Kuinka jakaa työmatkakulut, kun alan kulkemaan työkaverin kyydillä työmatkat?
Ei ole vastavuoroisuutta, koska en omista autoa. Eli jokin tapa laskea kulut?
Kommentit (60)
Mitäs jos kysyt kuskilta, että mitä mieltä tämän? Toisille riittää suurpiirteinen summa, toiset ottaa koko summan ja toiset sitten taas ovat njääh, ei tarvii mitään, kun sinne kuitenkin itse ajan.
MItes sitten poissaolot on otettu huomioon?
Muista aina olla ajoissa, että sä odotat kuskia, eikä toisinpäin.
Bussin kk kortin hinta/kk vähintään.
Maksat puolet bensasta olisi kohtuullinen. Mutta kysy ensin häneltä mitä ehdottaa.
Mitäpä niitä jakamaan, työkaverillasi on ilmeisesti kunnollinen palkka kun on kerran autokin.
Lokita menemään vaan.
Hän ei osannut sanoa mitään ja vaikutti yllättyneeltä/ilahtuneelta, kun halusin selvittää kuinka toimitaan.
Meillä on kimppakyyti, 4 henkeä, 3 autoa.
Laskin mitä on 30 pv lippu/22 työpäivää/2 suuntaa.
Meillä kyyditys menee loistavasti. Wa ryhmä, kuski kertoo nyt lähdin, jokainen tietää kauanko menee aikaa omalle kohdalle.
Maksan aina osuuteni pe paluumatkan aikana mp.llä.
Tuleeko hänelle lisää matkaa sinut hakiessaan? Jos ei tule, kustannukset puoliksi on ok, mutta jos hänen työmatkansa pitenee kimppakyydistä johtuen, maksaisin vähän isomman osan kustannuksista.
Ei kai tuo ole sinun päätettävissä. Kysyt mitä hän ehdottaa ja sen perusteella valitset suostutko siihen vai et.
Kulut puoliksi ja molemmat hakee omasta verotuksesta matkat oman auton mukaan (jos edellytykset täyttyy).
Vierailija kirjoitti:
Maksat puolet bensasta olisi kohtuullinen. Mutta kysy ensin häneltä mitä ehdottaa.
Minustakin puolet bensasta on ihan riittävä. Ei tarvitse miettiä mitään penkin kulutusta tai ajopalkkaa. Kuski tulisi joka tapauksessa autolla, joten hän hyötyy kun saa jonkun jakamaan bensakustannukset.
Varvi päivittäin ja tarvittaessa.
Itse mä otan kaksi kyytiläistä.
Alunperin juttu meni niin, että nuo taapersivat omille dösäpysäkeilleen, niin nappasin heidät kyytiin. Tai samalla periaatteella toimitaan nytkin. Jos eivät ole tienvarressa menossa tai pysäkillä, niin en mä odottelemaan jää. Tai jos olen kipeä, niin pääsevät sitten bussilla.
En mä maksua ota, kun ajan tuota reittiä joka kerta kuitenkin. Eikä koukkailla tarvii. Tai kyllä nää lounaan tai kahvit välillä on tarjonnut. :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on kaukana kohtuudesta.
Toinen maksaa auton pääomakulut, huollot, korjaukset, renkaat, verot, vakuutukset, katsastukset jnejne..
Lisäksi hän joutuu sopeuttamaan oman aikataulunsa toisen mukaan, ilmoitusvelvollinen jos ei tulekaan töihin, mitäs sitten jos autollinen haluaakin mennä töistä suoraan jonnekin muualle, mistä paluukyyti?
Sitten toinen maksaa tästä kaikesta puolet bensasta, tyyliin 5c/km.
Kaukana kohtuudesta.
Vetäisin turpaan "puolet bensasta" tarjoajaa ja panisin pummin kävelylle.
Kalliskin bensa on murto osa autoilun kustannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin puolet bensasta on ihan riittävä. Ei tarvitse miettiä mitään penkin kulutusta tai ajopalkkaa. Kuski tulisi joka tapauksessa autolla, joten hän hyötyy kun saa jonkun jakamaan bensakustannukset.
Enemmän haittaa ja vaivaa kimppakyytiriippakivestä on kuin hyötyä.
Asumme samalla kadulla eli ei tule mutkaa tai hakua ja teemme työtä yhdessä epäsäännöllisesti. Kerran pari kertaa viikossa.
Sanni16kerava kirjoitti:
22c/km eli veroton kilsakorvaus puoliksi.
Sisältää kaikki autoilun kulut.
Tämä, tai 5 senttiä päälle, mikä on lisämatkustajan hinta. Eli 27c/km. Jos koukkaa hakemaan sut niin siltä osuudelta täydet km-korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vetäisin turpaan "puolet bensasta" tarjoajaa ja panisin pummin kävelylle.
Kalliskin bensa on murto osa autoilun kustannuksista.
Miten se kyytiläinen lisää niitä muita kustannuksia, jos kuski ajaa täsmälleen saman matkan kuin yksinäänkin? :D
22c/km eli veroton kilsakorvaus puoliksi.
Sisältää kaikki autoilun kulut.