Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-luokkalaisen seurustelu. Annatteko nuorten yökyläillä?

Vierailija
30.09.2014 |

Olen rajoittanut yökyläilyä niin, että jos seuraavana aamuna koulu alkaa klo 8, silloin ollaan kotona yötä. Viikonloppuisin ja niinä päivinä kun koulu alkaa myöhemmin, olen antanut luvan. Tyttö menee pojan kotiin ja poika on joskus meillä. Mun mielestäni tyttö majailee liikaa pojan kotona, vaikka pojan vanhemmat sanovatkin että tyttö on sinne aina tervetullut. 

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa niitäkin teinirakkauksia, jotka kestävät läpi elämän. T. Entiset teinirakastavaiset (nyt ikää meillä molemmilla 40 vuotta)

Vierailija
42/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan omakohtainen tarina nuoruudestani.. seurustelin 1.5 vuotta yhden pojan kanssa, joka asui n. 40km päässä minusta. Olimme suhteen aikana 15-17 vuotiaita emmekä saaneet kertaakaan yöpyä toistemme luona. Kyllä me silti paikat keksittiin missä sekstailla. Teimmekin sitä joka paikassa. Helsingin keskustan ravintoloiden vessat on käyty läpi, taajamajunien vessat, Kauniaisten metsät. Suihin otin monesti Helsingin rautatieasemalla. Siellä isossa huoneessa, missä loppui asiakaspalvelu klo 17 jälkeen, mutta oli silti auki 21 asti. Se oli pakko kun muutakaan paikkaa ei ollut. En kyllä pakota omaa lastani samaan! Kyllä nuoret AINA paikan löyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:14"]

Sanoisin, että pitäis seurustella vähintään se 2-3kk ennen yökylää. Me seurusteltiin vajaa puolivuotta ennen ensimmäistä yökylää, ja yhä kahden vuoden jälkeenkin ollaan yhdessä. t. 16v (kohta 17v)

[/quote]16?Eli seurustelu alkoi 14 vuotiaana??? Kuka laskee neljatoista kesaisen, taikka parivuotta vanhemmankaan yokylaan? Kyse ei todellakaan ole, etta ei voisi luottaa lapseen taikka etta pelkaisi etta harrastavat seksia, vaan siita, etta kylailyn hyvaksymisella antaa luvan nuorelle asioihin jotka kuuluvat aikuisten elamaan. Ei seksi kuulu noin nuoren elamaan. Sellaisetkin vanhemmat jotka LUOTTAVat lapsiinsa etteivat tee mitaan typeraa, unohtavat etta houkutus tuon ikaiselle voi kayda liian suureksi. En todella ymmarra teita tahan joukkoon kuuluvia aiteja.....kaikki on on lapselle ja ei:ta ei missaan nimessa teinille saa sanoa. Onnea tulevalle
[/quote]

Älä nyt järkyty, mutta me ei harrastettu seksiä ensimmäisellä yökyläreissulla. Eikä seuraavallakaan. Eikä sen jälkeen. Eikä vielä sittenkään. Jne. Olen sen verran ernu, että seurusteltiin päälle vuos ennen ekaa kertaa. Yökylät meni lusikassa nukkuen. Ja olin paria viikkoa vaille 15v, kun aloitimme seurustelemaan. Onnea tulevalle mille? :) t. 16v

Vierailija
44/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä näitä jotka eivät luota nuoriin tai nuoreen rakkauteen.

"Kyllähän se ero on odotettavissa kun kyse on nuoresta rakkaudesta". Ohoh, ja vielä omat vanhemmat :)

Itse aloin seurustella 15 vuotiaana, 3 kk meni ennenkuin aloitettiin yökyläilyt. Itse olen ainakin omannut järkeä päässä.. Ja yhdessäoloa kohta 9 vuotta. Vajaa 4 vuotta sitten ostettiin oma asunto ja onnellisesti asutaan yhdessä:) (Ilman lapsia vielä tällä hetkellä, ilman abortteja. Ollaan osattu hoitaa nuoresta asti ehkäisyt ja vastuun hoitamiset)

Vierailija
45/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys tuohon että seurusteltiin ekat 3,5 vuotta 30 km välimatkalla.

Vierailija
46/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin seurustelun 14-vuotiaana poikaystäväni (17v) kanssa, saimme heti mennä yökylään toistemme luokse. Kyllä ihminen itse osaa laittaa rajansa, ja tietää itse koska on valmis seksiin. Osaamme myös huolehtia ehkäisystä! ;) t. 18v ja edelleen kimpassa

Vierailija
47/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole oltu yötä pois kotoa, jos seraavana aamuna on kouluun lähtö. Eli yökylässä  averellla on oltu vain perjantaina ja lauantanina. Ja poikakeverin luona on oltu yökylässä vasta kun on täytetty 16v. Ja hyvin on sujunut.

t. kolmen tytön isä

Vierailija
48/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:10"]

Seksin harrastamistako te pelkäätte? Uskokaa tai älkää, he harrastavat sitä joka tapauksessa jos haluavat, tilaisuuksia on muuallakin kuin toisen omassa sängyssä yöllä. Yst. terv. 18v tyttö.

[/quote]

On eri asia ymmärtää mitä voi tapahtua ja antaa hyväksyntä.

Seksin suojaikä on 16v, enkä näe mitään syytä olla lakia radikaalimpi, joten vanhempana en hyväksy alle 16 vuotiaan seksisuhteita.

ihmisen moraali on melko matala, jos ei yllä edes lakien tasolle.

Vierailija
49/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:08"]

Itse olen saanut yökyläillä 14-vuotiaasta lähtien poikaystävillä, ja myös he ovat olleet tervetulleita meille yöksi. 16-vuotiaana muutin jo omaan kotiin ja viimeistään siinä vaiheessa vanhempien olisi ollut hankalaa puuttua :)

[/quote]

Ja nyt olet lääketieteen tohtori... vai oletko?

Vierailija
50/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin suojaikäraja on alle 16 v harrastaa seksiä yli 18v kanssa, ota ensin selvää ennenkuin valitat. Ei se suojaikäraja sitä meinaa etteikö alle 16v saisi seksiä harrastaa!

Vierailija
51/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi alle 16-vuotiaan yökyläillä seksimielessä. Suojaikäraja soveltuu tähänkin. On hyvä odottaa hiukan psyyken kasvua ennen kuin seksi tulee tärkeäksi. Vaikka seksiä voi harrastaa vaika kaupan sovituskopissa, ei vanhempien ole tarkoitus yllyttää liian varhaisiin kokeiluihin.

Vierailija
52/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:10"]

Seksin harrastamistako te pelkäätte? Uskokaa tai älkää, he harrastavat sitä joka tapauksessa jos haluavat, tilaisuuksia on muuallakin kuin toisen omassa sängyssä yöllä. Yst. terv. 18v tyttö.

[/quote]

Niinpä. Ja juuri siksi se oma sänky ja oma koti rauhoitetaan lasten seksiltä. En halua antaa lapselleni sellaista mielikuvaa, etti haluan hänen harrastavan seksiä ja mahdollistan sen kaikin mahdollisin tavoin.

Seksiä en voi kieltää, mutta lapselle ja etenkin itselleen voi laittaa rajat. 9-luokkalainen on lapsi eikä valmis isäksi tai äidiksi. Seksistä voi saada lapsia vaikka ehkäisee ja abortti on 15v:lle raaka kokemus. Siksi meillä ei tuossa iässä yökyläillä. Jos panevat koulun vessassa kavereitten hurratessa ympärillä, niin sille en voi mitään. Toivon kuitenkin, että olen kasvattanut lapseni kunnioittamaan muita ja itseään sen verran, että tajuavat, mitä voi ja mitä kannattaa tehdä.

[/quote]

Eikö muka ole mahdollista että tyttö ja poika olisivat keskellä päivää kahdestaan siellä kotona harrastamassa seksiä, kun vanhemmat vielä töissä?

[/quote]

Toki se on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Koulusta ei voi olla ilman lupaa pois, Wilmasta pamahtaa heti tieto vanhemmille ja koska matkaa kotiin on reilusti yli 10 km, niin tuskin ne nuoret sinne keskellä päivää kävelee. Joo, taksillakin pääsee, niinhän nuoret on aina tehneet?

[/quote]

On täysin eri asia sallia seksin harrastaminen tai estää se. itse on ole sallinut seksiä, mutta en myöskään ole  mitenkään aktiisviseti estänyt sitä, paitsi että olen kieltänyt yökylälyt poikakaverin kanssa ennen 16v ikää. Jos lapsi haluaa uhmata minua ja harrastaa sekisiä niin en revi siitä pelihousujani, kunhan en virallisesti tiedä siitä. Yrittäkää edes olla vanhempia lapsillenne.

Vierailija
53/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]

Tässä ihan omakohtainen tarina nuoruudestani.. seurustelin 1.5 vuotta yhden pojan kanssa, joka asui n. 40km päässä minusta. Olimme suhteen aikana 15-17 vuotiaita emmekä saaneet kertaakaan yöpyä toistemme luona. Kyllä me silti paikat keksittiin missä sekstailla. Teimmekin sitä joka paikassa. Helsingin keskustan ravintoloiden vessat on käyty läpi, taajamajunien vessat, Kauniaisten metsät. Suihin otin monesti Helsingin rautatieasemalla. Siellä isossa huoneessa, missä loppui asiakaspalvelu klo 17 jälkeen, mutta oli silti auki 21 asti. Se oli pakko kun muutakaan paikkaa ei ollut. En kyllä pakota omaa lastani samaan! Kyllä nuoret AINA paikan löyvät.

[/quote]

Pakotettiinko sinut tuohon? Olisitko ollut pidättyväisempi jos olisit voinut ottaa suihin kotonasi?

Minusta nämä jutut ovat sellaisia joihin ei edes kuulu hake vanhempien hyväksyntää, vaan ne nimen omaan tehdään vanhemmilta salassa.

Vierailija
54/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:40"]

Onpa niitäkin teinirakkauksia, jotka kestävät läpi elämän. T. Entiset teinirakastavaiset (nyt ikää meillä molemmilla 40 vuotta)

[/quote]

Myös teniraskaudet kestää usein läpi elämän.

Vierailija
55/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:08"]

Itse olen saanut yökyläillä 14-vuotiaasta lähtien poikaystävillä, ja myös he ovat olleet tervetulleita meille yöksi. 16-vuotiaana muutin jo omaan kotiin ja viimeistään siinä vaiheessa vanhempien olisi ollut hankalaa puuttua :)

[/quote]

Minä ihailen aina näitä 16v ikäisiä, jotka saa niin hyvää palkkaa, että he voivat maksaa elämisensä itse. Jo asumiseen menee noin 500 e/kk eli joutuu tienaamaan noin 700 e sen maksaakseen. Vai sossuko taas tuli avuksi?
[/quote]

Sain opintotukea vajaat 400 e kuussa (en muista tarkasti, mitä nyt lukio-opiskelija sai siihen aikaan opintorahaa + asumislisää), ja tein töitä noin 3 vuoroa/vko. Lisäksi olin työskennellyt koulun ohella viikonloppuisin ja kesäisin jo pari vuotta eli säästöjäkin oli kasassa.

Eli ei, sossu ei tullut avuksi. :) mutta kivaa että joku ihailee!

ps. sori ohis

Vierailija
56/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hyväksytty yökyläilyä.. Aloin seurustella ensimmäisen poikaystäväni kanssa 14-vuotiaana ja kyllä, harrastimme seksiä vähän ennen kuin täytin 15. Teimme sitä yökyläilykieltojen takia koulussa, julkisessa vessassa ja missä milloinkin pystyimme. Olihan se jännittävää aikaa ja ehkäisy oli itsestäänselvyys, niin kuin on edelleenkin 8 vuotta myöhemmin.

Itse ainakin aion sallia lasteni yökyläilyt, tosin 16 on minusta hyvä ikäraja seksille. En kyllä koe, että minulle olisi mitään haittaa aiheutunut iästäni, olen aina tajunnut pitää itsestäni huolta ja kuitenkin luotin kyseiseen henkilöön ja hän minuun.

Vierailija
57/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:40"]

Seksin suojaikäraja on alle 16 v harrastaa seksiä yli 18v kanssa, ota ensin selvää ennenkuin valitat. Ei se suojaikäraja sitä meinaa etteikö alle 16v saisi seksiä harrastaa!

[/quote]

Mistä päättelit pikkuaivoillasi että alle 16 poikakaveri olsi ollut alle 18?

Ja aikuisten oikeasti noita toleranssi-ikärajoja ei ole laissa, vaan alaraja on 16 ja kumppanin kanssa on harkintaa, jonka päättää viimekädessä oikeus.

Vierailija
58/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Ja nyt olet lääketieteen tohtori... vai oletko?
[/quote]

En toki, harva varmaan 21-vuotiaana on. Mutta yliopistossa opiskelen, en tosin lääketiedettä. :)

Vierailija
59/75 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielestäsi nuoren ei pitäisi yö kyläillä vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa koska? Miksi ei? Silloin nuori ihminen oppii tuntemaan ja hahmottamaan paremmin mukavuus ja epämukavuus alueet. Ei yökyläily ole pelkkää seksiä jos sitä pelkäätte. Kyllä yö kyläilyä voi esim säännöstellä mutta ei sitä missään nimessä saa ottaa kokonaan pois!

Vierailija
60/75 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä molempien kanssa mutta miksi sen oven pitää olla auki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän