Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako ketään muuta perheellistä viikonloput?

Vierailija
28.08.2021 |

Itse haluaisin rentoutua työviikon jälkeen. Olla vaan ilman aikautaulutusta tai ohjelmaa. Mies taas haluaisi tehdä jotain koko ajan, lapset hyörii ja pyörii levottomina ja nahistelevat. Olen jo miettinyt, että alkaisin tehdä viikonloput töitä ja ottaisin arki vapaita. Tuntuu, etten palaudu viikonloppuisin, kun koko ajan pitää olla menossa ja tekemässä. Ahdistaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja teen mielelläni viikonlopputöitä ja otan arkivapaita. Ihanaa olla yksin

Vierailija
2/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille tekemistä kaipaavalle ukollesi että ottaa ne levottomat pennut ja menevät yhdessä jonnekin toheltamaan.

Vierailija
4/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manasin juuri mielessäni miten ahdistaa nämä viikonloput.

Tämä lauantai on taas ollut niin turha päivä, muksut riidelleet koko päivän, todella pitkäveteinen tunnelma.

Kyllä arki on vaan parasta!! En jaksa nykyään enää ollenkaan viikonloppuja.

Vierailija
5/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille tekemistä kaipaavalle ukollesi että ottaa ne levottomat pennut ja menevät yhdessä jonnekin toheltamaan.

Näin! Kaikki saavat mitä haluavat.

Vierailija
6/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla viikonlopulle ohjelmaa ja/tai miksei mies mene välillä keskenään lasten  kanssa menojaan?

Vierailija
7/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sma täällä. Työt vie kaikk7 mehut ja sitten väsyneenä haluaisi levätä mutta sitten pitäisi siivota ja viettää laatuaikaa perheen kanssa.

Vierailija
8/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ratkaistu tää niin, että mies vie lapset lauantaisin tai sunnuntaisin tekemään jotain kivaa ja minä saan olla 4-5 tuntia ihan yksikseni. Mies tykkää mennä, lapset saa kivaa isä-aikaa ja mielekästä tekemistä. Minä saan tarvitsemaani omaa aikaa. Välillä minäkin lähden mukaan, perheen kanssa reipastelu on kanssa mukavaa.

Vierailija
9/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma on lähinnä se, että tuntuu että ei keksi mitään tekemistä perheen kanssa. Kesällä ja lämpimillä säillä ollaan rannalla yms reissussa, mutta syksy- ja talviviikonloput on tuskaa.

Vierailija
10/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, etten ole ajatusteni kanssa yksin.

Ap

Vierailija
11/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se välillä raskasta, mutta kohta ne on teinejä ja saat taas takaisin (lähes) free rider -elämäsi. Mä ainakin nautin nyt, kun saan harrastaa ja tehdä melkein mitä vaan. Sitten on kuitenkin nuo todella mahtavat ihmiset, joiden kanssa voi keskustella ja viettää aikaa jo ihan eri tavalla.

Mä vein lapset uimaan niin usein kuin mahdollista. Se väsytti heidät :D. 

Vierailija
12/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan lapset meni johonkin hoitoon lauantai-iltana ja sit lähettiin ravintolaan juhlimaan. Se oli 80 lukua.

Vierailija
13/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sma täällä. Työt vie kaikk7 mehut ja sitten väsyneenä haluaisi levätä mutta sitten pitäisi siivota ja viettää laatuaikaa perheen kanssa.

Millaiseksi kuvittelit elämäsi kun hankit lapsia?

Vierailija
14/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa olla menossa kaiken aikaa miksi sinä et voisi olla kotona rauhassa?

Vierailija
15/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo helpottaa kun lapset kasvaa. Sitä odotellessa: sopikaa miehen kanssa kummallekin "omat ajat" eli lapsivapaata lepäilyaikaa. Sellainen on tärkeää palautumisen kannalta. Eli toinen häippää lasten kanssa johonkin ja toinen saa vaan olla ja laiskotella. Tehkää myös vuoroaamut, kun toinen saa nukkua aamulla pitkään.

Vierailija
16/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on paljon. Haluaisin välillä olla täysin rauhassa ja yksin, mutta lapset vaativat aktiviteetteja. Pakko viedä heitä uimaan, pyöräilemään jne. Lasten kaverikyläilyt on ihan kivoja, mutta ei niidenkään aikana aikuiset pysty rentoutumaan. Mieheni taas sairastaa masennusta, johon on kyllä lääkitys. Hän ei jaksa tehdä mitään, joten kaikki on mun harteilla.

Vierailija
17/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatetaan perjantaina usein leipoa pizzaa ja katsoa elokuvia perheen kesken, mutta sen jälkeen kukin vastaa itsestään. Tarvitsen minäkin lepoa! Haluan lukea kirjoja ja käydä rauhassa lenkillä. Lasten mentyä nukkumaan vietetään vähän laatuaikaa puolison kanssa.

Mikäs hätä noilla mukuloilla tässä olisi? Molemmat vanhemmat selvinpäin, turvallinen koti ja kaappi täynnä ruokaa. Hyvä vaan että oppivat viihdyttämään itseään. Voin kyllä kyyditä harrastukseen tai kaverille, mutta miksikään sirkustirehtööriksi en rupea.

Vierailija
18/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa olla menossa kaiken aikaa miksi sinä et voisi olla kotona rauhassa?

En ole Ap, mutta meillä on sellainen tilanne, että mies on jatkuvasti menossa, mutta hän ei halua lapsia mukaan. Oravanpyörässä eletään.

Vierailija
19/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä siivoaminen viikonloppuisin ja lapset odottaa että ehditään tehdä jotain kivaa. Usein meille tulee vielä isovanhemmat tai muita sukulaisia kyläilemään, kutsumatta..huh, huh..

Vierailija
20/53 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta meillä on sellainen tilanne, että mies on jatkuvasti menossa, mutta hän ei halua lapsia mukaan. Oravanpyörässä eletään.

Kun mies on lapsia halunnut, en itse ole kysellyt enää haluaako hän ottaa heitä mukaan vai ei. Ei ole vaihtoehtoja muuta kuin ottaa ainakin joskus lapset mukaan tai sitten olla heidän kanssa kotona.