Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi räyhääminen ei ole mielisairaus?

Vierailija
30.09.2014 |

Harhoja näkevän tai kuulevan voi toimittaa hoitoon. Itselleen tai ympäristölleen vaarallisen voi myös toimittaa hoitoon, tai ylipäätään liian omituisesti käyttäytyvän voi toimittaa hoitoon. Miksi muille ihmisille raivoaminen ja räyhääminen (selvin päin) ei ole liian omituista käytöstä? On ihmisiä jotka kaikki päivät lähinnä karjuu muille ihmisille tai saa raivokohtauksia ihan milloin vaan ihan mistä vaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä jutellut räyhääjämiehelleni rauhallisina hetkinä. Jos hän on hyvällä tuulella, niin hän myöntää asian. (Hänellä oli räyhäävä äitipuoli ja kai tietää, miltä se tuntuu. Uskon kumminkin, että kun nyt räyhää isä, niin se on lapsesta vielä kamalampaa. Äitipuolihan ei ole "osa minua". ) Jos hän on piilohuonolla tuulella, kun luulen hetkeä hyväksi keskustella tästä, hän alkaa räyhätä ja syyttää meitä räyhäämisestään.

Keskustelu hyvinäkään hetkinä ei auta, kun sitten niitä räyhäyshetkiä vaan tulee. Hän kuuluu räyhäävän toisessa huoneessa sitten itsekseen, jos lapsen kanssa poistumme ja laitamme oven kiinni. Joskus hän lähtee ovet paukkuen menemään, kun emme halua kuunnella hänen kiukkuteatteriaan.

Vierailija
22/26 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 08:59"]

profiloikaa työpaikkaräyhääjä

[/quote]

Sellainen joka on ottanut itselleen oikeuden huonoon käytökseen, sitten vielä perustelee sitä.

Ihmeen kauan kyllä pokkuroidaan ennen kuin alkaa tympiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei räyhääminen tervettä ole. Kyllä normaali täysjärkinen aikuinen pystyy hillitsemään itsensä.

Itse olen impulsiivinen ja diagnosoitu ja lääkityksen avulla impulssikontrolli on parantunut. Eli en enää räyhää niin helposti, kun ehdin miettiä kannattaako se. Ilman lääkitystä ärsyynnyin kokoajan ja kaikesta. Ärsyynnyn vieläkin, mutta osaan käsitellä tunteitani erilailla diagnoosini ja siihen saamani hoidon ansiosta.

Vierailija
24/26 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/26 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/26 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:31"]

Ei räyhääminen tervettä ole. Kyllä normaali täysjärkinen aikuinen pystyy hillitsemään itsensä. Itse olen impulsiivinen ja diagnosoitu ja lääkityksen avulla impulssikontrolli on parantunut. Eli en enää räyhää niin helposti, kun ehdin miettiä kannattaako se. Ilman lääkitystä ärsyynnyin kokoajan ja kaikesta. Ärsyynnyn vieläkin, mutta osaan käsitellä tunteitani erilailla diagnoosini ja siihen saamani hoidon ansiosta.

[/quote]

tästä voisimme päätellä, että räyhääminen on oire mielenterveysongelmasta, jota voi hoitaa. Jos siis myöntää että asia ei ole normaali, ja menee hakemaan sitä hoitoa. Mutta ilmeisesti työpaikkaräyhääjät tuntevat olevansa oikeutettuja silloin tällöin "sanomaan asiat suoraan" ja terrorisoivat käytöksellään koko työyhteisöä. Tähän siis pitäisi olla esimieskoulutuksessa oma osuutensa, että pomot puuttuisivat tälläiseen käytökseen ja ohjaisivat työpaikkalääkärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme