Kertokaa, mikä järki tässä lapsiperhearjessa on?
Meillä vasta nyt pamahtaa päälle perinteinen suomalainen lapsiperhearki lapsen ollessa lähemmäs 4v (olen ollut opiskelija tähän saakka, joten huomattavasti helpompaa ja mukavampaa): kaksi vanhempaa tekee 40h viikkoa. Lapsi päiväkodissa 8h päivässä 5pv viikossa. Iltaisin yhteistä aikaa se 4h lapsen kanssa (toisella vanhemmalla 3h). Viikonloput menee silmänräpäyksessä. Tuosta neljästä tunnista ei todellakaan kehtaa nipistää omaan harrastamiseen yhtään. Mies käy kerta kahteen viikkoon lenkillä, itse pyöräilen kaikki matkat. Kesällä lomaa kummallakin yhteensä 4vko.
Tämä on aivan perseestä. Ihmiseloa muka? Jos jostain kävelee osa-aikainen työ (50%), niin tartun siihen heti. Ja mieskin yrittää vaihtaa alaa kurjemmin palkattuun, mutta hyvät lomat omaavalle opetusalalle.
Tää nyt vaan oli tällänen turha avautuminen. Onko tää kenenkään muun mielestä naurettavaa? Käyty kouluja vuositolkulla että voi menettää kokonaan elämänsä.
Kommentit (83)
No 79, liittyy siten, että maalla on halpaa. Voi ostaa vaikka oman talon parilla kymppitonnilla. Ja kasvattaa ruokaa itselleen. Ei tarvitse yhtään juosta oravanpyörässä,
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:29"]
Ihmeellisiä nämä lapsettomuus-fasistit, jotka kääntävät tämänkin jutun tyyliin "heheh, sinut houkuteltiin loukkuun kun hankit lapsia - MINÄ valitsin lapsettomuuden ja saan lojua elämäni loppuun asti, se vasta onnellista onkin".
Hei, vela-fasistit, vaikka se ei teidän kalloonne uppoakaan niin kyllä on paljon ihmisiä, jotka valitsevat mieluusti oman lapsen. Kaikki, jotka ovat seim. ollut suuressa onnettomuudessa/kriisissä ymmärtävät tapahtuman jälkeen asioiden oikean tärkeysjärjestyksen - IHMISSUHTEET ja varsinkin PERHESUHTEET.
[/quote]
Räjähdin kyllä naurusta kun tätä luin! Vai vela-fasistit... :-D
Ja kuule, jos sinä olet ollut niin idiootti että olet tarvinnut jonkun "suuren onnettomuuden" tai vastaavan tajutaksesi että perhe on tärkein, niin älä nyt luule että kaikki ovat yhtä idiootteja. Minulle perhe on aina ollut tärkein, ei siihen ole katastrofeja tarvittu, vaan normaalia elämää vastoinkäymisine kaikkineen.
Onneksi täällä saa aina hupia näistä tyhmistä mammoista, vaikka sattuisikin tylsä päivä muuten olemaan...! Vela-fasisti, hih!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:12"]Vapaa-aikaa on aina liian vähän lapsiperheessä. Teillä on vain yksi lapsi, joten mielestäni oman ajan voi hyvin sijoittaa siihen kun lapsi menee nukkumaan. Vuorottelette kumpi tekee iltatoimet ja laittaa lapsen nukkumaan. Sillä välin toisella on omaa aikaa esim. 19.30 eteenpäin. Mekin tehdään jossain määrin noin, mutta kun lapsia on kolme pientä, tuntuu välillä kohtuuttomalle jättää puoliso yksin hoitamaan kolmen lapsen iltatoimet ja nukutuksen. [/quote] aha meillä mies laittaa yksin kuusi lasta, jos minulla on muuta. T:kuuden äiti
[/quote]
Sulla tuskin on kuutta pientä lasta siellä. Ongelma ei ollut siinä etteikö mieheni laita lapsia (1v, 2v ja 4v) tarvittaessa yksin nukkumaan. Haluaisin mielelläni käydä kuusi kertaa viikossa salilla, mutta mielestäni on kohtuutonta jättää mies yksin niin monta kertaa laittamaan lapset yksin nukkumaan. Jos lapsia olisi vain yksin, nukkumaanlaittaminen olisi sen verran helppoa, että voisin hyvällä omallatunnolla käydäkin kuusi kertaa viikossa salilla.
[/quote] juu ei enää :D mutta ei ikä kyllä vaikut iltatoimien helppouteen. Pienet nukahtaa jopa helpommin, kun isot. Mutta eikai kukaan yksilapsinenkaan halua joka viikko joka ilta salilla olla.
T:kuuden äiti