Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun luette kirjaa, jonka olette nähneet elokuvana tai sarjana

Vierailija
04.09.2014 |

Niin, kuvitteletteko/näettekö kirjan hahmot saman näköisinä kuin telkkarissa?

Itse näen ja joskus se häiritsee. Esimerkki: Aloitin äskettäin lukemaan Leena Lehtolaisen "Ensimmäinen murhani" -kirjaa, joka aloittaa Maria Kallio -kirjasarjan.

Kirjassa kuvataan hahmojen ulkonäköä ja esimerkiksi Marian puoliso Antti ei muistuta kuvauksen perusteella Petteri Summasta, mutta tv-sarjan perusteella en osaa kuvitella Anttia toisen näköiseksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue ikinä jälkeenpäin kirjana, juuri koska tosiaan se elokuva tai sarja on "pilannut" jo sen kirjan lukemisen parhaan puolen eli sen että saan itse luoda visuaalisen maailman ja hahmot mielessäni. Teen aina niin että luen kirjan ensin sitten ehkä katson elokuvan tai sarjan. Yleensä se on pettymys kyllä, oma mielikuvitus loi paljon hienomman :) Esim. Game of Thronesin luin kirjoina ensin, rakastin sitä, mutta sarja: plääh...

Vierailija
2/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Sormusten Herran ensin, sitten näin elokuvat. Nyt kun olen lukenut sarjaa uudestaan, kuvittelen hahmot elokuvien näyttelijöiden näköisiksi. Maisemat jne. pystyn jostain syystä paremmin kuvittelemaan "omanlaisikseni", vaikka muistankin millaisia ne elokuvissa olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kuten edellä jo esitettiin: kirja ensin ja sitten elokuva. Muuten henkilöt ym. kummittelevat jo valmiiksi mielessä.