Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäpä kerron oivallukseni ihmisten kanssa toimeentulemisesta

Vierailija
30.09.2014 |

Mua on ärsyttänyt hokema siitä että kaikkien kanssa voi tulla toimeen koska monien ihmisten käytös on ainakin välillä, jos ei koko aikaa, sietämätöntä. No, oivalsin että riehujan, rääkyjän tai mäkättäjän voi antaa ihan rauhassa riehua, rääkyä tai mäkättää, kunhan se nyt ei käsiksi käy. Sitten voi vielä itse suhtautua ko. ihmiseen neutraalisti tai jopa ystävällisesti.

Periaatteessa näin, ja sitten jos vielä pystyisi tuohon käytännössäkin niin johan olisi hyvä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on ettei anna sen ärsyttävän tyypin päästä "ihon alle", niin mun kokemuksen mukaan jaksaa paremmin. Ei siis kanna häntä sisällään vielä tilanteen mentyä ohikin, kuten joillain on tapana. ;) Alunperinkin suhtautuu häneen etäisen kohteliaasti, mutta ystävällisesti ja kun ei ole enää tekemisissä niin jättää täysin omaan arvoonsa, eikä anna hänen kaihertaa sisintään. Keskittyy niihin oikeasti kivoihin ihmisiin. :)

Sitten vielä se, että on tekemisissä vaikeiden tyyppien kanssa vain sen mitä tarvitsee ja antaa itsestään heille vain sen mikä on välttämätöntä, ei yhtään enempää.

t. hän, jonka sosiaalisia taitoja on työpaikoilla kehuttu ja joka on saanut rahapalkinnonkin ko. taitojen perusteella

Vierailija
2/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pystyisi? He ovat jostain syystä taantuneessa tilassa, ja yleensä sen takana on joku pelko. Kun sisäistät tämän, toisten riehumiset aiheuttavat myötätuntoa eikä ahdistusta.

Ennen kuin kykenet tähän, sinun pitää kuitenkin itsesi aikuistua koko paljon ja päästä omasta pelostasi yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut asian jo vuuuuuooooosia sitten. Johtuen siitä, että teen asiakaspalvelutyötä :) Sama asia tosin toimii vapaa-ajallakin.

Vierailija
4/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikoittain joutuu vaikkapa työssään sietämään ihmistä, joka purkaa raivoaan milloin keneenkin kuulijaan meuhkaamalla tai nälvimällä, niin ei siinä jumalauta omat asenteet loputtomiin kanna, vaikka olisi kuinka rakentava ja sopuisa ihminen itse.

Vierailija
5/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapuri, todella utelias ja juoruileva nainen, joka päivystää keittiönsä ikkunassa rivitaloalueemme liikkeitä. Hänet tapaa säännöllisesti mattotelineellä tai roskiksilla tai lähikaupassa ja aina on jotain tungettelevia huomautksia tai kysymyksiä. Jos jotain erityistä tapahtuu, hän tulee heti ulos takki niskassa ja kädet puuskassa päivystämään. Tämän hän teki mm. jokin aika sitten, kun naapuristossa sattui sairauskohtaus ja ambulanssi tuli. Hän tuli siihen kyseisen asunnon pihan eteen kyttämään villatakissaan ja aamutohveleissaan, yöpuku vielä siellä alla. Minulta ainakin puuttuvat kaikki ns. ihmissuhdetaidot tämän henkilön suhteen.

Vierailija
6/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, annapa ohjeet vastaaja kutoselle.

Vierailija
7/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen, mikä tuossa on se varsinainen ongelma? En ole aloittaja, mutten käsitä miksi SINÄ ärsyynnyt siitä, että naapuri esim. tulee katsomaan mitä tapahtuu jos ambulanssi tulee tms. Siis tuohan on hyvin yleistä "laumakäytöstä" ihmisiltä kaikkialla..?

Vierailija
8/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:10"]Mulla on naapuri, todella utelias ja juoruileva nainen, joka päivystää keittiönsä ikkunassa rivitaloalueemme liikkeitä. Hänet tapaa säännöllisesti mattotelineellä tai roskiksilla tai lähikaupassa ja aina on jotain tungettelevia huomautksia tai kysymyksiä. Jos jotain erityistä tapahtuu, hän tulee heti ulos takki niskassa ja kädet puuskassa päivystämään. Tämän hän teki mm. jokin aika sitten, kun naapuristossa sattui sairauskohtaus ja ambulanssi tuli. Hän tuli siihen kyseisen asunnon pihan eteen kyttämään villatakissaan ja aamutohveleissaan, yöpuku vielä siellä alla. Minulta ainakin puuttuvat kaikki ns. ihmissuhdetaidot tämän henkilön suhteen.
[/quote]Mitä sitten? Anna kysellä ja vastaa mitä haluat. Ja miksi sinua haittaa kyttääminen? Ei se satu.

Vierailija
9/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ihmiset reagoivat esimerkiksi epäoikeudenmukaiseen kohteluun kiukustumalla. Joskus suuttumisen takana on joku muu harmi, kasautuneet muut asiat tai vaikka verensokerin laskeminen. Tuollaiset pseudopsykologisoinnit "taustalla olevilla peloilla" ovat aivan turhia.

On myös täysin väärä käsitys, että aikuinen ihminen olisi aina tyyni ja ärsyyntymätön - saati peloton. Kaikki "negatiivisetkin" tunteet kuuluvat elämään, eikä niistä tarvitse päästä eroon. Toki käytöstään on tiettyyn pisteeseen asti kyettävä hallitsemaan jos meinaa muiden ihmisten kanssa toimia.[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:05"]

Mikset pystyisi? He ovat jostain syystä taantuneessa tilassa, ja yleensä sen takana on joku pelko. Kun sisäistät tämän, toisten riehumiset aiheuttavat myötätuntoa eikä ahdistusta.

Ennen kuin kykenet tähän, sinun pitää kuitenkin itsesi aikuistua koko paljon ja päästä omasta pelostasi yli.

[/quote]

Vierailija
10/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku huono ja tungetteleva käytös olisi yleistä, se ei silti tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. En ikimaailmassa pidä sopivana lähteä yöpaita päällä kyttäämään naapuriin tullutta ambulanssia. En edes normivaatteet päällä. Ei ole sopivaa mennä uteliaana kurkkimaan sellaisessa tilanteessa. Sellainen osoittaa todella huonoja käytöstapoja. Kyllä minä ärsyynnyin siitä ja monesta muustakin tuon naisen tyylistä kurkkia ja kytätä ihan kaikkea. Jos joku muuttaa lähelle, hän menee "pihatöihin", mikä tarkoittaa, että kurkitaan muuttoautoon kaula pitkällä harava kädessä.

Vierailija
11/11 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä ketkä täällä on naapurikyttääjiä ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän