Voisiko joku auttaa, miten minimoida lenkkivaatteiden määrä?
Olen tavallinen ihminen, en mikään sporttityyppi. Nyt alkanut ärsyttämään kun "lenkkivaatteita" on liikaa. Ovat nuhjuisia, ajattelin heittää kaikki (lenkkarit pois lukien) pois ja ostaa uudet lenkkivaattet.
Ongelmia on tullut siitä, että joskus käyn ns. metsässä lenkillä ja joskus menen kauppaankin, pitäisi siis olla siisti asu, mutta toisaalta sellainen mikä toimii myös jos esim. kiipeää kalliota ylös jne.
Toinen ongelma on se, että en tiedä millaiset vaatteet ulkovaatteiden alla pitäisi olla ettei liikaa hikoile (tai terkemmin: ettei ne päällisvaatteet ala heti haisemaan hielle kun usein käyn ne päällä kaupassakin jne. missä en halua haista).
Rahaa ei liikaa ole, nykyinen tuulipukuni ei ole virallisesti vedenpitävä, mutta se on hyvin sadetta pitänyt, joten olen ostamassa ns. edullisempia vaatteita.
Tahtoisin sellaisen asun jolla menen lämpimällä ilmalla lenkille (kesällä shotsit ja t-paita, mutta sitten kun noilla ei enää tarkene) ja sitten ns. tuulipuvun jolla menee kun alkaa ilmat jo viletä ja ollaan nollan tuntumassa tai vähän pakkasta, ja toppa-asun kunnon pakkasille +noiden alle mahdollisesti tulevat "kerrastot".
En tiedä yhtään mikä joku shoftshelltakki on, kannattaako ostaa tekninen paita jne. jne. jne. kaikki on ihan outoja minulle.
Mitä kannattaa ostaa/mitkä ovat turhia? En tarkoita nyt merkkejä, vaan ylipäätään, goretex on ainoa mikä sanoo minulle jotain...
Ihan vinkkinä, jos rahat on vähissä niin Lidlin tekniset alusasut on todella hyviä ja edullisia!