En saa aikaan purentakiskojen hankkimista
Reilun vuoden ollut silloin korvasärkyä ja särkee joskus pään takaosaan. Oon myös huomannut, että hartiat arat. Joskus saattaa naksua leuassa, mutta ei mitään kipua koskaan ja kun heiluttelen päätä puolelta toiselle, kuuluu rahinaa.
Tuntuu vain niin hankalalta, kun pitäisi joka yö kiskoja pitää ja myös joka aamu huolehtia niiden pesusta. Oon laiska pesemään hampaitakaan ihan joka päivä niin miten tulisi tuotakaan huolehdittua? Inhottaa myös, että saattaa valua tyynylle kuolaa nukkuessa 😑 (tämän siis lukenut netistä).
Oon vain huolissani, että voiko joku hammas haleta ilman että ite sitä huomaa eli hammaslääkäri sen vasta näkisi? 😐
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa myös ensiapukiskoja, ne on halvemmat ja ei niin yksilöllsiet kuin lääkärin valmistamat, mutta oli luokkaa 60 euroa. Oma hammaslääkäri suositteli sen kokeilua. Jos ei sovikaan tai halua käyttää niin ei mene montaa sataa euroa hukkaan.
Mulla oli myös apteekik kiskot käytössä kunnollisia odotellessa. Kyllä ne kunnon kiskot joka tapauksessa kannattaa hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään, enää en nukkuisi ilman. Suojaa hampaita, eikä se pesukaan niin hankalaa ole :) Suosittelen!
Miten peset? Saippuavedellä ja käsin?
Ite pesen rainbown halvimmalla hammasharjalla (soft) sekä saippualla.
Pitääkö olla käyttämätön hammasharja vai käykö vanha kulunut hammasharja?
Mulla on ainakin proteesiharja purentakiskojen pesua varten. Elmexillä olen pessyt ja kerran viikossa Corega tabs.
Mut nehän on sanoneet ettei hammastahnalla saa pestä. Vai koskeeko vain urheilijoiden hammassuojaa?
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa myös ensiapukiskoja, ne on halvemmat ja ei niin yksilöllsiet kuin lääkärin valmistamat, mutta oli luokkaa 60 euroa. Oma hammaslääkäri suositteli sen kokeilua. Jos ei sovikaan tai halua käyttää niin ei mene montaa sataa euroa hukkaan.
Oon kokeillut urheilijan hammassuojaa enkä ekalla kerralla osannut sitä oikein muotoilla, vaikka ohjeita yritin nuodattaa ja joku osa hammassuojasta vääntyi enkä voi enää käyttää. En siis usko, että apteekinkaan onnistuisi.
Toi hampaiden pesemättömyys liittyy lähinnä siihen, jos joskus haluan syödä jotain kevyttä ennen nukkumaan menoa, kun hieman hiukoo ja syön mandariinin enkä viitsi odottaa puolta tuntia sen jälkeen hampaidenpesua ja siksi jää.