Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei morjensta

Vierailija
28.08.2021 |

Aivan uskomatonta käytöstä. Tervehdin aina iloisesti, kun sattuu vastaan tulemaan. Hän vain katsoo alas ja kiirehtii ohi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa häntä. Osalla ei ole käytöstapoja. Nyökkääminen ei vaadi edes puhumista.

Vierailija
2/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit riippuvainen hänestä? "Mikä neuvoksi"? Jospa se kysyy tällä palstalla mikä neuvoksi tunkeilevaa naapuria vastaan? Elele sinä nyt kuules vaan sitä ihka omaa eloasi ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisit riippuvainen hänestä? "Mikä neuvoksi"? Jospa se kysyy tällä palstalla mikä neuvoksi tunkeilevaa naapuria vastaan? Elele sinä nyt kuules vaan sitä ihka omaa eloasi ;D

Lähinnä kunnioituksen puute ärsyttää. En pidä siitä, että minua ei kunnioiteta pätkääkään vastavuoroisesti.

Vierailija
4/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet naapuria vainoava gang stalker,  niin olet kurjaakin kurjempi rikollinen, jota ei todellakaan tule tervehtiä, vaan sinulle pitää vastata "syö paskaa", jos moikkaat.

Vierailija
5/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kunnioituksen puute ärsyttää. En pidä siitä, että minua ei kunnioiteta pätkääkään vastavuoroisesti.

Mutta kenties naapurisi on hyvä kristitty joka rakastaa sinua kuin lähimmäistään. Hän noudattaa kultaista sääntöä "kohtele toista kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan".

Hän toivoo että häntä ei tervehdittäisi, joten hän ei tervehdi muita. Hän toivoo että hän saisi olla rauhassa, joten hän jättää muut rauhaan.

Vierailija
6/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä moikkaisin kaikkia naapurustossa mutta olen huomannut että kaikki eivät halua tulla moikatuiksi. Siksipä odotan että toinen tervehtii ensin. Jos kumpikaan ei tervehdi niin ollaan sitten niin.

Vierailija
7/28 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on omia murheita. Ei ole sovussa itsensä kanssa. Jätä vaan rauhaan.

Vierailija
8/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä moikkaan aina kaikkia, uusiakin asukkaita heti. Moikkaavat yleensä takaisin. Toki jokaisessa kerrostalossa varmaan asuu pari outoa mykkää tapausta, joista ei ota selvää.

Vierailija
9/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa oman arvon tuntosi heikoissa kantimissa. Naapurisi, sinulle tuiki tuntematon ihminen, haluaa ehkä pysyä omissa olossaan, hän ei ole sosiaalisesti niin tunkeilevainen kuin sinä, yleensä tästä morjestamisesta edetään siihen että pakotetaan keskustelemaan, kysellään henkilökohtaisia asioita jne., kaikki eivät tällaiseen halua joutua pakotetuksi, ja ihmisellä on oikeus tehdä oma valintansa ja sinun on tämä hyväksyttävä. Uunoimmat toki aloittavat sitten oikein ajojahdin kun sitä pientä oman arvon tuntoa on loukattu. "Saatanan leuhka ämmä!"

Ai niin, itse olen tätä tervehtimisen väliin jättämistä kokenut työpaikalla, terveydenhuollon toimipiste, samassa työtilassa olevat eivät oma-aloitteisesti tervehtineet, vastasivat toki kun itse huomenta ja heippa huomiseen sanoin, vaan eivät siis itse edes päivän päätteejdi heipanneet. No, mitäpä väliä sillä, etteivät itse. Vaan jos minä en olisi omalta osaltani tervehtinyt, niin haukuttu olisi! Tietty saman osaston lääkärit, he nyt toki käänsivät ihan päänsä sivuun jos näkivät että nyt se varmaan moikkaa!

Joten!

Toisarvoinen asia asujaimistossa, mutta jollekulle toki kynnyskysymys häirinnän aloittamiseen, "saatanan leuhka ämmä!" Ja kyllä silke psikka näytetään!

Ja eipä sullakaan isompaa ongelmaa elämässäs ole! Itse en tervehdi juuri sen takia. Että seuraava askel on sitten se ns. keskusteluihin ryhtyminen. Ja juu, jännästi tervehtimättömyys koetaan ongelmaksi vain joidenkin kohdalla,isommalla statuksella eleleviä ei toki nämä vslittajatkaan tohdi moikata.

Vierailija
10/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaan morjenstamattomuudesta ole eniten valittamassa se naapuri joka ei itse piittaa mistään säännöistä. Kuten nyt vaikkapa siitä että toimitetaan muuttoilmoitus taloyhtiölle jotta asukkaan nimi tulee esim postiluukun kanteen ja aulan asukasluetteloon. Ja sen jälkeeen mikään muukaan sääntö ei häntä koske. Ja jumankauta kun sitä risoo jos joku ei häntä morjensta! Saatanan leuhka ämmä!

Vierailija
11/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset neuvoa? Kumpikin toimitte aivan laillisesti.

Vierailija
12/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä se naapuri rauhaan. Ei selvästikään halua moikata sua.

Vierailija
13/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi lukee vauva-palstaa.

Vierailija
14/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa osoittaa ettei ole uhka?

Vierailija
15/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapuria pitää tervehtiä? Joku ramdom tyyppi samassa talossa. Ei kiinnosta.

Vierailija
16/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meille muutti uusi lapsiperhe tähän kadulle (pieni paikkakunta, kadulla törmää usein). Ekan vuoden sinnikkäästi moikkasin vanhempia, ne vain tuijotti takaisin eivätkä moikanneet. Sitten päätin, etten moikkaa enää. Nyt ne ovat alkaneet moikata, mutta mä en enää moikkaa takaisin. :'D Niillä oli vuosi aikaa reagoida. Musta tuntui silloin niin idiootilta moikkailla "seinälle", että olkoot.

Vierailija
17/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitse tähän neuvoa?  Naapuri ei morjensta ja sillä sipuli. Miksi mietit toisen ihmisen tekemisiä noin paljon? 

Vierailija
18/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua pitäisi erityisesti kunnioittaa?

Kunnioita itse jättämällä rauhaan ihmiset, jotka eivät (ehkäpä hyvästä syystä!) halua hankkiutua kanssasi minkään tason tuttavuuteen.

Vierailija
19/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitse tähän neuvoa?  Naapuri ei morjensta ja sillä sipuli. Miksi mietit toisen ihmisen tekemisiä noin paljon? 

Hän ehkä halusi herättää keskustelua, ja sitähän syntyi.

Vierailija
20/28 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vaan morjenstamattomuudesta ole eniten valittamassa se naapuri joka ei itse piittaa mistään säännöistä. Kuten nyt vaikkapa siitä että toimitetaan muuttoilmoitus taloyhtiölle jotta asukkaan nimi tulee esim postiluukun kanteen ja aulan asukasluetteloon. Ja sen jälkeeen mikään muukaan sääntö ei häntä koske. Ja jumankauta kun sitä risoo jos joku ei häntä morjensta! Saatanan leuhka ämmä!

Itseasiassa, jos ollaan oikein tarkkoja, talon alakerran asukasluettelo tauluun voi itse estää, ettei siihen nimeä laiteta ollenkaan.

Samoin voi estää sen, ettei sitä ole postiluukussakaan.

Voi järjestää mahdollisen tulon jollakin toisella tavalla.

Näin tekevät esimerkiksi ihmiset, joilla on turvakielto.

Muuttoilmoituksen voi tehdä netissäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme