Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari pyysi valokuvakansioni vanhainkotiin, mutta hän ei enää osaa pitää muitakaan tavaroita kunnossa, antaisitko itse?

Vierailija
29.08.2021 |

Vaari on rikkonut muitakin tavaroita. Pelkään että valokuvakansio kastuu tai rikkoutuu. Haluaisi nähdä lapsuuskuvia äidistäni ja vauvakuvia minusta ja veljestä.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vaarille viedä aikakausi lehtiä ja viikkolehtiä luettavaksi. Saa niistä virikettä. Voi viedä värikyniä ja vihkon johon voi vaari itse piirtää ja kirjoittaa.

Vierailija
102/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaarille oma albumi johon laitat selkeästi muutaman kuvan hänen haluamistaan asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse antaa omaksi tai lainaan. Voit viedä erikseen katsottavaksi ja viedä sitten pois. Tehkää vaarille OMA kuvakirja kuvistanne, nykyään valokuvista voi koostaa albumin ja se painetaan.

Se todennäköisesti on vaarin oma kansio. Ap tuskin on itsestään ja veljestään vauvakuvia otattanut.

Vierailija
104/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain totaalinen kusipää ei veisi. ota kopiot itselle. mikä teitä nykyajan narsisteja vaivaa?

Vierailija
105/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaisin! Teettäisin uudet kuvat toiseen kansioon ja antaisin sen vaarille tai pitäisin itse. Kyllähän tuohon ratkaisu löytyy, apn kuvailema tilanne on jotenkin aivan älytön, aivan kuin ei mitään keinoa olisi saada vaarille valokuvia.

Vierailija
106/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä kuvista VALOKUVAkopiot, sellaiset vanhanaikaiset. Ei mitään paperikuvia. Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.

Tarkoittaako tämä kirjoittaja siis että kuvista pitää teettää valokuvapaperille tehdyt kuvat, eikä mitään tulostuspaperille tulostettuja kuvia, ehkä?

Vierailija
107/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko negatiivit tallessa? Jos on niin skannaa negatiivit ja teetä kuvakirja.

Miksi kuvakirjan pitäisi olla negatiivinen? Eikös sinne voi laittaa iloisia kuvia iloisista tapahtumista?

Negatiivi on valokuva, joka toistaa kuvauskohteen vaaleat kohdat tummina ja tummat vaaleina. Värivalokuvauksessa negatiivi esittää myös värit niiden vastaväreinä. Valtaosa digivalokuvausta edeltäneestä kemiallisesta valokuvauksesta perustuu negatiivien käyttöön kuvanvalmistuksen välivaiheena: piilevä negatiivikuva muodostuu kamerassa valoherkällä emulsiolla pinnoitetulle läpinäkyvälle filmille, se saadaan esiin käsittelemällä filmi kehitysprosessissa, ja lopullinen valokuva valotetaan sitten negatiivin läpi valokuvapaperille, joka kehitetään näkyväksi positiivikuvaksi. [1]

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Negatiivi_(kuva)

Vierailija
108/133 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen itselle ja kopio vaarille. Mulla on monta kopiota vanhoista valokuvista 1900-luvun alusta lähtien. Kopion tunnelma/tuntuma ei ole sama kuin alkuperäisissä. Muistan, kuinka kiehtovilta alkuperäisten katselu tuntui. Kun vanhempi sukupolvi on kuollut, alkuperäiset kuvat on jaettu moneen paikkaan/osa kadonnut. Kuvat ovat osa suvun historiaa. Jos ap haluaa siirtää ne kokonaisuudessaan seuraavalle sukupolvelle, en antaisi alkuperäistä kokoelmaa vaarille, jos riskinä on kuvien tuhoutuminen.

Siis miten kopioissa ei ole samaa fiilistä? Jos on ihan negatiivista tehty kopio niin ei kyllä pitäisi olla mitään eroa kopiossa ja alkuperäisessä, periaatteessa on mahdollista että alkuperäinen vedos on huonompi jos on vaikka itse kehitetty harrastajapohjalta. Tai jos kopioidessa valokuvaamossa on säädetty jotain arvoja tarkemmiksi tms. En tiedä miten sitten jos kopioi itse valokuvapaperille, tässä voisi kuvitella kuvanlaadun vähän kärsivän riippuen käytettävistä laitteista.

Vierailija
109/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti repii ne ja sotkee paskalla.

Vierailija
110/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä kuvista VALOKUVAkopiot, sellaiset vanhanaikaiset. Ei mitään paperikuvia. Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.

Mitä hel vet tiä selität? Paperia ne vanhanaikaiset valokuvat juurikin ovat.

Et tunnista valokuvan ja mustesuihkulla kopiopaperille printatun eroa??

Anna kun arvaan: ikää täydet 25v.

Vierailija
111/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä hänelle valokuvakirjan niistä kuvista? Helppo tehdä ja tilata

Vierailija
112/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on tänä päivänä valokuvakansio :DDD kuvat puhelimessa

No so ne on vaikka 30 vuotta sitten otettuja kuvia :D :D :D

113/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oma albumi hänelle.

Vierailija
114/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin itse omaiselleni valokuvista kopiot sairaalaan, samalla niitä myös hieman suurennettiin Tuli tosi hyviä, parempia kuin alkuperäiset. Liikkeessäkin niitä kehuttiin kovasti. Olivat ns. vanhan ajan kuvia.

Vierailija
115/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä nyt ole jo kyllin monta hyvää vaihtoehtoa ja vinkkiä ap:lle annettu .

Turha tätä nyt on enää tässä  jankuttaa, samaa. 

Vierailija
116/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ihan vaarin ikioma valokuva-albumi.  Vaarin oma koti on tyhjenetty ja vaari viety hoitolaitokseen.  Siellä tulee aika todella piiiitkäksi!  Sinä ole vapaa ihminen menemään ja tekemään ja mietit, vietkö vaarille sen hänen toivomansa albumin.

Vierailija
117/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin vaikka kaikki vanhat valokuvani jos se toisi edes toisen vaareistani takaisin. Molemmat kuoli kun olin pieni lapsi.

helppo luvata, kun ei tarvitse oikeasti toteuttaa

Vierailija
118/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin valokuvista kuvia ja lähetin ne pyytäjälle joka sitten virkistää muistisairasta sukulaista.

Vierailija
119/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on dementiakodissa lapsuudenkuvansa valokopioina.

Vierailija
120/133 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kopiot tulostimella. Laminoit ja laita kansioon. Laminointi siksi jos haluaa pitää joitakin käsissään tai laittaa seinäälle. Pysyy parempana. Vanhuksille on kuvat tärkeitä, niiden avulla pääsevät palaamaan tuttuun ja turvalliseen, kun nykyhetki ei tallennu enää välttämättä niin hyvin muistiin.

Hyvä ehdotus!