Paras ystävä ajelehtii kauemmaksi
Hyvä kaverini mietityttää, hän tuli kesällä häihimme perheineen, mies, poika ja pojan tyttöystävä. Hän ei muistanut meitä mitenkään, ei korttia, ei lahjaa. Tekstarilla kiitti juhlista, myöhemmin jutellessa ei kommentoinut juhlia oikeastaan mitenkään. Paitsi kuulemma ruoka oli ollut hyvää, kaikki tykkäsivät.
Viimeisen parin vuoden aikana minä olen ehdottanut, että nähdäänkö mutta nyt en enää viitsi, ehdottakoon hän jos siltä tuntuu. Hän mieluummin soittaa ja nykyään laittaa viikon parin välein viestiä "Mitä kuuluu?". No tekstarin verran kuuluu. Ehkä hän ei vaan ymmärrä, että jotenkin pitäisi olla tekemisissä, että läheiset välit säilyisivät ja kummankin tulee huolehtia hyvistä väleistä. Silti olemme "parhaat ystävät". Ihmettelen vaan olemmeko ja pitäisikö rautalangasta vääntää..
Hän varmaan odottaa, että osallistun jouluna hänen poikansa matkalahjaan kun suku ei oikein poikaa ole muistanut. Tästä on puhunut ja sanonut, että vaan pari ihmistä muistaa poikaa. Tylyä mutta ajattelin olla osallistumatta, käyn pojan kanssa kahdestaan syömässä ja juttelemassa. Saavat vanhemmat kustantaa matkan ihan itse.
Kommentit (14)
En minäkään jaksaisi pitää yhteyttä sinuun. Kuulostat tosi rasittavalta, ja mietit koko ajan jotain lahjoja. Ei tuonut lahjaa sinulle, ja haluaa sinulta pojalleen lahjan. Lisäksi hän pitää sinuun säännöllisesti yhteyttä, haluaa esimerkiksi jutella kanssasi, mutta tämä on sinusta jotenkin väärin? Ihmeellistä.
En ymmärtänyt mistä valitat. Jos hän soittaa tai laittaa tekstiviestiä parin viikon väleinkin, niin sehän on usein! En myöskään ymmärrä aikuisilla enää tuota "paras ystävä" -ajatusta, se on teinimäistä ja aikuiset pärjäävät hyvin ilman kavereiden luokitteluakin. Toivottavasti sinulla on muitakin kavereita kuin hän ja samoin toisinpäin, aina kaveruus ei kanna eläkkeeseen asti vaikka kuinka kivaa olisi joskus ollut. Elä sinä siis omaa elämääsi ja anna kaveri elää omaansa, välillä ehkä tapaatte, välillä soittelette ja laitatte viestejä, välillä voi olla hiljaista, mutta ei se maata kaada. Välillä hiljaisuutta voi olla vaikka puolikin vuotta, mutta mitä sitten? Älä roiku ihmisissä, jokaisella on omat huolensa ja ajatuksensa ja aina ei kavereita yksinkertaisesti jaksa ajatella.
Sun kapasiteetti ei riittänyt ymmärtämään pointtia, ehkä halusit olla bitch. No, lahjana kortti, itse väsättynä sakastissa olisi riittänyt. Tai naaman näyttäminen ihan livenä parin vuoden sisään useimmin kuin häissä tai hautajaisissa. Pointti oli vaivannäkö eikä itsestään selvänä asioiden pitäminen. Tekstarilla ei ihmissuhteita ylläpidetä. -ap-
Kyllä minun mielestäni on omituista, jos ei edes korttia hyvän ystävänsä häihin tuo! Hän ei taida enää pitää sinua hyvänä yastävänään, odottaa vain, että saisi rahaa siihen matkaan. Älä anna.
Kaverini on symppis mutta kyse on enemmän ajattelemattomuudesta, pitäisi avata asiaa mutta se on vaan niin noloa. Antaa sitten mennä miten menee, kunhan ei tule itselle oloa, että aina mennään sen helpon ratkaisun kautta. Tekstari, check, ihmissuhteet kunnossa. Vai saavatko ihmiset tiivistettyä 160 merkkiin miten elämä menee..?
No jotkut ehkä saavat mahtumaan, "kaikki vituttaa" tai sitten ei. En mä roiku ihmisissä, mutta kaveri hokee "paras ystävä" juttuja tekstareissa ja mietin vaan miten se näkyy käytännössä. Harmi, arjen kiireet vievät kohtaamisilta terän ja aika ajaa pitkienkin ystävyyssuhteiden ohi. Mulla on ollut tapa näyttää teoilla mitä ystävät merkkaa mutta jos se menee vain yhteen suuntaan se alkaa tympäsemään.
(Ja etukäteen sulle kuka lienet, joo, säkin tympäset mua.)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:40"]
Sun kapasiteetti ei riittänyt ymmärtämään pointtia, ehkä halusit olla bitch. No, lahjana kortti, itse väsättynä sakastissa olisi riittänyt. Tai naaman näyttäminen ihan livenä parin vuoden sisään useimmin kuin häissä tai hautajaisissa. Pointti oli vaivannäkö eikä itsestään selvänä asioiden pitäminen. Tekstarilla ei ihmissuhteita ylläpidetä. -ap-
[/quote]Joo, ymmärrän ystävääsi mainiosti! Jos olet yhtä pissipäinen ystävällesi täällä palstallakin, niin pysyisin sinusta todella kaukana. Anna siis toisen olla, laita vaikka esto puhelimeesi hänen numerolleen ja keskityt kiroilemaan siellä kotosalla lähimmäisillesi. Et tarvitse ystäviä, sinulla on jo itsesi.
Meni ohi. "Pissipää, anna sen olla, puheluesto, kiroile kotona"..? Kasi, sä oot outo.. -ap-
Mikä paras ystävä?? TOivottavasti sulla on ystävä. Ei niiden kenenkään tarvitse olla paras, kunhan on ystävä, kaveri tms edes yksi, oikea.
Jos te kaksi ette tapaile toisianne enää koskaan, suhteenne on ystäväsi teksiviestin varassa, olette kaukana ystävistä, ellei ole syytä tuohon.
Sinähän niitä tekstareita lähettelet? Ystäväsi soittaa viikottain?
No molemmista viesteistäsi voi kyllä päätellä, että olet tyytymätön ja hankala ystävä.[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:40"]
[/quote]
Juuri näin. Kaikki sympatiat ap:n ystävän puolella, todellakin.[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:40"]
[/quote]Joo, ymmärrän ystävääsi mainiosti! Jos olet yhtä pissipäinen ystävällesi täällä palstallakin, niin pysyisin sinusta todella kaukana. Anna siis toisen olla, laita vaikka esto puhelimeesi hänen numerolleen ja keskityt kiroilemaan siellä kotosalla lähimmäisillesi. Et tarvitse ystäviä, sinulla on jo itsesi.
[/quote]
Oletko varma ettei lahja ole hävnnyt/varastettu? Jos ystäväsi on kuitenkin tuonut sellaisen häihin. Tai vaikka kortin, jossa lahjakortti ja joku on vienyt sen?
11 & 12 putos jo juonesta kun vuodatukseni aihe oli, että kaverini kuittaa yhteydenpidon tekstarilla. Ja Vaativa Ystävä toivoisi näkevänsä livenä about muutaman kerran vuodessa enemmän. Ja tässä kun asiaa naputtelemaan niin ystäväni on aina ollut tyyppiä "keksi sinä jotain". Ellen minä keksi niin ystäväni ei vaan saa aikaiseksi. Ja siihen joskus hymy hyytyy.
Ei auta kun puhua nätisti suoraan, että onko sulla tosiaan elämä nykyään töistä kotiin vai ehdittäiskö turista naamakkain. Ja ei hän ole ainut ystäväni mutta ehdottomasti symppis, jotenkin tuo aina vaihtoehdoista a b c sen vaihtoehdon valitseva, joka vähiten toimii.
Tämähän auttoi näpytellä asia auki ja pohtia asiaa, mikä kuitenkin takaraivossa on jättänyt. Ei kannata ajatella miksi minä aina joudun avaamaan solmut, avatkoon se joka siihen kykenee.
Kiitos vastaajille, empatiasta ja antipatiasta. Pöljinkin kaverini tuntuu helmeltä verrattuna pariin kommentoijaan ;)
Ja 13, ei ole hävinnyt mitään, kaveri on ollut varmaankin PA ja ei ole ajatellut korttia. Mua harmitti, että eikö voinut muistaa mitenkään mutta läsnäolohan se tärkein on. Natkutti kyllä niistä kavereista, jotka ei päässeet paikalle, että "eikö ne yhtään ajattele". Ihmiset on hassuja, jokainen meistä.
No onneksi, pienet on mun murheet ja hyvinkin pitkälti paikattavissa.
No on sulla hyväksikäyttäjä BFF.