Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari pyysi valokuvakansioni vanhainkotiin, mutta hän ei enää osaa pitää muitakaan tavaroita kunnossa, antaisitko itse?

Vierailija
29.08.2021 |

Vaari on rikkonut muitakin tavaroita. Pelkään että valokuvakansio kastuu tai rikkoutuu. Haluaisi nähdä lapsuuskuvia äidistäni ja vauvakuvia minusta ja veljestä.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta katsoin jotain youtube-videota, jossa 17-vuotias poika hieman haikeana äitinsä kanssa katsoi muussa maassa asuvien isovanhempiensa varastosta löytämäänsä vauvakuvaansa ja selitti miten ei ole aiemmin nähnyt itseään vauvana kun hänen kaikki lapsuuskuvat ovat rikkoutuneessa koneessa, jonka korjausta eivät vanhemmat ole saaneet aikaiseksi. Surullista nykyaika!

Kun meidän lapsenlapsi meni kouluun teetätin hänelle ifolorin kuvakirjan missä oli hänen (ja toki muunkin perheen ja vauvaserkunkin) kuvia siltä ajalta kun hän 0-6 v - on muuten erittäin paljon katseltu kirja. Vaatii toki vähän vaivannäköä ja osa kuvista on vanhanaikaisen albumin tapaan "ei niin onnistuneita" mutta tosiaan - heilläkin kaikki kuvat koneella/kännykällä, joten täysin lapsen ulottumattomissa. (Ja minä pelkään että hävitään omat digit, joten tuo kirja, joita samantien tilasin 2.'x eli toisen tietenkin meille)

Vierailija
42/133 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti minua ihmetyttää, miksi kaikki aina kuvittelevat, että se edesmennyt olisi ollut rakastava ja yhteistä aikaa vaaliva isovanhempi. Oma isoäitini arvosti vain poikia ja isoisä mulkoili minua tuuheiden kulmiensa alta. En edes muista isoisäni koskaan sanoneen minulle sanaakaan vaikka hän kuoli ollessani kymmenvuotias.[/quote]

Ei saisi nauraa, mutta tästä nyt vaan saa sellaisen vaikutelman, että olit varsin outo lapsi.[/quote]

Meillä oli sama! Mitä ihmettelet. EI koskaan puhunut mulle mitään,veljille lirkutteli.

Enkä ole outo,en lapsenakaan,kiitos itsellesi vaan, outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on tänä päivänä valokuvakansio :DDD kuvat puhelimessa

Hyväosaisilla ja eliitillä. Sitäpaitsi kaikki ei ole kakaroita niinkuin luulit.

Tästä puhutaankin melko vähän. Veikkaan että viidenkymmenen vuoden päästä iltapäivälehdissä uutisoidaan yhdeksi ns. sivistyskodin merkiksi visusti tallessa olevat jopa vuosisatainen valokuva-arkisto. Tämä arkisto voi olla digitaalinen mutta se on kuratoitu ja jalostettu arvokkaaksi perheelle tai suvulle ja toki muille jälkipolville ja kulttuurintutkijoille.

Hyvin harva ymmärtää että sitä tulevaisuuden "kateudenaiheita" :) luodaan juuri tässä ja nyt.

Vierailija
44/133 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja pointti oli?

Vierailija
45/133 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeikäiset eivät omista älypuhelimia? Olet joko hyvin nuori tai erittäin yksinkertainen?

Sitäpaitsi paperikuvia kansiossa on paljon helpompi katsoa, kuin selata puhelimesta eri kansioita.

Vierailija
46/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeikäiset eivät omista älypuhelimia? Olet joko hyvin nuori tai erittäin yksinkertainen?

Sitäpaitsi paperikuvia kansiossa on paljon helpompi katsoa, kuin selata puhelimesta eri kansioita.

Minulla on 14 kpl valokuvaalbumeja, joissa rakkaitteni kuvia. Kun lapselle tulee ikää hän alkaa kuvista kiinnostumaan enemmän kuin netti- ja kännykkäkuvista.

Itse en albumeja anna kuin lapselleni, mutta isovanhemmilleni olen ottanut kopioita määrätyistä kuvista omaan kansioonsa. Kuvat ovat vanhuksille hyvin tärkeitä, jopa terapiaa.

Vierailija
47/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mietin itseäni tulevaisuudessa vanhainkotiin... Eikä lapseni toisi edes valokuvia seurakseni...

Vierailija
48/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko oikeasti olla noin tyhmä?

Vierailija
49/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaarille värityskirja ja tussit. Vaari voi värittää kuvia ja katsella niitä sitten.

Vierailija
50/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, teetä kopiot kuvista ja vaarille oma kansio niistä.

Vaikka provo kai tämä oli.

Mikä hemmetin provo - miksi olisi? En jaksa näitä ainaisia provo-kommentteja.

Vierailija
51/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut ilkeilee . Vanhuksia nekin kohta on sitten nuoret pilkkaa niitä. Tietysti KAIKILLA on paperikuvia ja edelleen otetaan paperikuvia edelleen on valokuva albumit myös nuorilla . Kopiot kuvista pitää ottaa tietysti ja paperi kopiot niistä . Myös vanhojen kuvien siirtäminen CD DVD ja painettuun kansioon onnistuu valokuva liikkeessä . Yhteiset muistot virkistää suuresti vanhuksia ja kuvat ilahduttaa . Lapsesta lapsenlapsesta voi suurentaa kuvan seinälle hänen ilokseen . Ennen oli tapana ottaa lomamatka kuvista suurennoksia kehystettiin seinälle muistoksi ja matkamuistoja tuotiin muutakin esineitä sikareja ja simpukan kuoria seinälautasia. Lapsille tiedoksi ennen ei ollut mitään älypuhelimia ei edes langattomia ollut. Eikä tietokoneita. Ne on vasta viimeisten vuosikymmenten keksintöjä. Ennen oli mustavalkoiset valokuvat. Mustavalkoiset TV ei ollut vielä värejä. Lapset ei ollut silloin vielä syntyneet. DVD tuli myöhemmin ennen oli suuret LP levyt.

Vierailija
52/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopiot. En koskaan lainaisi mitään omaani kenellekään.

Vierailija
53/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko negatiivit tallessa? Jos on niin skannaa negatiivit ja teetä kuvakirja.

Vierailija
54/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70-80 luvulla ollut vielä kodeissa tietokoneita . Lankapuhelimet . Kannettavat tuli vasta 2000 luvulla ja sitä ennen vanhat laatikot 80-90 . Langattomat kännykät tuli vasta 95 - luvulla yleisesti . Miten joku voi pilkata paperikuvia ?? Eihän vanhukset näe niin pientä kuin kännykän näyttö pitää suurentaa kuitenkin tai hankkia suurennuslasi . Vanhat kuvat on usein liimattu kiinni albumiin ei niitä voi repiä siitä ne menee rikki. Irto kuvat voi valokuva liikkeessä turvallisesti tallettaa ja kopioida suurentaa niitä että vaari näkee kunnolla.

Vierailija
55/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa voi tulostaa automaatissa samanlaiset uudet kappaleet? Siis syötetään se aluperäinen sinne ja se monistaa samanlaisia, sellaisia valokuvan näköisiä. Niin minä olen tehnyt vanhoista kuvista, jotka mulla on vain paperiversiona.

Vierailija
56/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiva esimerkki nykypäivän vesipäistä ja näiden pitäisi sitten pitää meistä huolta huoh..

Käsittämätöntä miten nykypäivän parikymppisetkään eivät ymmärrä ajankulua. Luullaan että ihminen on eläkeläinen jo nelikymppisenä vaikka nykymaailmassa eletään vanhemmaksi kuin koskaan ennen. 

Vierailija
57/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kymmenen vuoden päästä ei sitten ole niitä puhelimessa olleita kuviakaan.

Vierailija
58/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi kuvat.

Vierailija
59/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi kuvat vaarille omaan albumiin. Viereen voi vaikka vaarin kanssa kirjoittaa mitä kuvassa on. Kivampi kaikille kun on tieto kuka on kuvassa, koska ja mitä muuta kuvaan liittyy.

Alkuperäisiä en uskaltaisi antaa jos vaarilla on tapana rikkoa tavaroita. Kun sitten ne valokuvat tuhoutuu kokonaan.

Valokuva-albumit on kivoja. Meilläkin on albumeita vaikka millä mitalla. Ei puhelimessa oleva kuva ole sama asia kuin sellainen paperinen.

Vierailija
60/133 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla puhelimessa kaikki suvun 1900-luvun alkupuolen kuvat? Mielenkiintoista.

Kuten muutkin ovat neuvoneet, teetä vaarille kopiot, ap. Ehdotan että laminoit ne vielä, silloin hän ei saa niitä rikki ja niistä on iloa pidempään.

Tai skannaat kuvat ja teet ifolor- kirjan (tms), nekin ovat kestävämpää paperia kuin valokuvapaperi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi