Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen turhautuminen perhe-elämään

Vierailija
28.08.2021 |

Olemme kolmikymppinen pariskunta, olleet yhdessä jo 10v. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Mies on ollut viimeisen vuoden todella ärtynyt ja väsynyt. Kertoo kaipaavansa omaa aikaa ja rauhaa. Lapsemme ovat keskimääräistä riehakkaammat ja äänekkäämmät joten Ymmärrän hänen tuntemuksensa. Siispä olen järjestänyt hänelle runsaasti omaa aikaa: vienyt lapsia ulos ja harrastuksiin jotta mies saa levätä.
Silti tänään vapaapäivänä mies on ollut erityisen kiukkuinen. Lopulta sanoi, että ensimmäisenä aamulla hän vain odottaa milloin lapset taas nukkuvat. Olen kysynyt onko toista naista tai mitä tämä on. Sanoo pahan olonsa olevan 100pros siitä että lapset ovat niin hankalia kun vaativat kaikkea ja ovat niin meluisia, mies kun on introvertti. Kysyin mitä hän haluaa ratkaisuksi niin ei kuulemma mitään, koska mikään ei voi häntä auttaa. Ei siis halua erotakaan koska silloin joutuisi kenties viikonkin kerrallaan olemaan lapsiem kanssa!? On velvollisuudentuntoinen eli hoitaa kotia ja ruokia tekee mutta ei jotenkin ehkä osaa olla lastensa kanssa vaan on liiankin ankara monessa asiassa.

Mitä tässä voi siis tehdä? Eikai mies voi asua kotona niin että täysin eristäytyy perhe elämästä? Meillä on periaatteessa kaikki hyvin: on kahdenkeskistäkin aikaa kun sukulaiset vahtivat lapsia eli esim seksinpuutetta ei ole. Minua mies haluaa samalla tavalla. Hän tavallaan tuntuu olevan pettynyt perhe elämään ja omiin lapsiinsa. Mikä on tietysti tosi surullista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja äiti. Tavallaan samanlainen kuin miehesi. Onneksi mulla on paljon omaa aikaa. Tykkään hiljaisuudesta.

Vierailija
2/5 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä kuulosta. Ehkä miehellä oli epärealistiset odotukset perhe-elämästä ja siksi pettymys on kova. Lapset kyllä tarvitsevat rakastavaa ja huomioivaa isää eikä kuulosta siltä, että miehesi pystyy siihen ainakaan nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ohimenevä vaihe, niin lapsilla kuin myös miehelläsi. Eihän ne lapset loppuelämäänsä aio meluta. Tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri mietin että voiko olla ohimenevää? Sinnitelläkö esim siihen että lapset kouluikäisiä? Vai voiko mennä vaan pahemmaksi? Onko kellään ollut samanlaista? T. Ap

Vierailija
5/5 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up