Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivisia puolia sairaanhoitajan työstä

Vierailija
29.08.2021 |

Kertokaa positiivisia puolia. Haen seuraavassa haussa opiskelemaan kyseistä alaa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Varma työllistyminen, voi myös muuttaa helposti ympäri Suomea tai ulkomaille ja aina löytyy töitä

- Erittäin hyvä palkka verrattuna muihin amk-koulutuksen aloihin

- Mahdollisuus vuorotyöhön (itse preferoin vuorotyötä lisien ja pitempien arkivapaiden vuoksi)

- Mielenkiintoinen, vaihteleva työ

- Tiimityö, helppo saada kavereita ja ystäviä töistä

Huonoja puolia ei kysytty, mutta:

- Kova vastuu, välillä ruuhkaa (välillä kyllä hiljaistakin), asiakkaat usein hankalia, jopa vaarallisia ollessaan tuskissaan, peloissaan ja muuten hankalissa tilanteissa. 

No ei todellakaan ole erittäin hyvä palkka AMK-tasolla jos vertaa vastuun määrää.

No täähän nyt on ikuinen mantra, kun sairaanhoitajan vastuu on niiiiiiiiin suuri, että mikään rahamäärä ei sitä korvaa. Millä se oikein lasketaan mikä raha sen valtavan vastuun korvaisi? 10 000  € / kk? Se nyt vaan on mahdotonta maksaa jokaiselle Suomen 70 000 sairaanhoitajalle tuollainen palkka. Itse olen ihan tyytyväinen palkkaani ja tienaan enemmän kuin kukaan amk-koulutetuista ystävistäni. Lisäksi pystyn aina lisävuoroilla suurentamaan tilipussia. Olkaa muutkin joskus tyytyväisiä ainaisen marinan sijaan.

Sinun kaltaistesi takia mikään ei muutu. Raada ihan rauhassa itseksesi.

Vierailija
62/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Varma työllistyminen, voi myös muuttaa helposti ympäri Suomea tai ulkomaille ja aina löytyy töitä

- Erittäin hyvä palkka verrattuna muihin amk-koulutuksen aloihin

- Mahdollisuus vuorotyöhön (itse preferoin vuorotyötä lisien ja pitempien arkivapaiden vuoksi)

- Mielenkiintoinen, vaihteleva työ

- Tiimityö, helppo saada kavereita ja ystäviä töistä

Huonoja puolia ei kysytty, mutta:

- Kova vastuu, välillä ruuhkaa (välillä kyllä hiljaistakin), asiakkaat usein hankalia, jopa vaarallisia ollessaan tuskissaan, peloissaan ja muuten hankalissa tilanteissa. 

No ei todellakaan ole erittäin hyvä palkka AMK-tasolla jos vertaa vastuun määrää.

Onhan. Ei se vastuun määrä ole mitenkään erityisen suuri. Päiväkodissakin ollaan vastuussa ihmishengistä kun jos unohtaa pihan portin auki niin lapsi voi juosta autotielle. Ei sairaanhoitajan työ ole mitenkään sen vastuullisempaa kuin moni muukaan, siinä pitää mokata aika perusteellisesti että se "vastuu ihmishengistä" näkyy ja sama on monessa muussakin ammatissa.

Höpö höpö. Jatkuvasti ollaan tekemisissä lääkkeiden ja invasiivisten hoitojen kanssa, ihmiset monisairaita ja tarkkailtavia, osattava reagoida nopeasti. Uudet hoitajat oppivat työn ohessa kiireessä asiat. Sulla on ilmeisesti kokemusta alalta? Jos ei niin aika erikoista tekstiä.

Täällä on nyt joku, joka trollaa noita hoitajavastaisia viestejä. Älkää huomioiko koko tyyppiä, koska eihän se mitään mistään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua edetä uralla. Monelle riittää perus duunarityö ilman kovaa vastuuta mistään.

Just näin. Sairaanhoitajalla sit kuitenkin se liksa nousee työkokemuksen ja iän myötä, varsinkin kun saa itse vähän etuoikeudella valita niitä parhaiten palkattuja yö- ja pyhävuoroja, niin lisineen se kuukausiliksa voi olla reilusti yli 5000€ vaikka työ ei ole kovin vaativaa tai vastuullista

Mistä ihmiset näitä palkkoja keksii? Oma peruspalkkani on 2487 e. On 10 vuoden kokemuslisä 199€. Muuten lisät tulee vuoroista. Ei todellakaan yksi työntekijä voi saada kaikkia viikonloppuyövuoroja ja pyhälisiä.

Työ on vaativaa. Se ei ole mitään paperinpyöritystä, vaan hoidat ihmisiä. Pahimmillaan elvytät eikä lääkäriä tai ensihoitoa kuulu ei näy.

Tutun sairaanhoitajan veroilmoituksesta.

Ja ihan typerää puhua siitä peruspalkasta alalla, jolla iso osa palkasta muodostuu nimenomaan lisistä. "Mun peruspalkka on X mutta sitten kuitenkin joka kuussa saan 1,5x sen koska lisiä tulee aina". Ihan niin kuin ne lisät olisi joku marginaalinen juttu joita joskus saa vähäsen.

Mene vapaasti tekemään yövuoroja ja kerro pitääkö siitä maksaa lisiä, tai aamuiltaaamuilta-vaihtelusta. Entä illat ja viikonloput, töissä vai perheen kanssa?

Vierailija
64/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kyllästyttää tuo sairaanhoitajien jatkuva marina.

Siihen on helppo ratkaisu: älä lue näitä.

Vierailija
65/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan hoitajia kovasti, heidän pitäisi saada reilusti lisää palkkaa. Isäni oli juuri viikon sisätautiosastolla munuaisvaivojen takia ja sai todella hyvää ja ystävällistä hoitoa. Myös osastolla vieraillessani ja sinne soittaessani hoitajat olivat ystävällisiä ja auttavaisia. Kiitos!

Vierailija
66/73 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja joka osaa kaikki erikoisalat voi olla työssä ykstiyisellä siellä voi sitten jo neuvotella palkkaan  hyvät  superbonukset.  Voi valita tekeekö pitkää päivää  vai   osapäivää lasten ollessa pieniä  . Voi myös muuttaa tyonkuvaa ja tehdä firmassa  muutakin homma a. Olin  yli  5 vuotta yksityisellä. Joskus  olen sairaalan  vakituisessa virassa ja lisätunteja yksityisellä.  Aina olen saanut  pitää ruokatunnit ja  muut  kahvitauot.  Päivytyksessä voi esim.kesällä olla hiljaista. Työvuorot suunnittelen   koko porukalle  toiveet huomioiden. Se sairaanhoitajien   vihaaja  ilmestyy  tänne  heti,  se sai nuorena pakit ja viha jatkuu.

Vierailija
67/73 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina voi muuttaa norjaan töihin

Vierailija
68/73 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesätytöllä oli aina stringit .

Siinä kaikki hyvät puolet, siis kaikki.  

ex-hoitsu, nyk. DI, setämies

Vierailija
69/73 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy jättää joulun vietto ym. "pakko juhlat" väliin kun olet töissä. Joo tiedän että osan mielestä tuo on huono puoli mutta itse olisin mielelläni juhlapyhät töissä. 

Vierailija
70/73 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse koskaan stressata mahdollisista YT-neuvotteluista tai irtisanomisesta, ellei itse mahdollisesti mokaa tosi raskaasti.

Ei pidä paikkaansa. Vaikka kuinka monia paikkoja yks.puolella koskee yt- uhka ja niitä on jatkuvasti. 

Vierailija
71/73 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat ovat erilaisia, ja työpaikkaa on melko helppo vaihtaa. 

Vierailija
72/73 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma työllistyminen lähes missä tahansa, todella erilaisia toimenkuvia, valinnanmahdollisuus (esim leikkuri, psyk, lapset), vakituisen paikan saamisen helppous (mahdollisuus saada esim asuntolaina), työnantajasta riippuen työsuhdeasunnot, opit tulemaan toimeen kaikenlaisten tyyppien kanssa, ja huomaat selviäväsi tilanteesta kuin tilanteesta. Potilailta saa sen parhaan ja aidoimman kiitoksen, yleensä tulee täydestä sydämestä. 

Vierailija
73/73 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät saumat saada lääkäri puolisoksi.

Usko unelmiisi. 

t. lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan