Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaako tämä ruokavalio?

Vierailija
01.10.2014 |

Eli aloituspaino 66kg ja pituus 170cm ja haluan alle 60kg painaa.

Nyt syön suurinpiirtein näin.

aamiainen:rahkaa,marjoja,mehukeittoa

välipala:rahkaa,marjoja,pähkinöitä hieman

lounas:kasviksia,lihaa

päivällinen:kasviksia,lihaa (joskus hieman pastaa,perunaa,riisiä)

iltapala:rahkaa,mehukeittoa

Onko tuolla ruokavaliolla mahdollista laihtua?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuosta pitää sitten poistaa että laihtuisi? vai pitääkö jotain lisätä?

ap

Vierailija
2/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkat ainakin pois tai vähemmäksi ja ruokaa tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ruokaa? Jos lisään hiilareita niin kaloreita tulee enemmän? Siis mitä söisitte rahkan tilalla? Eikö se olekaan terveellinen välipala/ruoka?

ap

Vierailija
4/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pitkällä aikavälillä laihtuu. Tuo 6kg eh 10vko, mutta pysyy pois. Miks syöt noin paljon rahkaa? Kokeile vaikka välillä raejuustoa, ja lisää kasviksia ja rasvaa.

Vierailija
5/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos etsisit tietoa ruoasta ja laihduttamisesta.

Vierailija
6/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on on ollut dieetti mitä noudatan. Sen takia rahkaa on noin paljon. Rasvaa on myös aterioilla öljyn muodossa ja aamuisin. En oikein enää tiedä miten kasviksia lisäisin.

ap

Vierailija
7/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:35"]

Siis tuo on on ollut dieetti mitä noudatan. Sen takia rahkaa on noin paljon. Rasvaa on myös aterioilla öljyn muodossa ja aamuisin. En oikein enää tiedä miten kasviksia lisäisin.

ap

[/quote]

Jos vaikka sen rahkan tilalla kasviksia ja keitetty muna lisäksi. Saisit ainakin vaihtelua ruokiisi.

Vierailija
8/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan noille proteiinimäärillä laihtuisi, vaan lihoisin.

Jos ei tuo ala toimia, niin vähennä proteiinia. Oikeasti proteiini tekee monista läskimötkyjä, vaikka sen syömistä toitotetaan nykyään joka paikasta vastauksena ties mihin ongelmiin.

Vierailija
9/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:33"]

Mitä jos etsisit tietoa ruoasta ja laihduttamisesta.

[/quote]

Kuule tietoa on etsitty ja löydetty ja luettu kirjoja vuosien mittaan. Tärkeintä kait on syödä vähemmän kuin kuluttaa. Sitä vaan on niin hemmetin vaikea soveltaa omaan elämään. Melkein tarvitsisi että joku toinen miettii ruuat valmiiksi. Itselläni on ongelma että jos vetää hiilarit kokonaan minimiin niin koko ajan tekee mieli kuitenkin leipää,pastaa,riisiä ym. Eli tykkään että hiilareita on kuitenkin vähän päivässä mukana koska muuten ei jaksa tuota pelkkää rahaa,marjoja,lihaa,kasviksia.

ap

Vierailija
10/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:39"]

Jos ei tuo ala toimia, niin vähennä proteiinia. Oikeasti proteiini tekee monista läskimötkyjä, vaikka sen syömistä toitotetaan nykyään joka paikasta vastauksena ties mihin ongelmiin.

[/quote]

Mitä sen proteiinin tilalla? Älä vaan sano että kasviksia. Mulla tulee kohta kasvikset korvista. =) Olen itsekin miettinyt tuota proteiinin määrää että on todella paljon.

ap

Vierailija
11/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:39"]

[/quote]

Mitä sen proteiinin tilalla? Älä vaan sano että kasviksia. Mulla tulee kohta kasvikset korvista. =) Olen itsekin miettinyt tuota proteiinin määrää että on todella paljon.

ap
[/quote]
Eikö sulla tule tuo rahka korvista?

Vierailija
12/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

No siis, ihan tavallista ruokaa? Ei mun mielestä niitä kasviksiakaan tarvitse ahmia jättimääriä, ne vaan tukkii suoliston. 

Mun mielestä esim. sellainen miranda kerr, christie brinkley tyylinen ruokavalio on hyvä, eli esim. aamulla vaikka kananmuna ja puuro marjoilla, tai jogurttia sekoitettuna kaurahiutaleisiin, välipalana omena ja pähkinävoita rkl, linssikeittoa lounaaksi, tai kasviskeittoa leivällä, illalla esim. pastaa kasviksilla ja kalalla, tai kanalla yms.

Vierailija
13/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:39"] Itse en ainakaan noille proteiinimäärillä laihtuisi, vaan lihoisin. Jos ei tuo ala toimia, niin vähennä proteiinia. Oikeasti proteiini tekee monista läskimötkyjä, vaikka sen syömistä toitotetaan nykyään joka paikasta vastauksena ties mihin ongelmiin. [/quote]   Mitä sen proteiinin tilalla? Älä vaan sano että kasviksia. Mulla tulee kohta kasvikset korvista. =) Olen itsekin miettinyt tuota proteiinin määrää että on todella paljon.   ap [/quote] Eikö sulla tule tuo rahka korvista?

[/quote]

Tulee rahka korvista mutta on ihan siedettävää varsinkin mehukeiton ja marjojen kanssa. En vain tiedä/jaksa opiskella ravitsemusta niin paljon että osaisin koostaa päivän ruuat ravinteikkaasti. Siksi helpompi sortua dieetteihin. Tarvisi tosissaan opiskella proteiineja/hiilihydraatteja ym mutta on muutakin elämää. 

ap

Vierailija
14/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun tuossa ei ole mitään määriä! Oletko itse laskenut, paljonko tuosta tulee kaloreita ja mikä on rasvan/proteiinin/hiilarien osuus? Mä korvaisin jonkun rahkan esim. munakkaalla/paistetulla munalla ja jonkun esim. raejuustolla. Mäkin yritin jossain vaiheessa syödä rahkaa kun kuvittelin että se on niin terveellistä ja kun kaikki muutkin sitä syö, mutta viikko taisi mennä ja sitten kyllästyin ihan totaalisesti. Ja kalaakin kannattaa syödä, en tiedä sisältyykö se tuohon liha-kohtaan?

Vierailija
15/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Kyllä on ihme, jos kasvikset alkaa tulee korvista. Valinnanvaraa on lukemattomia ja kun syö vuodenaikojen mukaan niin ei tartte samoja syödä kaiken aikaa.

Vierailija
16/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että tää ruokavalio ei voi olla se mitä loppuelämä noudatetaan. Esim. tuo rahkan määrä on vaan iso ja proteeinin ja en voisi olla noin pienillä hiilihydraateilla. Haluaisin vaan nyt ainakin aluksi noin 6kg pois. 

ap

Vierailija
17/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain lihoin kun vaihdoin hiilarit lähes kokonaan proteiiniin! Vatsa tykkäsi mutta paino nousi 3kg/kk vaikka salilla ja lenkillä kävin normaalisti.

Vierailija
18/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:49"]

Itse vain lihoin kun vaihdoin hiilarit lähes kokonaan proteiiniin! Vatsa tykkäsi mutta paino nousi 3kg/kk vaikka salilla ja lenkillä kävin normaalisti.

[/quote]

Sama, ei proteiini ja vähäiset hh laihduta kaikkia.

Vierailija
19/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:49"]

[/quote]

Sepä se, kun hiilareita vähennetään, niitä ei vaihdeta proteiiniin.

Vierailija
20/43 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut tällaisella ruokavaliolla, lähtötilanne oli kyllä aika paljon pahempi kuin sulla!
-Aamupalaksi kaurapuuro, päällä omenaa ja pähkinöitä
-lounaaksi joko munakas ja vihreää salaattia + paprikaa tai iso vihersalaatti, jossa jotain ruokaisaa (esim. kanaa, lohta, tonnikalaa, raejuustoa jne. ja erilaisia kasviksia)
-välipalaksi sokeritonta mehukeittoa/porkkanaa tms. mitä nyt sattuu löytymään
-illalla jotain suht tavallista ruokaa tietysti kaloreita laskien, esim. lihaa ja uunijuureksia, kesäkurpitsavuoka, munakoisolasagne jne.
-Päivän aikana paljon vettä, ehkä kuppi kahvia, joskus jotain light-juomia. Hyvin on mennyt! Jossain vaiheessa yritin semmoista kana+raejuusto+rahka -ruokavaliotakin, mutta ei vain sovi mulle. Nyt olen syönyt tosi hyvin, mutta tiukasti annoskoossa pitäytyen ja kiinnittäen huomiota eri ravintoaineiden määriin, mutta periaatteena se, että tällaista ruokavaliota pystyn noudattamaan oikeasti aina, ei ole vain dieetti. Hyvää rasvaa muuten kannattaa syödä, esim. avokadoa, rasvaista kalaa, pähkinöitä jne., olen huomannut että kun sitä on tarpeeksi, ei ole nälkä eikä tule mielitekoja ollenkaan yhtä helposti.