Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kakarat puhuu huutamalla?

Vierailija
29.08.2021 |

Onko niillä huono kuulo vai miksi ne ei puhu normaalilla äänellä? Huutavat keskenään, vanhemmilleen, muille aikuisille, jopa yksin leikkiessään. Miksi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelen.

Vierailija
2/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kasvatus- ja opetusalalla lähes kaikki kärsivät joskus melusta. Tehyläisistä ammateista melulle altistuvat eniten lastenhoitajat. Päiväkodeissa ja kouluissa äänenvoimakkuus on tyypillisesti 70 ja 80 desibelin välillä, mutta hetkittäin melu voi nousta yli 90 desibelin." 

https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/paivakodeissa-piilee-kuulovaurion-…

https://fi.wikipedia.org/wiki/Melu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon ihmetelly minäkin. Naapurinkin pennut huutaa ulkona aamusta iltaan. Eikai lapset ollu ennen tuommosia.

Vierailija
4/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan sama mitä tekevät, huutaa täytyy. Muistan kun itse olin tuollainen 12-vuotias ja parhaan tyttökaverini kanssa leikittiin ja harrastettiin. Ei tarvinnut huutaa, ihan hiljaisempikin puheääni riitti. Totta kai joskus jokainen riehaantuu ja on hieman äänekkäämpi, mutta ei normaali ihminen raaku tauotta.

Naapurissa tällainen kaveripari, ja tulevat aina nurmikolle istumaan meidän etuoven lähettyville. Ihan kauhea kiekuminen ja vieläpä sellaista räääkymistä ja outoa tyhjän paskan nauramista. Toinen sanoo pöö ja toinen alkaa kirkua ja räkättää holtittomasti, ja sama toistuu, ja toistuu...ikkunat on pidettävä kiinni.

Vierailija
5/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia huutajia olette itse olleet pienenä. Aina naurattaa nämä, olen ollut niiin kiltti ja rauhallinen jutut. Et ole!

Vierailija
6/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa voi kysyä humalaisista aikuisista tai mies- ja naisporukoista. Desibelit nousee ja jutut ovat samaa tasoa kuin lapsilla. Lapset kuitenkin aidosti innostuu ja niillä vähän kuohuu yli kun itsehillintä ei ole vielä kehittynyt.

Vierailija
7/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääs itse saada äänenne kuuluville päiväkodissa. Jos lapsukaiset viettävät siellä ison osan elämästään ja sitten vielä kotona yrittävät tulla sisaruksiltaan kuulluksi, niin väkisin ne desibelit nousevat.

Vierailija
8/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaisia huutajia olette itse olleet pienenä. Aina naurattaa nämä, olen ollut niiin kiltti ja rauhallinen jutut. Et ole!

Olet väärässä.

Vierailija
9/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääs itse saada äänenne kuuluville päiväkodissa. Jos lapsukaiset viettävät siellä ison osan elämästään ja sitten vielä kotona yrittävät tulla sisaruksiltaan kuulluksi, niin väkisin ne desibelit nousevat.

Eihän tuo pelkästään päiväkodin ongelma ole, kuten ketjussa on tullut ilmi.

Vierailija
10/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen ollut, vaikka kuinka jankkaat. Tyttäreni on myös, vaikka koskaan ei ole pyydetty olemaan hiljaa tai kielletty olemasta oma itsensä. Ei ikinä ole kirkunut tai huutanut naama punaisena. Ainut asia on nauru, mikä korottaa ääntään, mutta sekään ei ole mitään korvia särkevää.

Vierailija
11/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikasvatuksessa vikaa kun ei kielletä huutamista ja käytöstapoja ei opeteta.

Vierailija
12/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että on huono kuulo ettei kuule omaa ääntään, mutta ei se sitäkään voi olla. Eikö omatkin korvat ole koetuksella omasta äänestään? Vai eikö sellaista voi tuntea muu kuin ulkopuolinen? 

Vierailija
13/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa niillä on jokin aivomätävirus.

Vierailija
14/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä vain kakarat. Naapurin pariskunta huuta toisilleen päivät yöt ja yksi möykkää pelatessaan. Ihan aikuinen mies.

Vierailija
15/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kylmästä ja pimeästä talvesta. Mutta rehellisyyden nimissä on siinä yksi hyvä puoli: naapureiden kakarat ovat vähemmän ulkona kirkumassa ja sekoilemassa, ja se trampoliinikin varmaan laskeutuu takaisin helvettiin muutamaksi kuukaudeksi.

On näin loppukesästä mitta totaalisen täynnä noita kirkuvia pentuja. Talvella kirkuvat sisällä omien vanhempiensa riemuksi edes. Toivottavasti huutavat yhtä paljon kuin kesällä viattomien naapureiden riesaksi.

Vierailija
16/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja kaiken tämän metelin keskellä hirveä valitus siitä, kun raketteja ammutaan parina päivänä vuodessa ja miten kauheasti melua siitä syntyy ja eläimet pelkää eikä ihmiset pysty nukkua jne...

Vierailija
17/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samaa voi kysyä humalaisista aikuisista tai mies- ja naisporukoista. Desibelit nousee ja jutut ovat samaa tasoa kuin lapsilla. Lapset kuitenkin aidosti innostuu ja niillä vähän kuohuu yli kun itsehillintä ei ole vielä kehittynyt.

No jopas keksit täysin asiaan kuulumattoman esimerkin. Humalassa riehuvat aikuiset. Joopa joo.

Ennen pelattiin kaikenlaisia pihapelejä, hypittiin narua, oltiin piilosta, käytiin uimarannalla ja tehtiin metsäretkiä. Nykyisin naapurin mukulat pysyvät aamusta iltaan tiukasti pihassa ja jopa kirkuvat kilpaa. Tönivät toisiaan ja pyörivät ja fillaroivat autojen väleissä parkkipaikoilla.  Kauhea huuto, mutta mitään kehittävää ja järkevää tekemistä ei ole. Ja tietenkin älyluurit pitää olla. Ylipainoisiakin iso osa.

Vierailija
18/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapset eivät tule kotona kuulluiksi, kun mutsi ja faija viettää päivät netissä. Huutavat sitten kotona ja ulkona.

Vierailija
19/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut aikuiset puhuvat lapsista kakaroina? Onko heillä huonot tavat vai miksi ne ei voi käyttää normaalia nimitystä lapset? Ja miksi niiden on yleistettävä jonkin tavan kuuluvan kaikille lapsille? Haukkuvat lapsia kakaroiksi, toisilleen, lapsille ja jopa höpistessään itsekseen? Oi MIKSI?

Vierailija
20/47 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettihommissa ja pelaamisessa on sellainen hyvä puoli, että lapsukaiset ovat melko hiljaa. Eivät aiheuta meluhaittaa juurikaan. Mopot pitäisi kieltää lailla. Vähintään pitäisi antaa oikeus ampua mopoilija heti, kun tulee kielletyille alueille tai yöllä päristelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän