Tulipa "kiva" kirje Elisalta! Pakkosiirtyminen 4G:stä 5G:hen + hinnankorotukset!
Minulle olisi riittänyt aivan mainiosti 4G-liittymä, mutta ei, sehän ei käy (ainakaan) Elisalle: liittymän hintaa nostetaan 29.90 eurosta 34.90 euroon. 5 euroa lisää kuukaudessa 5G:stä, joka tuskin on käytänössä yhtään nopeampi kuin 4G:kään. Ja kuitenkin on lähes pakko olla puhelinliittymä, että voi hoitaa asioitaan eri virastoissa. Kyllä pistää niin vihaksi nämä tämmöiset!!!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5G tarvitsee valtavasti enemmän mastoja kattamaan saman alueen kuin 4G, koska aallot eivät läpäise maastoa yhtä hyvin ja tarvitsevat vähän kuin suoran näköyhteyden toimiakseen parhaiten. Maailma vaikuttaa pelastuvan jälleen tällä menolla.
Savumerkeillä taas voitaisiin elää ilman sähköä ja yhtään mitään mastoa. Loistava idea.
Mitä vikaa siinä 4G:ssä on olevinaan, kun täälläkin loppuu itse mastolle menevältä netiltä se kaista ruuhka-aikoina eikä 5G:een siirtyminen paranna tilannetta siis mitenkään vaikka ilmakapasiteettia tarjoaakin enemmän. Elisa hintojen kärkimaakarina ei ole asialle tehnyt mitään vaikka miten valitettu.
Vierailija kirjoitti:
Nostan esiin vanhan keskustelun koska joku sanoi että on PAKKO ostaa uusi 5g puhelin oska 4g lakkaa toimimasta lokakuun alusta. Onko oikeesti niin????
3G verkkoa ajetaan alas eli se loppuu.
Vaihdoin ite telialta moi-liittymään. Tippui puhelinlaskusta 25 euroa pois, yli puolet halvempi. Hyvin toimii ja mulle riittää kans toi 4g aivan hyvin.
Köyhien ulina on kuin musiikkia 🎶
Operaattoreita ei voisi vähempää kiinnostaa persaukiset ulisijat, se porukka joka vaeltaa jatkuvasti operaattorilta toiselle muutaman euron säästöjen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5G tarvitsee valtavasti enemmän mastoja kattamaan saman alueen kuin 4G, koska aallot eivät läpäise maastoa yhtä hyvin ja tarvitsevat vähän kuin suoran näköyhteyden toimiakseen parhaiten. Maailma vaikuttaa pelastuvan jälleen tällä menolla.
Savumerkeillä taas voitaisiin elää ilman sähköä ja yhtään mitään mastoa. Loistava idea.
Aivan, 5G:n ainoa looginen vaihtoehto on tietenkin savumerkit 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole yhteydessä Elisan asiakaspalveluun, kyllä heiltä löytyy varmasti muitakin vaihtoehtoja. Itselleni tarjottiin samaa, mutta pysyttäydyin 4g:ssä hintaan n. 31 e kuussa. Mulla ei kylläkään ole TV:tä, katson Yleareenasta ja YouTubesta elokuvia ym. ja käytän kiinteää verkkoyhteyttä. Älypuhelimesta hoituu muu tarvittava.
Ei kuluttajaa voi pakottaa yhteen vaihtoehtoon, kysy Elisalta mitä mahdollisuuksia on. Tämä riippuu siitä myös, miten laajasti palveluita käytät ja mistä käsin.
Aika paljon maksat 4g:stä. Tuolla hinnalla saa jo 5g liittymän ja toiselta operaattorilta vähintään 5€ halvemman 4g:n.
Miltä operaattorilta saa korkeintaan 26e 4g liittymän?
Kiinnostaa minuakin. Eikä sitten mitään Moita...
Mulla DNA 23,99/kk. Menin palvelupisteelle, asiakaspalvelija sanoi, että sieltä saa edullisimmat.
Mulla halvin prepaidnetti kännykässä, puoli vuotta 30e, hyvin pärjää kun soittelee kavereiden kanssa whatsappilla, silloin tällöin hieman puheaikaa lataan, ehkä 25e vuodessa lisää siitä. Kokovuoden netti ja puhelut siis noin 85e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa kaveri, joka ei tiedä 4G:n ja 5G:n eroa ruuhka-aikana 🤦🤦🤦
Kyllä tarvitaan 1000M 5G:tä että voidaan katsoa 8K videoita pieneltä kännykkänäytöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitaan 1000M 5G:tä että voidaan katsoa 8K videoita pieneltä kännykkänäytöltä.
Ruuhka-aikana 4G:n nopeus tippuu meillä reilusti alle megaan, sillä et edes sinä taida katsoa edes liikkuvaa videota kännykästä.
Onko palsta täynnä ....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole yhteydessä Elisan asiakaspalveluun, kyllä heiltä löytyy varmasti muitakin vaihtoehtoja. Itselleni tarjottiin samaa, mutta pysyttäydyin 4g:ssä hintaan n. 31 e kuussa. Mulla ei kylläkään ole TV:tä, katson Yleareenasta ja YouTubesta elokuvia ym. ja käytän kiinteää verkkoyhteyttä. Älypuhelimesta hoituu muu tarvittava.
Ei kuluttajaa voi pakottaa yhteen vaihtoehtoon, kysy Elisalta mitä mahdollisuuksia on. Tämä riippuu siitä myös, miten laajasti palveluita käytät ja mistä käsin.
Aika paljon maksat 4g:stä. Tuolla hinnalla saa jo 5g liittymän ja toiselta operaattorilta vähintään 5€ halvemman 4g:n.
Mun Telia taitaa olla 13 egee, puhelut erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi on tarjolla 15-18 euron kuukausihinnalla, rajaton 5Mn netti sekä puhelut ja tekstarit erikseen, suunnilleen samanlaiset näillä Elisa-Saunalahti-Telia-DNA, mutta sen verran korkea aloitusmaksu ettei kannata vaihtaakaan johonkin euroa halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa kaveri, joka ei tiedä 4G:n ja 5G:n eroa ruuhka-aikana 🤦🤦🤦
Ei, vaan kirjoittaa hän, joka tietää, ettei 5G toimi täällä aina ollenkaan. Toisin kuin 4G, joka on toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aikana 4G:n nopeus tippuu meillä reilusti alle megaan, sillä et edes sinä taida katsoa edes liikkuvaa videota kännykästä.
Onko palsta täynnä ....?
Meillä pitäisi olla 4G vähintään ulkona. Ulkona se on jotakin H+ ja 3G välillä useimmiten ja tuvassa komeilee usein E. Telia tämä, ja DNA on vielä paskempi. Huvittavaa sinällään se, että puolen kilsan päässä asumattomalla sorakuopalla on paljon paremmat yhteydet. Näin sitä maaseutua ylläpidetään, ei auta vaikka laittaisit palautetta operaattorille.
Laitoin eilen laskun Elisalle kaikesta siitä foliosta, jota jouduin ostamaan tämän takia suojautuakseni 5g ltä. Tein folioviitan, foliohatun tietenkin, foliopeiton ja jopa foliokondomin.
Eivät ole vielä vastanneet mitään eikä rahoja näkynyt tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palsta täynnä ....?
Koskaan ei ole ollut ongelmaa kun olen 4G:llä puhelimelta katsonut videoita. Eikä 360p näytä sen kummemmalta kuin full HD näin pieneltä näytöltä. Outona juttuna yhdessä välissä minulla oli ihan 4G-modeemi jolla yritin jakaa nettiä kotilaitteille, mutta se hyytyi ruuhkissa niin pahoin että oli täysin käyttökelvoton. Eikö niiden pitäisi samaa verkkoa kuitenkin käyttää.
Itse vaihdoin just tuossa kohtaa operaattoria kun elisa totesi ettei vanha systeemini ole enää tarjolla ja on pakko ottaa 5g joka on selvästi kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ulina on kuin musiikkia 🎶
Operaattoreita ei voisi vähempää kiinnostaa persaukiset ulisijat, se porukka joka vaeltaa jatkuvasti operaattorilta toiselle muutaman euron säästöjen perässä.
Kovasti on perään soiteltu kun oon tehnyt numeronsiirtovaltuutuksen toiselle operaattorille.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen laskun Elisalle kaikesta siitä foliosta, jota jouduin ostamaan tämän takia suojautuakseni 5g ltä. Tein folioviitan, foliohatun tietenkin, foliopeiton ja jopa foliokondomin.
Eivät ole vielä vastanneet mitään eikä rahoja näkynyt tilillä.
Jos niillä on kohta ale folioita?
Miksi maksaa 4G liittymästä 5G:n hinta?