Sairaala jossa synnyit, vieläkö sen synnäri on toiminnassa?
Kommentit (78)
Synnyin Seinäjoella. Edellisenä vuonna oli lakkautettu synnytykset syntymäpaikkakuntani Lapuan TK:ssa - tosiaan TK:ssakin on joskus synnytetty! Myös suhteeellisen lähellä olevan Ähtärin sairaalan synnytykset loppuivat 80-luvulla tai ihan 90-luvun alussa.
NKL ja toiminnassa edelleen.
1969
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 08:11"]
Heidekenillä. Ei enää käytössä
[/quote]
Just meinasin lisätä, että mieheni on syntynyt Heidekenillä!
39
Ei ole, omani siellä vielä ehdin synnyttää vuonna 2000. KAS
Ivalon terveyskeskuksen synnytysosasto. Toiminta lopetettiin vuonna -99.
Ei ole toiminnassa.Sain vasta muutama vuosi sitten tietää kävellessämme kaupungilla Helsingin keskustassa Punavuoren nurkilla äitini kanssa, syntyneeni siellä.Äiti oli joskus sanonut minun syntyneen Kätilöopistolla.Luulin 50 vuotta syntyneeni Käpylän nurkilla lähellä lapsuudenkotiani,mutta Kätilöopiston historia kertookin ihan muuta.Järkytyin,kun äiti huitoi joitakin kerrostaloja kohti ja sanoi minun syntyneen tuolla.Sen jälkeen olin varma,ettei mikään syntymässäni ollut tavanomaista,hänen käytöksestään päätellen.Kerran hän kysyi,minkä ikäiselle lapselle minun mielestäni voisi kertoa adoptiotaustasta,sanoin "10-vuotiaalle".Nyt vanhana olen joutunut rakentamaan itselleni tutkimusten jälkeen uuden sukupuun vanhan rinnalle,kun on alkanut ilmetä perinnöllisiä sairauksia.
On on, Helsingin Naistenklinikka nimittäin
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 08:48"]
Ei ole toiminnassa.Sain vasta muutama vuosi sitten tietää kävellessämme kaupungilla Helsingin keskustassa Punavuoren nurkilla äitini kanssa, syntyneeni siellä.Äiti oli joskus sanonut minun syntyneen Kätilöopistolla.Luulin 50 vuotta syntyneeni Käpylän nurkilla lähellä lapsuudenkotiani,mutta Kätilöopiston historia kertookin ihan muuta.Järkytyin,kun äiti huitoi joitakin kerrostaloja kohti ja sanoi minun syntyneen tuolla.Sen jälkeen olin varma,ettei mikään syntymässäni ollut tavanomaista,hänen käytöksestään päätellen.Kerran hän kysyi,minkä ikäiselle lapselle minun mielestäni voisi kertoa adoptiotaustasta,sanoin "10-vuotiaalle".Nyt vanhana olen joutunut rakentamaan itselleni tutkimusten jälkeen uuden sukupuun vanhan rinnalle,kun on alkanut ilmetä perinnöllisiä sairauksia.
[/quote]
Vanha Kätilöopisto on Ullanlinnassa aivan Venäjän suurlähetysten vieressä. Nyt siihen tilalle on rakennettu venäläisten kerrostalo.
Juu ei. Lahden naistensairaalan (osa Kaupunginsairaalaa) synnytysosasto mutti 1976 Päijät-Hämeen Keskussairaalaan.
Naistenklinikka -81. Oliko se jossain välissä remontissa, en tiedä? Toiminnassa ainakin vielä on. Kätilöopistoa ollaan kai ajamassa alas, siellä olen ollut kolme kertaa itse synnyttämässä.
Ei ole. Synnytysosasto lakkautettu jo varmaan 10 vuotta sitten.
kyllä, itsekin siellä olen jo kerran synnyttänyt ja parin viikon päästä uudestaan :)
Ei ole, ko. sairaalan synnytysosasto suljettiin 1984.
Naistenklinikka. Se nyt on sentään vielä toiminnassa.
N77
Naistenklinikka. Siellä on äitini, minä ja esikoiseni syntyneet :) Isoäidit ovat syntyneet saunassa.
Heidekenillä. Ei enää käytössä