittyy aihepiiriin. Ne haluaa epätoivoisesti sisältöä nettiinsä ja kävijöitä. Muistakaa sopia hyvä palkka, normikuukausipalkka, ei mitään muutamia satalappusia.

Terveisiä täältä sisältömarkkinoinnin hypetetystä maailmasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eikö blogilla voi mitenkään tehdä rahaa, jos ei halua laittaa mainoslinkkejä (affliate?) tekstiinsä? En nyt tarkoita sivustolle irrallisena tulevia mainoksia.

Vierailija
24/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:13"]Eli eikö blogilla voi mitenkään tehdä rahaa, jos ei halua laittaa mainoslinkkejä (affliate?) tekstiinsä? En nyt tarkoita sivustolle irrallisena tulevia mainoksia.
[/quote]

Ja onko pakko siis vain odottaa, että joku portaali pyytää bloggaajaksi, jos portaaleihin ei voi hakea? Aika kauan saa varmaankin odotella. Voiko itsenäisellä blogilla saada rahaa muuten kuin affliate-linkkien kautta?

Vierailija
25/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:13"]Eli eikö blogilla voi mitenkään tehdä rahaa, jos ei halua laittaa mainoslinkkejä (affliate?) tekstiinsä? En nyt tarkoita sivustolle irrallisena tulevia mainoksia. [/quote] Ja onko pakko siis vain odottaa, että joku portaali pyytää bloggaajaksi, jos portaaleihin ei voi hakea? Aika kauan saa varmaankin odotella. Voiko itsenäisellä blogilla saada rahaa muuten kuin affliate-linkkien kautta?

[/quote]

Heh. Suomessa on kymmeniä tuhansia blogeja, oletko varma että omasi kiinnostaa suurta yleisöä? Kyllä ne hyvät sieltä erottuvat ilman odottelua.

Vierailija
26/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:11"]Käyttäkää Google Analyticsia niin ei tarvitse arvuutella kävijämääriä.

Ja teillä joilla on pikkublogi, mutta hyvä ja voitte väittää sen olevan "nousussa." (Aina voi.) Myykää se jonkun lehden tai portaalin saitille (ei siis blogiportaali), tai jonkun nettikaupan joka liittyy aihepiiriin. Ne haluaa epätoivoisesti sisältöä nettiinsä ja kävijöitä. Muistakaa sopia hyvä palkka, normikuukausipalkka, ei mitään muutamia satalappusia.

Terveisiä täältä sisältömarkkinoinnin hypetetystä maailmasta
[/quote]

Omassa lapsiperheblogissani ei esimerkiksi koskaan erikseen esitellä vaatteita tai listata, mitä on ostettu. Ainoa mahdollisuus taitaa siis olla jonkin lehden sivusto ja niitäkin on vähän (Vauva ja Kaksplus?).

Vierailija
27/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:59"]

No esimerkiksi Pipsanhan on huhuttu saavan 500-1000e väliltä ja se kuuluu siihen id inspirationiin. Mä oon alkanut uskomaan tuohon koska kaksi tuntia siivous päivittäin tekevä ei voi ostella niin paljon vaatteita, ostella uusia autoja ja rivitalohuoneistoja. Pakosti tulee mieleen että tienaa blogillaan hyvin.

[/quote]

Pipsan miehellä on oma firma, käsittääkseni Pipsa tekee myös siellä jonkin verran toimistotyötä. Varmaan on ihan rahoissaan tuo Pipsan mies, eli tuskin Pipsan tienesteillä sitä taloutta pelkästään pyöritetään.

Vierailija
28/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs esim KPE? Saako vain ilmaisia vaatteita jne? Tuskin bloggaamisesta rahaa saa?

Vierailija
29/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Id Inspis -bloggaajia? Saako tosiaan joku inspisläinen satoja euroja kuussa? En siis tarkoita noita isoja id-bloggaajia. Yksi kaveri on inspirationissa eikä kehtaa kertoa mitä tienaa, ilmeisesti ei juuri mitään.

Vierailija
30/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.

Vierailija
31/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:59"]

No esimerkiksi Pipsanhan on huhuttu saavan 500-1000e väliltä ja se kuuluu siihen id inspirationiin. Mä oon alkanut uskomaan tuohon koska kaksi tuntia siivous päivittäin tekevä ei voi ostella niin paljon vaatteita, ostella uusia autoja ja rivitalohuoneistoja. Pakosti tulee mieleen että tienaa blogillaan hyvin.

[/quote]

Pipsan miehellä on oma firma, käsittääkseni Pipsa tekee myös siellä jonkin verran toimistotyötä. Varmaan on ihan rahoissaan tuo Pipsan mies, eli tuskin Pipsan tienesteillä sitä taloutta pelkästään pyöritetään.

[/quote]No jaa, voihan se noinkin olla mutta muistaakseni Pipsa on sanonut heidän maksavan kaikki puoliksi. Ainahan toki voi sanoa mutta..  voiko yhtälöllä siivoustyö, satunnaiset toimistotyöt ja blogi tuoda niin paljon rahaa että sillä saadaan maksettua asuntolainaa, autolainaa, isoja vaatemääriä? No Pipsahan ei matkusta, ei käy ravintoloissa tai muutenkaan tuollaisissa joten kai sitä rahaa jää. Olen ymmärtänyt että Karkkipäivää-Sanninkaan tulot eivät ole isot mutta tulee toimeen.

Vierailija
32/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika samaa luokkaa kaikissa portaaleissa, kuvittelisin.

Vierailija
33/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiskin...

Vierailija
34/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan blogillani kolme tonnia kuussa :)
T Chicago iida

Vierailija
35/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.
[/quote]
Aika peruspalkkaahan nuo sitten saa ja aiks hyvinkin jos maksimi on 2500

Vierailija
36/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.
[/quote]

Oikeasti? Näin vanhempainvapaalla ollessa tuo tuntuu todella isolta rahalta. Mulla on blogikin, tasokkaita ja kauniita kuvia ja huoliteltua tekstiä. Pitäisiköhän tarjota itseään johonkin portaaliin ;). Kyllä se kummasti kotiäidin leipää leventäisi.

Vierailija
37/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksimi postauksista peruspalkan päälle t. Edellinen

Vierailija
38/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.
[/quote]

Oikeasti? Näin vanhempainvapaalla ollessa tuo tuntuu todella isolta rahalta. Mulla on blogikin, tasokkaita ja kauniita kuvia ja huoliteltua tekstiä. Pitäisiköhän tarjota itseään johonkin portaaliin ;). Kyllä se kummasti kotiäidin leipää leventäisi.
[/quote]

Mitenköhän noiden portaalien alle pääsee? Pitääkö itse tarjota itseään vai scouttaako portaali?

Vierailija
39/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:30"]Indiedaysilla ainakin 1000€/kk + 100€/postaus, vähimmäispostausmäärä kuukaudessa taisi olla 10 postausta ja enimmäismäärä mistä maksetaan 25.
[/quote]

[/quote]

Mitenköhän noiden portaalien alle pääsee? Pitääkö itse tarjota itseään vai scouttaako portaali?
[/quote]

Varmaan voi itseäänkin sinne ehdottaa, mutta vaatimukset ovat varmaan aika kovat. Niin pieni osa Suomen blogeista kuitenkin kuuluu portaaleihin, vaikka lukijoitakin olisi huimat määrät.

Vierailija
40/121 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGH miten turhauttavaa on pyörittää kansainvälisesti tunnettua blogia, jonka kävijämäärät peittoavat useimmat kotimaiset portaaliblogit, mutta jonka aihepiiri tekee siitä täysin hyödyttömän tienausmielessä. Huoh!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi