Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 21 v lapsesi suunnittelisi häitä..?

Vierailija
30.09.2014 |

Mitä tekisit, jos 21-vuotias lapsesi ilmoittaisi menevänsä naimisiin vuotta vanhemman avopuolisonsa kanssa 2 vuoden seurustelun jälkeen? Yrittäisitkö estää nuoren iän takia? Pystyisitkö edes onnittelemaan kun arveluttaa niin? Olisitko lainkaan iloinen lapsen puolesta? Ehkä jopa suuttuisit?

(Taustaksi sen verran, että rahaa häihin ei pyydetä senttiäkään koska ne on ansaittu omalla työllä, suhde ollut alusta asti tasainen ja yhdessä asuttu noin puolitoista vuotta.)

Olen siis tällaisen asetelman yksi osapuoli, ja lähipiirin reaktiot ihmetyttää niin pirusti.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin lähinnä myötätuntoa tytärtäni kohtaan.

Vierailija
2/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä lähtökohdalta naimisiin menolle. Vaikka nuoria ovat, niin miksi ei? Aina voi erota, ei koko maailma siihen jos joskus tuntuu että tarvitsee erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen molempien nuorten puolesta ja toivottaisin heille onnellista elämää yhdessä.

Vierailija
4/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin ja olisin iloinen puolestaan. 

Vierailija
5/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuoria.

Vierailija
6/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mennyt naimisiin 19v ja kesällä vietettiin 23. Hääpäivää. Eli onnittelisin ja osallistuisin kustannuksiin.

Vierailija
7/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin naimisiin 21-vuotiaana. Olin tosin ollut 4 vuotta yhdessä ja nyt on pieni tytär 24-vuotiaana. Mun vanhemmat oli ainakin todella onnellisia. Ja miehen vanhemmat myös. Meillä on yhden vuoden ikäero

Vierailija
8/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasta 17-vuotias, seurustelua takana 3v, enkä ymmärrä, että mitä pahaa tuossa olisi? 21-vuotiaana olisin seurustellut poikaystäväni kanssa jo 7v, joka kumminkin on aika pitkä aika. Kuitenkaan en ehkä ihan kahden vuoden seurustelun jälkeen suunnittelisi häitä, kihlojakin ehkä vasta kolmannen vuoden jälkeen.

Vierailija
9/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuoria...en tunne yhtäkään paria jonka suhde olis kestänyt 21-vuotiaasta esim. Kolmekymppiseksi.... poikkeustapauksia on mut harvalla liitto kestää noin nuoresta. Kolmekybäsenä ollaan sit jo toisella kierroksella...

Vierailija
10/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:09"]Liian nuoria...en tunne yhtäkään paria jonka suhde olis kestänyt 21-vuotiaasta esim. Kolmekymppiseksi.... poikkeustapauksia on mut harvalla liitto kestää noin nuoresta. Kolmekybäsenä ollaan sit jo toisella kierroksella...
[/quote]

Puhutko omasta puolestasi?

Vierailija
11/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin, he elävät omaa elämää.

Vierailija
12/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen, tekee itse päätöksensä! Siitä vaan jos rakastavat toisiaan, ei rakkaus ikä katso :)

Vierailija
13/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin 17-vuotiaana. Nyt olen 48 ja liitto kukoistaa yhä. 

Eli omaa lastani samassa tilanteessa onnittelisin ja pyytäisin lupaa saada osallistua häidensä kustannuksiin.

Vierailija
14/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin 2 v seurustelun jälkeen 20-vuotiaana. mies on 2v vanhempi. Nyt olen 48v ja yhdessä ollaan edelleenkin. 3 lasta , joista 2 jo aikuista.  Aikoinaan meidän vanhemmat kyllä osallistuivat hääkustannuksiin ja olivat todella onnellisia tilanteesta.

Vierailija
15/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku meni 17-vuotiaana naimisiin. :)

Vierailija
16/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäreni olisi ap:n tavoin jo asunut yhdessä poikakaverinsa kanssa puolitoista vuotta, niin varmaan tuntisin tuon miehenkin aika hyvin. Jos häärahat on hankittu työnteolla, varmaankin molemmilla on vakityöpaikkakin ja ehkä jopa koulutuskin hankittu. Nuoriahan he olisivat, mutta tyttäreni olisi aikuinen ja tekisi oman päätöksensä eikä minulla olisi siinä sananvaltaa. Onnittelisin ja pyytäisin saada osallistua valmisteluihin ja kustannuksiin tai maksaa esim. häämatkan.

Vierailija
17/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelisin mukana. Ihanaahan se on mennä nuorena ja nättinä naimisiin.

Ehkä voisin vähän kritisoida budjettia, jos siihen yritetään saada mahtumaan jotain järjettömyyksiä, mutta varmaankin osallistuisin myös kustannuksiin. Siis monen tonnin hääpuku on ehkä liioittelua, kun muutenkin ovat elämänsä alussa ja niitä kuluja tulee elämiseen, eikä ainakaan lainarahalla pitäisi mennä avioon.

Se, kestääkö liitto hautaan saakka on ihan yks hailee minulle.

Vierailija
18/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:09"]

Liian nuoria...en tunne yhtäkään paria jonka suhde olis kestänyt 21-vuotiaasta esim. Kolmekymppiseksi.... poikkeustapauksia on mut harvalla liitto kestää noin nuoresta. Kolmekybäsenä ollaan sit jo toisella kierroksella...

[/quote]

Jaa. Itse olen ollut 13, kun nykyisen aviomiehen kanssa alettiin seurustelemaan. Nyt oltu reilu vuosi naimisissa, 10-vuotispäivä tosiaan joulukuussa. Että kyllä se suhde voi kestää vaikka nuorena alettaisiin seurustella.

Myös eism. omat vanhempani on alkanut seurustella alle 20-vuotiaina, edelleen on yhdessä, ja yhteistä taivalta takana 30 vuotta.

Vierailija
19/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaks 21-vuotiasta. yrittäisin estää noin nuorena naimisiinmenon kesken opiskelujen.

Vierailija
20/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:39"]mulla on kaks 21-vuotiasta. yrittäisin estää noin nuorena naimisiinmenon kesken opiskelujen.
[/quote]

Milläs estäisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän