Positiivisia puolia sairaanhoitajan työstä
Kertokaa positiivisia puolia. Haen seuraavassa haussa opiskelemaan kyseistä alaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua edetä uralla. Monelle riittää perus duunarityö ilman kovaa vastuuta mistään.
Just näin. Sairaanhoitajalla sit kuitenkin se liksa nousee työkokemuksen ja iän myötä, varsinkin kun saa itse vähän etuoikeudella valita niitä parhaiten palkattuja yö- ja pyhävuoroja, niin lisineen se kuukausiliksa voi olla reilusti yli 5000€ vaikka työ ei ole kovin vaativaa tai vastuullista
Ei nouse. Parit mitättömät kokemuslisät eikä todellakaan saa kahmia itselleen kaikkia rahavuoroja vaikka kuinka olisit kokenut ja osaisit. Mutsis oli reilusti yli 5000 vain jos teet koko ajan yöhoitajan töitä pyhineen.
Eli meeppä hittoon tästä ketjusta trollaamasta.
Älä lässytä, mä oon nähny sen veroilmoituksen ja siellä se vetää reippaat 5400€.
Pääsee arvostelemaan päihdeongelmaisia ja tuntemaan ylemmyyttä ja lyömään lyötyä että kikkeliskokkelis mitäs läksit, mun mielestä kenelläkään ei pitäs olla velvollisuutta auttaa sua ku niin makaa ku petaa.
Sit voi mennä kotiin ja kokea olevansa parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua edetä uralla. Monelle riittää perus duunarityö ilman kovaa vastuuta mistään.
Just näin. Sairaanhoitajalla sit kuitenkin se liksa nousee työkokemuksen ja iän myötä, varsinkin kun saa itse vähän etuoikeudella valita niitä parhaiten palkattuja yö- ja pyhävuoroja, niin lisineen se kuukausiliksa voi olla reilusti yli 5000€ vaikka työ ei ole kovin vaativaa tai vastuullista
Mistä ihmiset näitä palkkoja keksii? Oma peruspalkkani on 2487 e. On 10 vuoden kokemuslisä 199€. Muuten lisät tulee vuoroista. Ei todellakaan yksi työntekijä voi saada kaikkia viikonloppuyövuoroja ja pyhälisiä.
Työ on vaativaa. Se ei ole mitään paperinpyöritystä, vaan hoidat ihmisiä. Pahimmillaan elvytät eikä lääkäriä tai ensihoitoa kuulu ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Varma työllistyminen, voi myös muuttaa helposti ympäri Suomea tai ulkomaille ja aina löytyy töitä
- Erittäin hyvä palkka verrattuna muihin amk-koulutuksen aloihin
- Mahdollisuus vuorotyöhön (itse preferoin vuorotyötä lisien ja pitempien arkivapaiden vuoksi)
- Mielenkiintoinen, vaihteleva työ
- Tiimityö, helppo saada kavereita ja ystäviä töistä
Huonoja puolia ei kysytty, mutta:
- Kova vastuu, välillä ruuhkaa (välillä kyllä hiljaistakin), asiakkaat usein hankalia, jopa vaarallisia ollessaan tuskissaan, peloissaan ja muuten hankalissa tilanteissa.No ei todellakaan ole erittäin hyvä palkka AMK-tasolla jos vertaa vastuun määrää.
No täähän nyt on ikuinen mantra, kun sairaanhoitajan vastuu on niiiiiiiiin suuri, että mikään rahamäärä ei sitä korvaa. Millä se oikein lasketaan mikä raha sen valtavan vastuun korvaisi? 10 000 € / kk? Se nyt vaan on mahdotonta maksaa jokaiselle Suomen 70 000 sairaanhoitajalle tuollainen palkka. Itse olen ihan tyytyväinen palkkaani ja tienaan enemmän kuin kukaan amk-koulutetuista ystävistäni. Lisäksi pystyn aina lisävuoroilla suurentamaan tilipussia. Olkaa muutkin joskus tyytyväisiä ainaisen marinan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmiset näitä palkkoja keksii? Oma peruspalkkani on 2487 e. On 10 vuoden kokemuslisä 199€. Muuten lisät tulee vuoroista. Ei todellakaan yksi työntekijä voi saada kaikkia viikonloppuyövuoroja ja pyhälisiä.
Työ on vaativaa. Se ei ole mitään paperinpyöritystä, vaan hoidat ihmisiä. Pahimmillaan elvytät eikä lääkäriä tai ensihoitoa kuulu ei näy.
Tutun sairaanhoitajan veroilmoituksesta.
Ja ihan typerää puhua siitä peruspalkasta alalla, jolla iso osa palkasta muodostuu nimenomaan lisistä. "Mun peruspalkka on X mutta sitten kuitenkin joka kuussa saan 1,5x sen koska lisiä tulee aina". Ihan niin kuin ne lisät olisi joku marginaalinen juttu joita joskus saa vähäsen.
Tuo että "työ on vaativaa" kertoo yhtä paljon ammattikunnan edustajien kyvyistä kuin työn objektiivisesti vaativuudesta.
4. luokkalaisen lapsen mielestä 4. luokan matikan laskutoimitukset ovat vaativia.
Sairaanhoitajan työssä vaativaa on lähinnä kolmivuorotyö ja unirytmin heittely, ja siitä saa kyllä reilun korvauksen kun käy öisin töissä.
Sinne vaan sitten. Mutta älä tule viiden vuoden päästä tänne itkemään, miten ala on perseestä. Sinua on informoitu, nyt sitten tiedät mitä teet.
Minä en kyllä oikein ymmärrä miksi jotkut ulkopuoliset tulevat tähän ketjuun jauhamaan paskaa sairaanhoitajan työnkuvasta. Eihän heillä ole siitä kokemusta joten millä lihaksilla? Sama kun minä menisin heittelemään jotakin insinöörin hommia tekevien työnkuvasta, vastuusta ja palkkauksesta. Kannattaa jättää nämä omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä oikein ymmärrä miksi jotkut ulkopuoliset tulevat tähän ketjuun jauhamaan paskaa sairaanhoitajan työnkuvasta. Eihän heillä ole siitä kokemusta joten millä lihaksilla? Sama kun minä menisin heittelemään jotakin insinöörin hommia tekevien työnkuvasta, vastuusta ja palkkauksesta. Kannattaa jättää nämä omaan arvoonsa.
Toi on aika helppo kortti heittää että kukaan muu ei voi tietää miten vastuullista ja vaativaa se on! Ja sen saman ajatusmallin mukaan hoitajien pitäisi saada sellaista liksaa että oltaisiin rikkaimman 5% joukossa.
Kaikilla ei ole omaa kokemusta myöskään lakimiehen työstä mutta on heillä jotain käsitystä siitä että koulutusvaatimuksineen se on vaativampaa kuin sairaanhoitajan työ, ja siitä maksetaan siksi enemmän.
Lisäksi sairaanhoitajia on niin paljon että kaikki ovat kyllä nähneet heitä töissä ja tuntevat sellaisia lähipiiristä, joten ihmisillä saattaa olla aika hyvä kuva siitä millaista se työ on verrattuna moneen muuhun ammattiin. Eikä pelkästään sairaanhoitajien omiin kommentteihin voi juuri luottaa koska aina uhriutuvat siitä että se on maailman vaikein, vastuullisin, ja aliarvostetuin ammatti. Oikeasti joka päivä pelastavat ihmishenkiä ja vähällä on, ettei jengi kuole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on aika helppo kortti heittää että kukaan muu ei voi tietää miten vastuullista ja vaativaa se on! Ja sen saman ajatusmallin mukaan hoitajien pitäisi saada sellaista liksaa että oltaisiin rikkaimman 5% joukossa.
Kaikilla ei ole omaa kokemusta myöskään lakimiehen työstä mutta on heillä jotain käsitystä siitä että koulutusvaatimuksineen se on vaativampaa kuin sairaanhoitajan työ, ja siitä maksetaan siksi enemmän.
Lisäksi sairaanhoitajia on niin paljon että kaikki ovat kyllä nähneet heitä töissä ja tuntevat sellaisia lähipiiristä, joten ihmisillä saattaa olla aika hyvä kuva siitä millaista se työ on verrattuna moneen muuhun ammattiin. Eikä pelkästään sairaanhoitajien omiin kommentteihin voi juuri luottaa koska aina uhriutuvat siitä että se on maailman vaikein, vastuullisin, ja aliarvostetuin ammatti. Oikeasti joka päivä pelastavat ihmishenkiä ja vähällä on, ettei jengi kuole!
Voi Jeesus mikä tyyppi :D
Kaikkia kyllästyttää tuo sairaanhoitajien jatkuva marina.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit lääppii aina pepulle ja yrittää sisään.
Jaa sellainen lesbokulttuuriko siellä nyt vallitsee? Lääkiksestä valmistuneistakin yli puolet on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hyvin palkattu
- arvostettu ammatti
- helppo työ
Ei nuo pidä paikkaansa ollenkaan. Palkka on pieni. Arvostus mitataan rahalla eikä työstä haluta maksaa. Työ ole helppoa. Vaatii osaamista, tarkkuutta, täytyy osat toimia hätätilabteissa, vastuu on ihmishengistä.
Huoh aina tuo "vastuu ihmishengistä". Taksikuski vastaa ihmishengistä (itse asiassa kuka tahansa joka ajaa töissä autoa), samoin rakennustyöläinen, Linnanmäen vuoristoradan jarrumies...
Sairaanhoitajan työ ei ole siinä mielessä erityisen vastuullista siten että ihmisten henki olisi vaarassa. Toki jos tekee helvetin tökerön ja suuren virheen niin on mahdollista että joku kuolee. Samoin kuin vaikka autoa ajaessa.
Mua on aina mietityttänut että miten se vastuu ihmishengistä konkretisoituu? Vuodessa raportoidaan tuhansia hoitovirheilmoituksia , mukaan lukien kuolemaan johtaneet hoitovirheet mutta harvemmin on niistä ketään tuomittu millään lailla. Muistan tapauksen jossa pikkulapselle oli annettu yli kymmenkertainen annos lääkettä mikä johti lapsen elinikäiseen vammautumiseen ja josta 2 vastuullista sairaanhoidon ammattilaista selvisi 20 päiväsakolla. Kuulostaa pikemmin vastuu sellaiselta nimelliseltä vastuulta kuin poliittinen vastuu politiikoilla. Monessa muussa ammattiryhmässä vastuun kantaminen konkretisoituu isommilla rangaistuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hyvin palkattu
- arvostettu ammatti
- helppo työ
Ei nuo pidä paikkaansa ollenkaan. Palkka on pieni. Arvostus mitataan rahalla eikä työstä haluta maksaa. Työ ole helppoa. Vaatii osaamista, tarkkuutta, täytyy osat toimia hätätilabteissa, vastuu on ihmishengistä.
Huoh aina tuo "vastuu ihmishengistä". Taksikuski vastaa ihmishengistä (itse asiassa kuka tahansa joka ajaa töissä autoa), samoin rakennustyöläinen, Linnanmäen vuoristoradan jarrumies...
Sairaanhoitajan työ ei ole siinä mielessä erityisen vastuullista siten että ihmisten henki olisi vaarassa. Toki jos tekee helvetin tökerön ja suuren virheen niin on mahdollista että joku kuolee. Samoin kuin vaikka autoa ajaessa.
Mua on aina mietityttänut että miten se vastuu ihmishengistä konkretisoituu? Vuodessa raportoidaan tuhansia hoitovirheilmoituksia , mukaan lukien kuolemaan johtaneet hoitovirheet mutta harvemmin on niistä ketään tuomittu millään lailla. Muistan tapauksen jossa pikkulapselle oli annettu yli kymmenkertainen annos lääkettä mikä johti lapsen elinikäiseen vammautumiseen ja josta 2 vastuullista sairaanhoidon ammattilaista selvisi 20 päiväsakolla. Kuulostaa pikemmin vastuu sellaiselta nimelliseltä vastuulta kuin poliittinen vastuu politiikoilla. Monessa muussa ammattiryhmässä vastuun kantaminen konkretisoituu isommilla rangaistuksilla.
Joo pieni epäsuhta sen välillä et onko vastuuta ja kannetaanko se oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät saumat saada lääkäri puolisoksi.
Miksi aina lääkäri? Miksi ei vaikka lähihoitajamies?
Naissairaanhoitajat eivät nai alempitasoisia miehiä.
Jos lääkärin pokaaminen ei onnistu, pitää tyytyä insinööriin.
Jos insinöörinkään pokaaminen ei onnistu, voi aina heittäytyä kategoriaan"miehet eivät kestä vahvoja naisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Varma työllistyminen, voi myös muuttaa helposti ympäri Suomea tai ulkomaille ja aina löytyy töitä
- Erittäin hyvä palkka verrattuna muihin amk-koulutuksen aloihin
- Mahdollisuus vuorotyöhön (itse preferoin vuorotyötä lisien ja pitempien arkivapaiden vuoksi)
- Mielenkiintoinen, vaihteleva työ
- Tiimityö, helppo saada kavereita ja ystäviä töistä
Huonoja puolia ei kysytty, mutta:
- Kova vastuu, välillä ruuhkaa (välillä kyllä hiljaistakin), asiakkaat usein hankalia, jopa vaarallisia ollessaan tuskissaan, peloissaan ja muuten hankalissa tilanteissa.No ei todellakaan ole erittäin hyvä palkka AMK-tasolla jos vertaa vastuun määrää.
Onhan. Ei se vastuun määrä ole mitenkään erityisen suuri. Päiväkodissakin ollaan vastuussa ihmishengistä kun jos unohtaa pihan portin auki niin lapsi voi juosta autotielle. Ei sairaanhoitajan työ ole mitenkään sen vastuullisempaa kuin moni muukaan, siinä pitää mokata aika perusteellisesti että se "vastuu ihmishengistä" näkyy ja sama on monessa muussakin ammatissa.
Höpö höpö. Jatkuvasti ollaan tekemisissä lääkkeiden ja invasiivisten hoitojen kanssa, ihmiset monisairaita ja tarkkailtavia, osattava reagoida nopeasti. Uudet hoitajat oppivat työn ohessa kiireessä asiat. Sulla on ilmeisesti kokemusta alalta? Jos ei niin aika erikoista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hyvin palkattu
- arvostettu ammatti
- helppo työ
Tuossakin taisi olla kyse siitä että lääkäri oli määrännyt väärän annoksen. Eli lisävastuuna pitää vielä kytätä toisten työtä ja osattava kyseenalaistaa ja kysyä epäselvissä asioissa
Eli pää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse. Parit mitättömät kokemuslisät eikä todellakaan saa kahmia itselleen kaikkia rahavuoroja vaikka kuinka olisit kokenut ja osaisit. Mutsis oli reilusti yli 5000 vain jos teet koko ajan yöhoitajan töitä pyhineen.
Eli meeppä hittoon tästä ketjusta trollaamasta.
Älä lässytä, mä oon nähny sen veroilmoituksen ja siellä se vetää reippaat 5400€.
Selvä, hirveillä ylitöillä ja öillä ja pyhillä 0,1 % saa 5000 €. Haista kukkanen.
Onhan. Ei se vastuun määrä ole mitenkään erityisen suuri. Päiväkodissakin ollaan vastuussa ihmishengistä kun jos unohtaa pihan portin auki niin lapsi voi juosta autotielle. Ei sairaanhoitajan työ ole mitenkään sen vastuullisempaa kuin moni muukaan, siinä pitää mokata aika perusteellisesti että se "vastuu ihmishengistä" näkyy ja sama on monessa muussakin ammatissa.