Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-luokkalaisen seurustelu. Annatteko nuorten yökyläillä?

Vierailija
30.09.2014 |

Olen rajoittanut yökyläilyä niin, että jos seuraavana aamuna koulu alkaa klo 8, silloin ollaan kotona yötä. Viikonloppuisin ja niinä päivinä kun koulu alkaa myöhemmin, olen antanut luvan. Tyttö menee pojan kotiin ja poika on joskus meillä. Mun mielestäni tyttö majailee liikaa pojan kotona, vaikka pojan vanhemmat sanovatkin että tyttö on sinne aina tervetullut. 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse yökyläilin jo 8-luokalla poikakaverin luona, vanhempien tutustumisen ja parin kuukauden seurustelun jälkeen. Seksiäki harrastin. Oma äiti maksoi e-pillerit ja kortsuki oli käytössä, että vain huonolla tuurilla oisin raskaaksi tullu.

Vierailija
2/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin yökyläilyn 9-luokkalaisena. Nyt 7 vuotta myöhemmin olen edelleen saman miehen kanssa, ensi kesänä häät. Enkä voi väittää olevani huonosta perheestä, itsekin opiskelen yliopistossa. En ole pamahtanut paksuksi, ehkäisystä on aina huolehdittu, ja kyllä sitä seksiä harrastattiin jo ennen tuota yökyläilyä... Päinvastoin yökyläily mahdollisti sen oikean läheisyyden! Nusasta voi päivälläkin, mutta yhteinen köllöttely ja yölliset juttutuokiot olisi jääneet kokematta, jos vanhemmat olisivat kieltäneet yökyläilyn. Joten älkää nipottako, ajatte vain lapsenne pikapanoiksi corollan takapenkille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 00:34"]

Aloitin yökyläilyn 9-luokkalaisena. Nyt 7 vuotta myöhemmin olen edelleen saman miehen kanssa, ensi kesänä häät. Enkä voi väittää olevani huonosta perheestä, itsekin opiskelen yliopistossa. En ole pamahtanut paksuksi, ehkäisystä on aina huolehdittu, ja kyllä sitä seksiä harrastattiin jo ennen tuota yökyläilyä... Päinvastoin yökyläily mahdollisti sen oikean läheisyyden! Nusasta voi päivälläkin, mutta yhteinen köllöttely ja yölliset juttutuokiot olisi jääneet kokematta, jos vanhemmat olisivat kieltäneet yökyläilyn. Joten älkää nipottako, ajatte vain lapsenne pikapanoiksi corollan takapenkille...

[/quote]

Vasta 7 vuoden yhdessä olon jälkeen naimisiin? Miksi vasta ensi kesänä?

Vierailija
4/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä naimisiin aiemmin? Ikää on vasta 22. Häät ovat olleet haaveissa kauan, mutta rahatilanne ei ole sallinut sellaisia häitä kuin haluamme.
t. 7 vuotta yhdessä

Vierailija
5/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tyttäreni leikkivän kotia liian nuorena. Siksi kiellän yökyläilyt kylän kolleilta. Jos seksiä haluavat harrastaa, keksikööt muun paikan.

Vierailija
6/75 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä sai ysillä (16v) yökyläillä 4 vuotta vanhemman poikaystävän luona eri kaupungissa, eikä siinä ollut musta mitään pahaa. Ollan edelleen hyviä ystäviä. Tottakai nuoret ovat erilaisia, eikä kaikkiin voi luottaa samalla lailla. Jak uten tässä ketjussa on aiemmin jo sanottu, nuoret löytävät kyllä paikan seksin harrastamiselle, ette te vanhemmat voi sitä estää. Ei se yökyläily edes tarkoita seksiä, ei mekään mitään tehty pitkään aikaan vaikka vierekkäin nukuttiinkin.

Vierailija
7/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yökyläile vielä tuossa iässä.

Vierailija
8/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään hyvää perhettä joissa noin nuoret teinit yökyläilevät.

Vierailija
9/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh miks vanhemmat ei osaa olla vanhempia

Vierailija
10/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna yökyläillä tuossa iässä. Ainoa poikkeus on silloin, jos välimatka on niin pitkä, että kotiinmeno yöksi ei onnistu. Silloinkin nuorten pitää nukkua eri huoneissa.

Vierailija
11/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna. Eikä sitäpaitsi ysiluokkaisen tarvitse vielä seurustellakaan, mikäli se minusta riippuu. Minä ainakin olen neuvonut odottamaan. Vastakkaisen sukupuolen kanssa ei pelleillä, vaan yhteen mennään sitten kun on valmis aikuisen vastuuseen toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
12/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Olen päättänyt että oma lapseni saa harrastaa seksiä vasta 17-18 -vuotiaana.

t. tohtoriperhe

Vierailija
13/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin harrastamistako te pelkäätte? Uskokaa tai älkää, he harrastavat sitä joka tapauksessa jos haluavat, tilaisuuksia on muuallakin kuin toisen omassa sängyssä yöllä. Yst. terv. 18v tyttö.

Vierailija
14/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tyttäreni tyttöystävä saattaa häntä raskaaksi. Olisin varmaan enemmän hädissäni, jos lapseni olisi hetero. Ennen kaapista tuloa tosin pidin hyvin paatoksellisen puheen ehkäisystä ja painotin, ettei kenellekkään pidä yrittää todistaa mitään omalla jalkovälillään. Kai siitä jotain jäi päähän.

Vierailija
15/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ok, jos tuntee pojan vanhemmat ja voi luottaa siihen, että säännöt on samat kuin omassa kodissa. Meillä lukion ekaluokkalaisen pojan tyttöystävä (saman ikäinen) on välillä yötä ja meidän poika joskus tytön luona. Huoneeseen tehdään peti lattialle tytön kotona, meillä nukkuvat samassa 120 senttisessä sängyssä. Yön ovi on auki, illalla saa pitää kiinni. On lapsellista kuvitella että tuon ikäiset eivät vielä harrasta seksiä, jos siitä on aloituksen kysymyksessä kyse. On vielä lapsellisempaa kuvitella että seksin voisi estää kieltämällä yökyläilyt. Tärkeämpää on huolehtia siitä, että nuoret ovat vastuullisia ja tietävät tarpeellisen turvaseksistä ja ymmärtävät asian. Tärkeää on myös se, että kummallakin nuorella on molempien kotona turvallista olla. Vanhemmat eivät yökyläviikonloppuina ole pois kotoa tai käytä reilusti alkoholia.

Meillä on vielä sekin sääntö että jos nuoret haluavat, saavat ottaa kumpikin illalla yhdet siiderit tai oluet. Tästä on sovittu vanhempien kesken.

Mun mielestä on hyvä, että nuoret ovat avoimia ja kummankin kotona on salliva mutta huolehtiva ilmapiiri.

Jos me emme pystyisi luomaan luotettavaa suhdetta seurustelukumppanin vanhempiin, olisi tilanne tietenkin paljon hankalampi.

Vierailija
16/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:05"]En tunne yhtäkään hyvää perhettä joissa noin nuoret teinit yökyläilevät.
[/quote]

Itse olen hyvästä perheestä ja yökyläilyt alkoivat yhdeksännen luokan lopulla. Äitini luotti, etten harrasta seksiä enkä harrastanut.

Vierailija
17/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän useamman hyvän perheen joissa tuon ikäiset ovat saaneet yökyläillä. Itse en olisi antanut lupaa yökyläilyyn edes vuotta vanhemmalle parille mutta tytön äidillä ei ollut mitään sitä vastaan joten annoin periksi.Seksiä harrastivat taatusti muutenkin.

Vierailija
18/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että pitäis seurustella vähintään se 2-3kk ennen yökylää. Me seurusteltiin vajaa puolivuotta ennen ensimmäistä yökylää, ja yhä kahden vuoden jälkeenkin ollaan yhdessä. t. 16v (kohta 17v)

Vierailija
19/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin nuorten teinien paikka on kotona, yökyläily on maailman vanhin tekosyy ulkona hillumiseen ja epämääräiseen touhuun ...

Vierailija
20/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:12"]

Mun mielestä se on ok, jos tuntee pojan vanhemmat ja voi luottaa siihen, että säännöt on samat kuin omassa kodissa. Meillä lukion ekaluokkalaisen pojan tyttöystävä (saman ikäinen) on välillä yötä ja meidän poika joskus tytön luona. Huoneeseen tehdään peti lattialle tytön kotona, meillä nukkuvat samassa 120 senttisessä sängyssä. Yön ovi on auki, illalla saa pitää kiinni. On lapsellista kuvitella että tuon ikäiset eivät vielä harrasta seksiä, jos siitä on aloituksen kysymyksessä kyse. On vielä lapsellisempaa kuvitella että seksin voisi estää kieltämällä yökyläilyt. Tärkeämpää on huolehtia siitä, että nuoret ovat vastuullisia ja tietävät tarpeellisen turvaseksistä ja ymmärtävät asian. Tärkeää on myös se, että kummallakin nuorella on molempien kotona turvallista olla. Vanhemmat eivät yökyläviikonloppuina ole pois kotoa tai käytä reilusti alkoholia.

Meillä on vielä sekin sääntö että jos nuoret haluavat, saavat ottaa kumpikin illalla yhdet siiderit tai oluet. Tästä on sovittu vanhempien kesken.

Mun mielestä on hyvä, että nuoret ovat avoimia ja kummankin kotona on salliva mutta huolehtiva ilmapiiri.

Jos me emme pystyisi luomaan luotettavaa suhdetta seurustelukumppanin vanhempiin, olisi tilanne tietenkin paljon hankalampi.

[/quote]

Miksi huoneen oven pitää olla yöllä auki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä