Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko istukan synnyttäminen?

Vierailija
28.08.2021 |

.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu ihmisestä. Mä en muista että olisi sattunut, mutta se irtosikin helposti ja tarvitsi vain pullauttaa se ulos.

Vierailija
2/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole yksilöllistä, mutta tässä oma kokemukseni. Ei se tuntunut enää miltään, synnytyskipujen jälkeen ja vauva rinnalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan sattunut yhtään.

Vierailija
4/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mainittavasti. Enempi tylsää jos on jo väsynyt... "eikö tämä ollut jo valmis"

Vierailija
5/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tämä on yksilöllistä. Itse en edes koe synnyttäneeni istukkaa, vaan molemmilla kerroilla kätilö vain nykäisi sen pois. En tuntenu mitään. Eli ei siis sattunut yhtään.

Vierailija
6/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koko istukasta mitään, mutta kai se ulos tuli :D

Vierailija
7/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koko istukan synnyttämistä, vaan sen kun kätilö kertoi että istukka on "täydellinen" eli sellainen kuin kuuluu.

Vierailija
8/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämä on yksilöllistä. Itse en edes koe synnyttäneeni istukkaa, vaan molemmilla kerroilla kätilö vain nykäisi sen pois. En tuntenu mitään. Eli ei siis sattunut yhtään.

Miten se nykäistään pois?! Minä luulin, että tarvittaessa kätilä auttaa painelemalla kohtua mahan päältä.

Itselläni istukka syntyi itsestään, ilman avustusta. Ei sattunut extraa, oli kipeä olo muutenkin.

Vierailija
9/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole yksilöllistä, mutta tässä oma kokemukseni. Ei se tuntunut enää miltään, synnytyskipujen jälkeen ja vauva rinnalla :)

Just joo taaas tätä! Että ei satu synnytys kun on vauva palkintona!!! Ihme denialisti

Vierailija
10/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nykäistään pois?! Minä luulin, että tarvittaessa kätilä auttaa painelemalla kohtua mahan päältä.

Itselläni istukka syntyi itsestään, ilman avustusta. Ei sattunut extraa, oli kipeä olo muutenkin.

Ihan vetämällä.

Olen ollut paikalla, kun kaksi pitää kiinni äidistä ja kolmas vetää napanuorasta kaksin käsin. Eikä silti irronnut, leikkuriin mentiin salamana.

Vierailija
11/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta tuntui ikävältä kun kätilö paineli vatsaa.

Vierailija
12/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista miltä se tuntui. Muistan että kätilö kysyi haluanko nähdä istukan.

Vierailija
13/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vetämällä.

Olen ollut paikalla, kun kaksi pitää kiinni äidistä ja kolmas vetää napanuorasta kaksin käsin. Eikä silti irronnut, leikkuriin mentiin salamana.

Aa, ok, kiitos selvennyksestä. En jotenkin tajunnut, että siitä napanuorasta voi vetää!

T: Asiaa kysynyt

Vierailija
14/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuun sattunut. Enemmänki kutitti semmosella ihanalla ja hassulla tavalla.

Istukka ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Vierailija
15/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö nykäisi sen ulos kun vauva oli rinnalla. Ei muistikuvia tuntuiko se miltään, ei varmaan.

Vierailija
16/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmannen lapsen kohdalla istukka oli tiukassa ja antoivat kahta lääkettä ennen kuin se irtosi. Silloin istukan synnyttäminen sattui. Lapsen ponnistaminen kun ei käytännössä sillä kertaa sattunut nimeksikään. Ei siis ollut mitään kivunlievityksiä käytössä (omasta tahdostani näin).

Vierailija
17/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kutitti, kun kätilö paineli vatsaa. Olen tosi herkkä kutiamaan.

Vierailija
18/52 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla EI ollut vauvaa rinnalla palkintona. Istukan synnyttäminen ei tuntunut miltään ja tuli helposti.

Tokalla kerralla oli vauva ja istukka ei tullut helpolla, sitä piti painella ja se muistaakseni sattui. Mutta ei sillä ollut mitään väliä, kun oli se vauva.

Vierailija
19/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo taaas tätä! Että ei satu synnytys kun on vauva palkintona!!! Ihme denialisti

Ennenku raivoat! Lue uudestaan!

Vierailija
20/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyy, entisaikoina sen istukan kiskominen on voinut johtaa kohdun prolapsiin, nykyään sen irtoamista joudutetaan lääkityksellä niin ei tarvitse tuntikausia odotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi