Kuinka jakaa työmatkakulut, kun alan kulkemaan työkaverin kyydillä työmatkat?
Ei ole vastavuoroisuutta, koska en omista autoa. Eli jokin tapa laskea kulut?
Kommentit (60)
Sanni16kerava kirjoitti:
22c/km eli veroton kilsakorvaus puoliksi.
Sisältää kaikki autoilun kulut.
Tässä on yksi järkevimmistä ehdotuksista, joita tällä palstalla olen raha-asioista lukenut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin turpaan "puolet bensasta" tarjoajaa ja panisin pummin kävelylle.
Kalliskin bensa on murto osa autoilun kustannuksista.
Miten se kyytiläinen lisää niitä muita kustannuksia, jos kuski ajaa täsmälleen saman matkan kuin yksinäänkin? :D
Voin siis muuttaa asuntoosi kun maksan puolet sähköstä. Milloin voin tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kyytiläinen lisää niitä muita kustannuksia, jos kuski ajaa täsmälleen saman matkan kuin yksinäänkin? :D
Puolet kustannuksista on ihan eri summa kuin puolet bensasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin siis muuttaa asuntoosi kun maksan puolet sähköstä. Milloin voin tulla?
Koska vaan.
Lasket mitä itselläsi kuluisi ja siitä puolet... Jos työkaveri joutuu "koukkaamaan" sut niin vähän reilummin... Eli vähän reilu puolet omista matkakuluista.
Kohtuullinen korvaus olisi joku 20-25 senttiä kilometriltä jos työmatka ei pidennyt.
Itse maksoin 100€ /kk kun kuljin työkaverin kyydissä 20 km yhteen suuntaan olleen työmatkan, tosin yli 5 vuotta sitten ja bensan hinta noussut.
Vierailija kirjoitti:
Lasket mitä itselläsi kuluisi ja siitä puolet... Jos työkaveri joutuu "koukkaamaan" sut niin vähän reilummin... Eli vähän reilu puolet omista matkakuluista.
Miten hitossa sä tän perustelet? Miksi kyytiläisen pitäisi säästää omista kuluistaan puolet sillä että saa kyydin toiselta? Kyllä se maksu on sen kyyditsijän kuluista puolet. Kyytiläinen hyötyy todennäköisesti helpommalla työmatkalla, kyyditsijä saa helpotusta kustannuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse vetäisin telkkariin sitä, joka kehtaisi maksattaa mulla autonsa kustannuksia. Autoilee joka tapauksessa. Bensat puoliksi, muuten pääsen kyllä bussilla töihin, jos ko. töissä kannattaa yleensä käydä.
JOS homma toimii sujuvasti (ei tee mutkaa vaan saa ohi kulkiessa matkan varrelta kyytiin/ei joudu odottelemaan vaan AP tien varressa valmiina odottamassa jne.) minusta puolet bensoista on ok. Perustan tuon siihen, että kuski itsekkin säästää 50% bensakuluista (joista saattaa vielä saada verovähennyksenkin) eikä se auto sen enempää "kulu" kahdesta matkustajasta.
LISÄKSI ostaisin pari kertaa/vuosi (tyyliin jouluna juhannuksena) jonkun lahjan, sellaisen mistä tietäisin 100% kuskin pitävän kiitokseksi että olen kyydillä saanut kulkea (vaikkapa kukkakimpun ja hyvän viinipullon tmv.)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka bensakulut puokkiin ois 80 €, ni maksaisin varmaan 100€...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kait se lisää kuluja, samoin renkaiden yms. kulutusta
"Mukana kulkeva paino vaikuttaa auton polttoaineenkulutukseen: esimerkiksi 60 km / h nopeudella ajettaessa jo 50 kilogramman lisäpainolla kulutus lisääntyy keskimäärin noin kaksi prosenttia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mukana kulkeva paino vaikuttaa auton polttoaineenkulutukseen: esimerkiksi 60 km / h nopeudella ajettaessa jo 50 kilogramman lisäpainolla kulutus lisääntyy keskimäärin noin kaksi prosenttia".
Höpöhöpö... Jos ajan jokatapauksessa 80km.. Niin mielellään kuskaan mukanani jonkun, joka maksaa puolet bensasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka bensakulut puokkiin ois 80 €, ni maksaisin varmaan 100€...
Jonkun kippakyytiläisen takia en jaksaisi lähteä laksemaan bensakuluja kovin tarkasti. Parempi olisi joku sovittu kilometrikorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vetäisin telkkariin sitä, joka kehtaisi maksattaa mulla autonsa kustannuksia. Autoilee joka tapauksessa. Bensat puoliksi, muuten pääsen kyllä bussilla töihin, jos ko. töissä kannattaa yleensä käydä.
Sitten varmasti kannattaa valita se bussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö... Jos ajan jokatapauksessa 80km.. Niin mielellään kuskaan mukanani jonkun, joka maksaa puolet bensasta..
Mä en.
Ihmeellinen ajattelutapa.
Siis jos joku tekee jotain ja maksaa siitä, olet oikeutettu saamaan saman ilmaiseksi.
Onneksi minä auton omistajana saan päättää ;-)
Päätökseni on: pummi kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolisiko sut joku kyytiinsä vaikka sä maksaisit kulut kokonaan? Tuskin.
Itse kuljin kerran työkaverin kyydillä muutaman viikon. Hän ei kehdannut sanoa mikä olisi kohtuullinen korvaus (ei tunnettu kovin hyvin). Tarjosin bussimaksun verran ja se oli hänelle ok. Hänen kyydillään kulki toinenkin työkaveri, mutta en kysellyt maksoiko hän jotain.
Onneksi pystyin hankkimaan oman auton. Oli jotenkin vaivaannuttavaa olla toisen kyytien varassa.