Äiti sanoi että katuu että synnytti mut auttakaa
Oon 13v tyttö ja mun äiti sai mut tosi nuorena se oli sillo 16 v ja iskä 18. Nyt äiti on 30 ja se kaverit saa vasta nyt lapsia, niin yks sen kaveri oli meillä kylässä (asun äitin kaa ja oon iskällä joka toinen viikonloppu). Ne joi viiniä ja luuli et olin jo nukkumas vaik katoin leffaa mun huonees ja ko olin menos vessaa nii kuulin ko äiti puhu sen kaverillekaikkee et se katuu ko piti mut, lapsen saamine pilas sen elämän ja ilman mua se vois elää sen unelmaa ja kaikkee. Äiti on mulletosi ihana ja rakas ja paras äiti mut miks se sano noin ko ei se oo mulle sanonu. Äitil ei oo muit lapsii mut isiltä mullon kaks pikkuveljee 3v ja 7v rakastan mun äitipuoltaki. Oon nyt vaa itkeny mun huoneees lauantain jälkee ja mullon tosi paha mieli. En oo uskaltanu sanoo äitille rt kuulin ko pelkään et se suuttuuu.....mitä teen auttakaa
Kommentit (48)
Ihminen syntyy, koska Jumala tahtoo hänen syntyvän.
Toisinaan voi aikuinenkin haluta unelmoida siitä mitä ei ole. Eli äitisi tapauksessa lapsettomasta elämästä. Halusi avautua ystävälleen vähän rankemmin asiasta. Uskoisin, että oli vaan viinin aikaansaamasta hetkellisestä tunteesta kyse. Uskoisin myös, että jos tulisi tosipaikka eteen, niin ei mistään hinnasta luopuisi sinusta. Toisinaan aikuinenkin väsyy elämään mitä elää. Ehkä äitisi on stressaantunut ja väsynyt. Ehkä on tullut pettymyksiä ihnissuhteissa ja tuntee ettei kelpaa kellekään ns.pakettina, vaan suhteet kariutuu ja tulee pettymyksiä. Elämä on todellakin niin monenlaista, että sinuna jättäisin äitisi viineissä sanotut sanomiset omaan arvoonsa. Olet tärkeä ja rakas äidillesi. Jos et uskalla sanoa äidillesi ääneen asiasta, niin voisitko kirjoittaa ja antaa kirjeen äidille lähtiessäsi isäsi luo. Ja pyydä kirjeessä vastaus kirjeenä. Saisit mustaa valkoisella ja äitisi ei kirjeessä sättusi ehkä niin kovasti. Kaikkea hyvää sinulle.
Ensinnäkään SINÄ et ole tehnyt mitään väärää. Et myöskään voisi olla "jollain tavalla parempi" tai "tehdä jotain paremmin", jotta tuollaista tilannetta ei kävisi. Olet hyvä tuollaisena kuin olet. Usein kun ihmiset sanovat turhautuneena ja alkoholia juoneena jotain, ei syy todellakaan ole siinä, ketä syytetään.
Vaikutat oikein mukavalta ja kiltiltä lapselta, joten älä huoli, sinussa ei ole mitään vikaa. Eikä tuo sinun harrastuksesikaan kalliilta kuulosta...
Kerro tapahtuneesta joko isällesi (puhelimitse? Onko mahdollista, että tarpeen vaatiessa pääset heti isäsi huomiin?) tai äidillesi, jos vain uskallat. Ikävää, että joudut ottamaan tästä tilanteesta näin vastuuta, mutta sille ei voi nyt mitään. Yritä pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 16:29"]MITEN te ette erota näitä provoja?
[/quote]
No mule tää ainakin on läheinen aihe sillä olin itse se lapsi jota äiti ei halunnut. Sain äitippuolestani äidin, kiitos siitä hänelle.
[/quote]
No vvoi sua
Voi olla itse iloinen että tuli maailmaan ja on täällä.
Sano, että ei palautusoikeutta ja sori siitä.
No, kun miettii tänäkin palstan jutun tasoa niin en ihmettele. Äidit on perseestä. Paitsi ihan kourallinen on ok.