Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka jakaa työmatkakulut, kun alan kulkemaan työkaverin kyydillä työmatkat?

Vierailija
28.08.2021 |

Ei ole vastavuoroisuutta, koska en omista autoa. Eli jokin tapa laskea kulut?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan työkaverille kimppakyydistä 15 centtiä kilometri, työmatka 2x 10km eli kuukaudessa 70€/kk.

Tämä oli mun oma tarjous, joka oli työkaverille ok. Hyppää kyytiin bussipysäkiltä, eikä tule ylimääräistä ajoa.

Vierailija
42/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket mitä itselläsi kuluisi ja siitä puolet... Jos työkaveri joutuu "koukkaamaan" sut niin vähän reilummin... Eli vähän reilu puolet omista matkakuluista.

Jos vaikka bensakulut puokkiin ois 80 €, ni maksaisin varmaan 100€...

Jonkun kippakyytiläisen takia en jaksaisi lähteä laksemaan bensakuluja kovin tarkasti. Parempi olisi joku sovittu kilometrikorvaus.

No ei se nyt niin millin tarkkaan tarvi olla... Ite ainakin tiiän mitä autoni kuluttaa keskimäärin/ 100km, sen litramäärän ku keroo bensan hinnalla päästään riittävän liki kuluista... Ja kyytiläisenä maksaisin tosiaan sopivasti enwmmän, koska mukavuus ym...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin työkaverille 20 eur/vko, n. 9 km eli 18 km/pvä. Säästin työmatka-ajassa n. 50 min päivässä, kun kuljin hänen kyydissään. Pidin korvausta kohtuullisena.

Vierailija
44/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko naiset oikeasti tyhmiä?

Bensan hinta on murto-osa autoilun kustannuksista.

Eihän asumiskustannuksissakaan kukaan rajoitu vaikka vain sähkön hintaan!

Vierailija
45/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tarjota kimppakyytiä. Työajat liukuvia ja haluan lähteä omaan tahtiin.

Vierailija
46/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Työkaveri saa siis kilometrikorvaukset liikkuvasta työstä ja olen kyydissä satunnaisesti

Vierailija
47/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket tarkasti kilometrit eli jos tulee ylimääräinen koukkaus työkaverin hausta, hän maksaa niistä ja sinä niistä, jotka olet yksin autossa. Yhteinen matka puoliksi. Saat tällä prosenttiosuuden kuluista.

Laske vakuutukset ja autovero ja määräaikaishuollot vuodelle ja arvonaleneminen suunnilleen. Yksi rengassetti myös menee per vuosi, joskus joutuu uusimaan sekä kesä- että talvirenkaat.  Jaat 365 päivällä summan. Tämän luvun lisäät työmatkasi päivittäiseen polttoainekuluun ja sitten lopuksi otat ne kilometreista laskemasi prosentuaaliset osuudet niinä päivinä kun työkaverisi on ollut kyydissäsi . 

Lapin lisä vielä sitten eli pieni pyöristys ylös päin työkaverin kohdalla

Vierailija
48/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin turpaan "puolet bensasta" tarjoajaa ja panisin pummin kävelylle.

Kalliskin bensa on murto osa autoilun kustannuksista.

Miten se kyytiläinen lisää niitä muita kustannuksia, jos kuski ajaa täsmälleen saman matkan kuin yksinäänkin? :D

Totta kait se lisää kuluja, samoin renkaiden yms. kulutusta

"Mukana kulkeva paino vaikuttaa auton polttoaineenkulutukseen: esimerkiksi 60 km / h nopeudella ajettaessa jo 50 kilogramman lisäpainolla kulutus lisääntyy keskimäärin noin kaksi prosenttia".

Ratkaisin asian helpommin ja menisin mielummin bussilla, kuin kuskin kyydillä joka alkaa laskeskelemaan jotain renkaiden kulutusta ja perimään siitä rahaa.

Vierailija
49/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttisko kimppkyytiläisen maksaa puolet auton kustannuksista kun auton omistaja todennäköisesti ajaa muitakin kuin työmatkoja? Ja ajaisi ne työmatkat joka tapauksessa.

Eikä ketään pakoteta ottamaan kyytiläistä. Itselleni on pari kertaa käynyt niin että autoileva työkaveri on ehdottanut kimppakyytiä eikä ole halunnut maksua, koska hänestä on ollut kiva saada seuraa työmatkalle. Ja itse joka tapauksessa kuntokin vuoksi pyöräilen työmatkat aina paitsi sateella, joten en ole edes joka päivä kyydissä.

Tarjoan pullakahveja ja olen antanut pieniä joulu- ja synttärilahjoja kiitokseksi kyydistä, siinä kaikki. Kun raha ei kelpaa. Jokainen tyylillään.

Vierailija
50/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäisin turpaan "puolet bensasta" tarjoajaa ja panisin pummin kävelylle.

Kalliskin bensa on murto osa autoilun kustannuksista.

Miten se kyytiläinen lisää niitä muita kustannuksia, jos kuski ajaa täsmälleen saman matkan kuin yksinäänkin? :D

Niin, miten se lisää ap:n aamun hankaluutta, kun työkaveri menee omalla autolla ja ap bussilla? Olisiko niin, että kyytiläisenä saa aineettomia etuja kuten pääsee autoon kotiportilta, ei tarvitse odotella bussia jne. eli niistäkö ei mielestäsi tarvitse maksaa?

Vierailija
51/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän onkin siitä, että työkaveri ajaa saman matkan joka tapauksessa. Ei sillä kyytiläisellä voi maksattaa puolia auton vakuutuksista, korjaamokuluista sun muista kustannuksista. Jos kuskille ei tule yhtään ylimääräistä lenkkiä, niin puolet bensoista ja vaikka joku ylimääräinen vaivanpalkka on ihan riittävä. Toki voi kuski olla ottamatta kyytiläistä ja maksaa bensat 100% itse, mutta ei se tuossa diilissä ainakaan häviä, jos saa jonkun puolittamaan bensakulut.

Vierailija
52/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton maksaa bensakuluista 60%. 60% siksi että autoilussa on paljon muitakin kuluja.

Näin itse ehdottaisin jos joku autoton kaveri haluaisi kulkea työmatkat kyydissäni.

53/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

22c/km eli veroton kilsakorvaus puoliksi.

Sisältää kaikki autoilun kulut.

.

Vierailija
54/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä. Työkaveri saa siis kilometrikorvaukset liikkuvasta työstä ja olen kyydissä satunnaisesti

Ei sillä oikeestaan ole väliä että kaveri saa kilsakorvaukset. Älä mieti asiaa liikaa ja tee tästä mitään supermatemaattista säätöä. Maksat sen verran, että se ei ole jotain älytöntä (tyyliin tuplasti enemmän kuin bussilippu - ei järkeä tietenkään), mutta se osoittaa kiitollisuutta kuskille. Vaikka sellanen 25c kilsa. Varsinkin jos kuljet kyydissä harvoin niin maksaisin vähän enemmän. Jos taas kulkisin monta kerta viikossa kyydissä niin sopisin jonkun könttäsumman 80e/kk tms. 

Autokyydissä on luultavasti mukavampaa kuin bussilla, aikaakin säästyy paljon. Niin kyllä mä maksaisin jopa sen bussilipun hinnan. Mut joo, itse kattoisin jonkun kilometrimukaisen ABOUT hinnan ja maksaisin aina ajoissa ja pyytämättä, niin saisi jatkossakin varmaan kyydin.

Vierailija
55/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton maksaa bensakuluista 60%. 60% siksi että autoilussa on paljon muitakin kuluja.

Näin itse ehdottaisin jos joku autoton kaveri haluaisi kulkea työmatkat kyydissäni.

Mä en kuskina kauheesti jaksa/halua itse laskeskella ja pyytää maksua. Tykkään jos kyytiläinen laskee ja maksaa. Tai ostais vaikka lounaan kerran viikossa tms. Mut en mä jotenkin haluaisi itse pyydellä jälkikäteen maksua ja eritellä jotain mistä se koostuu... 

Niin tai voishan sen noin sit sopia että 60% bensoista, mutta kyytiläinen vois asiat laskea ja seurata vaikka bensan hinnankehitystä ja maksaa mulle. 

Vierailija
56/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän tyly mutta mulle ei kyllä riittäis mikään korvaus. Tykkään ajella itsekseni, välillä käyn työmatkan varrella kaupassa, olis kauheeta jos joutus miettii toisenkin aikatauluja.

Vierailija
57/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kyse ole taksista, vaan samasta työmatkasta. Autoilijalle ei synny käytännössä mitään lisäkustannuksia kyytiläisestä, kun matka on sama.

Vierailija
58/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kukaan tuskin lähteekään tommosen "kaverin " kyytiin, joka olettaa, etttä joka s* atanan penni auton kuluista revitään irti... Puolet bensoista on se "virallinen" korvaus. Siihen "kymppi pari extraa" , ni on jees!.. Mut puolet bensoista minimi..

Vierailija
59/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisella on auto joka tapauksessa, niin puolet bensoista riittää.

Jos toinen joutuu hakemaan, tai se pidentää hänen työpäiväänsä, tai hän kulkisi itse bussilla ilman sinua - niin sitten jotain lisää.

Neuvoteltavahan asia tämä on. Sano, että haluat osallistua kuluisin. Katso mitä ehdottaa.

Vierailija
60/60 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole tyhmiä, vaan emme ole ahneita.