MIksi hitossa TE toimisto PAKOTTAA hakemaan kouluun ?
Jos olet syyslukukauden alussa edelleen työtön, kerro TE-toimistossa, minne olet hakenut. Jos olet ilman pätevää syytä jättänyt hakematta koulutukseen, menetät oikeutesi työttömyysetuuteen syyslukukauden alusta eli 1.9. alkaen toistaiseksi.
Siis jumalauta, miksi pakotetaan hakemaan jonnekin mihin ei kiinnosta mennä ? sehän vie opiskelupaikan sellaiselta, joka ko. alaa haluaa !!
Minä esimerkiksi aikoinaan halusin KAUPPAKORKEAAN ja yo-keväänä en ehtinyt lukea pääsykokeisiin, joten pidin välivuoden ja luin silloin. Ei olisi tullut mieleenkään mennä välivuotena jonnekin ei-kiinnostavaan kouluun vuodeksi. Kävin töissä. SILLOIN SAI TÖITÄ
Nykyään ei saa ja monet joutuvat ilmoittautumaan TE toimistoon ja nyt TE toimisto PAKOTTAA HAKEMAAN JONNEKIN MINNE EI HALUA ja jonka tietää keskeyttävänsä joka tapauksessa keväällä.
Todella järkevää ? Sehän maksaa valtiolla vaikka mitä, kun nuori pakotetaan kouluun ja sitten hän keskeyttää sen vuoden jälkeen
Ei jumalauta mitä touhua
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:07"]
Nykypäivänä töitä on todella vaikea saada ilman minkäänlaista ammatillista koulutusta, joten on enemmän kuin kohtuullista että työttömältä vaaditaan työllisyyttä edeltäviä toimia (lue: koulutus) saadakseen työttömyystukea.
[/quote]
Niinpä. mutta tassa puhutaankin välivuotta/lukulomaa pitävästä ylioppilaasta. Joka haluaa töihin, mutta ei pääse ja joutuu asioimaan TE toimistossa. onko sulla lukemisen kanssa ongelmia ?
Nämä on näitä nykyajan hullutuksia joissa yhteiskunta kusee omaan nilkkaansa. Ei ole kenellekään hyötyä että laitetaan kouluun jonka kuitenkin keskeyttää keväällä. Ei valmistu tutkintoa, koulutukseen käytetyt rahat menevät hukkaan, joku toinen menettää opiskelupaikan ja ennen kaikkea nuoren elämä hankaloituu ja jos hänellä on määrätietoiset suunnitelmat niin niistä ei tämän pelleilyn takia ehkä tulekaan valmista. Pahimmassa tapauksessa tästä nuoresta ei koskaan valmistu mitään jos matto vedetään alta heti nuorena.
Kuulostaa ihan yhtä järkevältä kuin se että opiskelija ei saa sossusta mitään tukea mutta kun keskeyttää koulutuksen niin saa edes alennetun minimitoimeentulon. Toisaalta järjestelmä kannustaa opiskelemaan, toisaalta välttämään sitä.
Mitähän maksaa valtiolla nämä yhden vuoden opiskelijat, joita on koulut täynnä ?
Hieno laki !
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:09"]
Pitäs hakea niitä töitä ja jos pääsee niin sitten ei taas ehdi lukea. Pitäisi saada valtion rahoittamaa lukulomaa. Hyvät pääsee sekä töihin, että opiskelemaan.
[/quote]
Ei pidä paikkansa. Tai ehkä Helsingissä on töitä. Mutta pienemmissä kaupungeissa ei ole, jos ei ole koulutusta tai työkokemusta. Ylioppilaalla ei ole koulutusta eli ei saa työpaikkaa. Ja kun ei ole työpaikkaa, ei saa työkokemusta.
Myyjän pitää olla kauppaopiston käynyt vähintään, siivoojan pitää olla amiksen käynyt, tarjoilijan pitää olla amiksen käynyt jne
Helsinki ei ole maailman napa, pinemmillä paikkakunnilla ei todellakaan ole töitä ilman ammattikoulutusta tai työkokemusta.
[/quote]
Kumma kun minä pääsin pari vuotta sitten 20 000 asukkaan pikkukaupungissa lähimarketin kassalle kesäksi ilman koulutusta, ihan pelkkänä ylioppilaana. Ja sitten vielä syksyllä pääsin ensimmäisellä yrityksellä kauppakorkeaan. Olisi varmaan pitänyt pitää vuosi valtion ylläpitämää lukulomaa kun täällä sellaistakin väläytellään.
Tyhmät täällä narisee kun ei pääse opiskelemaan tai töihin. Onneksi en oikeassa elämässä tiedä yhtään sellaista nuorta ihan nimeltä . Paitsi naapurissa on yksi mutta hän ei osaa sanoa edes päivää, joten en ihmettele yhtään. Jos osaisi olisin rekrytoinut meidän firmaan välivuodeksi tai taitaa olla jo toinen menossa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:23"]
Pitäs hakea niitä töitä ja jos pääsee niin sitten ei taas ehdi lukea. Pitäisi saada valtion rahoittamaa lukulomaa. Hyvät pääsee sekä töihin, että opiskelemaan.
[/quote]
Ei pidä paikkansa. Tai ehkä Helsingissä on töitä. Mutta pienemmissä kaupungeissa ei ole, jos ei ole koulutusta tai työkokemusta. Ylioppilaalla ei ole koulutusta eli ei saa työpaikkaa. Ja kun ei ole työpaikkaa, ei saa työkokemusta.
Myyjän pitää olla kauppaopiston käynyt vähintään, siivoojan pitää olla amiksen käynyt, tarjoilijan pitää olla amiksen käynyt jne
Helsinki ei ole maailman napa, pinemmillä paikkakunnilla ei todellakaan ole töitä ilman ammattikoulutusta tai työkokemusta.
[/quote]
Kumma kun minä pääsin pari vuotta sitten 20 000 asukkaan pikkukaupungissa lähimarketin kassalle kesäksi ilman koulutusta, ihan pelkkänä ylioppilaana. Ja sitten vielä syksyllä pääsin ensimmäisellä yrityksellä kauppakorkeaan. Olisi varmaan pitänyt pitää vuosi valtion ylläpitämää lukulomaa kun täällä sellaistakin väläytellään.
[/quote]
Niin pääsit, isäsi avustuksella.....
Ja minäkin pääsin kauppakorkeaan ekalla yrittämällä, luin ehkä viikon tai kaksi. Mutta se on 80 luvulla. Silloin pääsi tuosta noin vain melkein minne vaan. Nykyään pitääkin olla 37 pistettä 40:stä.
Tajua nyt, että ajat ovat toiset kuin 10-15 vuotta sitten. Ja menisit vaikka töihin.
Tyhmä pelle oon kun olen ollut koko ikäni töissä ja myös opiskellut. Olisin voinut pitää sossun rahoilla välivuosia ja pyrkinyt 35 kertaa astronautiksi tai yhdysvaltojen presidentiksi. Miksi tyydyin vähempään ja kävin töissä. Todella tyhmä pelle oon. Tämä vielä periytyy kun lapsetkin pääsi heti opiskelemaan ja töihin.
Mua ei kiinnosta ja nyyh, mä en saa rahaa mistään, vaikka kyllä mua raha kiinnostaa nyyh. Työttömyyskorvauksen säännöt on järjettömiä, mutta se on varmaan eniten väärin käytetty tuki - ei sillä ole tarkoitus lukulomia kustantaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
HAH HAH tämä työtön luuseri puhuu paskaa
Missään kauppiksessa EI OLE SYKSYLLÄ pääsykokeita !!!
Opettele edes perusasiat ennenkuin aloitat provoamaan..
Helsinkiin pääsee joka savusta jos omalla paikkakunnalla ei ole töitä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:41"]
Mua ei kiinnosta ja nyyh, mä en saa rahaa mistään, vaikka kyllä mua raha kiinnostaa nyyh. Työttömyyskorvauksen säännöt on järjettömiä, mutta se on varmaan eniten väärin käytetty tuki - ei sillä ole tarkoitus lukulomia kustantaa.
[/quote]
Työkkäriin mennään, jotta saisi työtä. Mutta kun TE toimisto ei hoida hommiaan ja järjestä työtä niin siksi moni JOUTUU elämään työttömyyskorvauksella.
KUKAAn ei ole puhunut lukuloman kustantamisesta vaan nuoren halusta mennä töihin ja jos työkkäri ei hoida heille kuuluvia hommia niin joutuu sit maksamaan rahaa työttömälle. Yksinkertaista.
TE toimisto voisi hankkia sen työpaikan, kun se heidän työtään kuitenkin on..
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Missään kauppakorkeassa ei ole pääsykokeita syksyllä. Tästä näkee, miten paljon täällä pyörivät kotiäidit valehtelevat
Eihän tässä ole mitään outoa, ei ketään pakoteta MENEMÄÄN KOULUUN vaan HAKEMAAN. Eli hae kauppikseen ja lääkikseen. Jos et pääse=sait mitä halusit. Jos pääset kauppikseen=sait mitä halusit.
Mikä on työvoimatoimiston tehtävä ? Löytää ihmiselle töitä ! Jos ei löydä, sitten joutuu maksamaan työttömyyskorvausta. Ei kukaan työkkärissä ole asiakkaana maksettua lukulomaa hakemassa. Miten joku voi edes niin kuvitella ? tai no, kyllä täällä pyörivät idiootit voivat ( ne jotka käyvät syksyllä kauppakorkean pääsykokeissa ;-)
Jos edes työvoimatoimisto ei alan ammattilaisina löydä nuorille töitä, miksi nuoren itse pitäisi pystyä löytämään ?
Syksyn kauppikseen todeten, ei ole pääaykokeita ei mutta haku on kyllä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:48"]
Eihän tässä ole mitään outoa, ei ketään pakoteta MENEMÄÄN KOULUUN vaan HAKEMAAN. Eli hae kauppikseen ja lääkikseen. Jos et pääse=sait mitä halusit. Jos pääset kauppikseen=sait mitä halusit.
[/quote]
Lue tuo ap:n aloitus. Siinä puhutaan YLIOPISTOSTA. Jonne ei ole yhtään mitään pääsykokeita SYKSYLLÄ
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:35"]
Työkkäri ei pakota ketään minnekkään. Jos ei opiskelu kiinnosta sellaisessa paikassa jonne rahkeesi riittävät voit ihan pysyä kotonasi vaikka loppuikäsi. Jos kuitenkin haluat veronmaksajien rahoja ilmaiseksi omaan käyttöösi pitää sinun valitettavasi noudattaa tiettyjä sääntöjä. Työkkäri ei ota sinuun mitään yhteyttä eikä vaadi sinulta mitään jos et itse ole sinne ensin yhteydessä. Vapaa valinta.
[/quote]
PELLE, opettele lukemaan. Tässähän on kyse siitä, että nuori haluaa TIETTYYN paikkan, jonne pitää LUKEA PÄÄSYKOKEISIIN ja siksi haluaa pitää välivuoden ja käydä töissä. Mutta jos ei pääse täihin, pitää mnennä työkkäriin ja siellä pakotetaan hakemaan jonnekin.
Jos sinä luuseri, et tätä tajua niin älä kommentoi ja paljasta ääretöntä tyhmyyttäsi
[/quote]
Sinä se et ymmärrä. Yhteiskunta ei maksa niistä välivuosista eikä tarvitsekaan. Se pitää, jolla on sellaiseen varaa.
Työn löytäminen on jokaisen omalla vastuulla, se ei ole työkkärin tehtävä. Työkkärin , tai nykyään työelämä palvelujen, tehtävä on edistää työllistymistä eli kouluttaa ja tukea työnhakuun.
[/quote]