Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa "kiva" kirje Elisalta! Pakkosiirtyminen 4G:stä 5G:hen + hinnankorotukset!

Vierailija
29.08.2021 |

Minulle olisi riittänyt aivan mainiosti 4G-liittymä, mutta ei, sehän ei käy (ainakaan) Elisalle: liittymän hintaa nostetaan 29.90 eurosta 34.90 euroon. 5 euroa lisää kuukaudessa 5G:stä, joka tuskin on käytänössä yhtään nopeampi kuin 4G:kään. Ja kuitenkin on lähes pakko olla puhelinliittymä, että voi hoitaa asioitaan eri virastoissa. Kyllä pistää niin vihaksi nämä tämmöiset!!!

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda operaattoria. Itse vaihdoin vuosi sitten Elisalta DNAahan, koska oli halvempi.

Vierailija
2/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itse olin tuosta syystä siirtymässä DNA:lle, laitoin siirron jo vireille. Kun Elisa sai tästä tiedon, soittivat ja tekivät paremman tarjouksen ja tuo tarjous voimassa nyt pari vuotta. Suosittelen muidenkin toimivan samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse olin tuosta syystä siirtymässä DNA:lle, laitoin siirron jo vireille. Kun Elisa sai tästä tiedon, soittivat ja tekivät paremman tarjouksen ja tuo tarjous voimassa nyt pari vuotta. Suosittelen muidenkin toimivan samoin.

Tattis tästä, näin tulen toimimaan. Itse hinnankorotus ei ole varsinainen este tyytymättömyydelleni, tämä on periaatekysymys. ap

Vierailija
4/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda operaattoria. DNA meinasi aikanaan tehdä minulle vastaavan tempun ja vaihtaa pakolla liittymän kalliimpaan versioon. Vaihdoin Telialle, mistä sain huomattavasti halvemman liittymän.

Kannattaa ainakin uhata vaihtaa muualle niin saattaa kummasti hinta pudota.

Vierailija
5/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kysymään Elisalta, että miksi 5G, kun se ei edes toimi täällä eli tarkoittaako muutos sitä, että netti pimenee. Kuulemma niin voi käydä, mutta voin virittää modeemin niin, että se on pysyvästi 4G-taajuudella, hinta tosin on 5G:n mukaan.

Vierailija
6/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät ilmeisesti maksattaa 5G:n kasaamiskustannuksia kaikilla asiakkaillaan.

Vierailija
7/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda operaattoria. Itse vaihdoin vuosi sitten Elisalta DNAahan, koska oli halvempi.

Meille tuli DNAlta vastaava kirje, mutta soitto sinne ja suostuivat siihen, että pidetään 4G ja samalla hinnalla, kuin ennenkin.

Kannattaa kilpailuttaa operaattoreita.

Vierailija
8/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusero on joitain nanosekunteja, joista ei kannata kovin paljon maksaa.

Vierailija
9/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä estää kilpailuttamasta liittymää sen sijaan että kitisee täällä?

Ota liittymä toiselta operaattorilta niin Elisan rescuetiimi soittaa paniikissa ja tarjoaa sulle jotain liittymää alennuksella..

Vierailija
10/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda operaattoria.

Ja jos et halua vaihtaa, niin yleensä vanha operaattori kontaktoi ja lupaa uuden sopimuksen joka vastaa toisen yhtiön sopparia, jos perut vaihdon.

Vierailija
11/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näissä liittymissä pitää olla itse aktiivinen, koska operaattorit yrittävät jatkuvasti kusettaa vaihtamalla kalliimpiin liittymiin. Itselläni on kaksi liittymää, yksi puhelimeen (2G), ja toinen tablettiin (4G/50 Mbit), ja nämä maksavat yhteensä 10 €/kk (5€+5€).

T. Lidl-mies.

Vierailija
12/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahdollisesti oli edellinen liittymätyyppi ja mikä uusi? Vai olisiko niin, että liittymää avattaessa annettava tarjousjakso on loppunut ja sitten on normaalihintaan siirtymisestä lohdutukseksi lyöty tuo 5G -mahdollisuus kaupan päälle.

No operaattoria kilpailuttamalla tuosta selviää.

Vierailija
13/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, näissä liittymissä pitää olla itse aktiivinen, koska operaattorit yrittävät jatkuvasti kusettaa vaihtamalla kalliimpiin liittymiin. Itselläni on kaksi liittymää, yksi puhelimeen (2G), ja toinen tablettiin (4G/50 Mbit), ja nämä maksavat yhteensä 10 €/kk (5€+5€).

T. Lidl-mies.

Halpaa on. Nuo liittymät kannattaa pitää, ei ne väkisin niitä voi muuttaa kun ne oli vielä joskus elinikäisiä.

Vierailija
14/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tee 5G liittymillä, jos latteitaan ei pävitä. Onko kohtuuhinnalla 5G laitteita?

Vierailija
15/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies.

Halpaa on. Nuo liittymät kannattaa pitää, ei ne väkisin niitä voi muuttaa kun ne oli vielä joskus elinikäisiä.

Mitä tarkoitat elinikäisillä liittymillä?

Kyllä je sisällöt valitettavasti muuttuvat vuosien aikana.

Vierailija
16/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tee 5G liittymillä, jos latteitaan ei pävitä. Onko kohtuuhinnalla 5G laitteita?

Jos puhelimia meinaat, niin onhan niitä.

Vierailija
17/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kysymään Elisalta, että miksi 5G, kun se ei edes toimi täällä eli tarkoittaako muutos sitä, että netti pimenee. Kuulemma niin voi käydä, mutta voin virittää modeemin niin, että se on pysyvästi 4G-taajuudella, hinta tosin on 5G:n mukaan.

Onko elisa siis konkurssin partaalla vai miksi ne yrittää nyhtää asiakkailtaan viimeisetkin eurot?

Vierailija
18/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5G-liittymä toimii myös muissa kuin 5G-puhelimissa, mutta pienemmällä taajuudella. Ylimääräisestä tehosta maksaminen ei tietenkään ole järkevää, jos/kun sitä ei pysty käyttämään.

Vierailija
19/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sunnuntairuoka kasvis

Vierailija
20/104 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene pitkään, kun myös Moi , DNA ja TELIA kauppaa vain 5G liittymiä ja hinta pomppaa.

Elisalla ei näyttänyt enää olevan myynnissä 4G liittymiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän