Vaari pyysi valokuvakansioni vanhainkotiin, mutta hän ei enää osaa pitää muitakaan tavaroita kunnossa, antaisitko itse?
Vaari on rikkonut muitakin tavaroita. Pelkään että valokuvakansio kastuu tai rikkoutuu. Haluaisi nähdä lapsuuskuvia äidistäni ja vauvakuvia minusta ja veljestä.
Kommentit (133)
No, teetä kopiot kuvista ja vaarille oma kansio niistä.
Vaikka provo kai tämä oli.
Juuri näin. Järjestä jotenkin kopiot kuvista. Kyllä vaarin pitää kuvat saada. Mutta kuvien turvallisuuskin täytyy taata.
Skannaa kuvat ja tulosta uudet kopiot, vie ne vaarille. Ei sille ole pakko alkuperäisiä antaa. Problem solved.
Teetä kuvista VALOKUVAkopiot, sellaiset vanhanaikaiset. Ei mitään paperikuvia. Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.
Antaisin vaikka kaikki vanhat valokuvani jos se toisi edes toisen vaareistani takaisin. Molemmat kuoli kun olin pieni lapsi.
Joku kirjoitti: „Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.“
Vaari rupeaa leikkaamaan tai repimään kuvia alkuperäisistä kansioista Jos huonosti käy. Näin teki mummimme. Sitäpaitisi se kansiohan ei ole vaarin vaan Ap:n kansio.
Tehän voisitte askarrella vaarin kanssa yhdessä niistä kopiovalokuvista hänelle ikioman uuden kansion. Ja jos jostain kenkälaatikosta löytyy jotain mielenkiintoisia kuvia, niistäkin vaan kopiot vaarin uuteen albumiin.
Kenellä on tänä päivänä valokuvakansio :DDD kuvat puhelimessa
Vierailija kirjoitti:
Hyväosaisilla ja eliitillä. Sitäpaitsi kaikki ei ole kakaroita niinkuin luulit.
Ne on myös hänen muistojaan, ei vain sun. Ota kopiot ja päätä sit itse annatko ne vai alkuperäiset vaarillesi. Mä antaisin alkuperäiset, ei ne kaikki tuhoudu kuitenkaan ja ovat hänelle varmasti tärkeitä, kun pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti: „Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.“
Vaari rupeaa leikkaamaan tai repimään kuvia alkuperäisistä kansioista Jos huonosti käy. Näin teki mummimme. Sitäpaitisi se kansiohan ei ole vaarin vaan Ap:n kansio.
Vai onko kuitenkaan? Onko ap vain ottanut kansion mukaansa olettamalla, että se kuuluu hänelle?
Ota kopiot tulostimella. Laminoit ja laita kansioon. Laminointi siksi jos haluaa pitää joitakin käsissään tai laittaa seinäälle. Pysyy parempana. Vanhuksille on kuvat tärkeitä, niiden avulla pääsevät palaamaan tuttuun ja turvalliseen, kun nykyhetki ei tallennu enää välttämättä niin hyvin muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisilla, keillä ei ole ollut kameraa puhelimessa vielä esim. 90-luvulla...
Vierailija kirjoitti:
Teetä kuvista VALOKUVAkopiot, sellaiset vanhanaikaiset. Ei mitään paperikuvia. Anna Vaarille aidot ja säästä kopiot itsellesi. Vaarilla on oikeus muistella vanhoja kuvia, näin kunnioitat myös vaariasi.
Mitä hel vet tiä selität? Paperia ne vanhanaikaiset valokuvat juurikin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin vaikka kaikki vanhat valokuvani jos se toisi edes toisen vaareistani takaisin. Molemmat kuoli kun olin pieni lapsi.
Olen pahoillani, että menetit isoisäsi noin varhain.
Silti minua ihmetyttää, miksi kaikki aina kuvittelevat, että se edesmennyt olisi ollut rakastava ja yhteistä aikaa vaaliva isovanhempi. Oma isoäitini arvosti vain poikia ja isoisä mulkoili minua tuuheiden kulmiensa alta. En edes muista isoisäni koskaan sanoneen minulle sanaakaan vaikka hän kuoli ollessani kymmenvuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisilla, keillä ei ole ollut kameraa puhelimessa vielä esim. 90-luvulla...
Ne ihan kaikki valokuvat voi silmänräpäyksessä kadota bittiavaruuteen, jos hullusti käy. Puhelin kun tipahtaa, eikä muista googlekuvien tunnuksia. Paperivalokuvat ei yleensä ole kaikki samassa paikassa. Niitä on helpompi plarata.
Vierailija kirjoitti:
Ne on myös hänen muistojaan, ei vain sun. Ota kopiot ja päätä sit itse annatko ne vai alkuperäiset vaarillesi. Mä antaisin alkuperäiset, ei ne kaikki tuhoudu kuitenkaan ja ovat hänelle varmasti tärkeitä, kun pyytää.
Mitä eroa sillä on antaako kopion, koska
sekin on paperilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että menetit isoisäsi noin varhain.
Silti minua ihmetyttää, miksi kaikki aina kuvittelevat, että se edesmennyt olisi ollut rakastava ja yhteistä aikaa vaaliva isovanhempi. Oma isoäitini arvosti vain poikia ja isoisä mulkoili minua tuuheiden kulmiensa alta. En edes muista isoisäni koskaan sanoneen minulle sanaakaan vaikka hän kuoli ollessani kymmenvuotias.
Ei saisi nauraa, mutta tästä nyt vaan saa sellaisen vaikutelman, että olit varsin outo lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä noin - 40 eli miinus kakskyt ikäinen jos sinun vaarilla on kuvat puhelimessa. Tuskin ap:n vaari haikailee ap:n biletyskuvien perään vaan haluaa nähdä kuvia omasta menneisyydestään eli ehkä 1930-1950-luvulta.
Teetä hänelle kopioita niistä.