Eikö seksittömyys parisuhteessa ole henkistä väkivaltaa
Kommentit (28)
Siinä tapauksessa, jos seksistä kieltäydytään tarkoituksena saada toiselle ikävä olo. Mutta ei se nyt silloin ole, jos sen syynä ei ole valtapeli tai halu olla ikävä.
Miten se voisi olla? Mikä on vaihtoehto? Seksi ilman omaa halua on väkivaltaa, eihän se emätin ole mikään aina valms putki. Miten siis yhdyntä onnistuu?
Henkistä väkivaltaa on sellainen teko, joka loukkaa toista ja jota toinen tekee jatkuvasti ja tahallaan. Jos siis pihtaa kiusallaan tai torjuu toisen aloitteet, koska haluaa osoittaa valtaa, niin silloin se on todellakin henkistä väkivaltaa.
Haluttomuus on taas vähän eri juttu. Haluton ehkä haluaisi haluta seksiä, mutta halua ei jostain syystä synny. Haluttomuus on tahatonta ja siitä kärsivä ehkä yrittää tehdä jotain asian eteen. Haluttomuus voi muuttua henkiseksi väkivallaksi, jos haluton ei ole lainkaan kiinnostunut kumppaninsa tarpeista, vaan kääntää niille täysin selkänsä eikä ole valmis puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa on sellainen teko, joka loukkaa toista ja jota toinen tekee jatkuvasti ja tahallaan. Jos siis pihtaa kiusallaan tai torjuu toisen aloitteet, koska haluaa osoittaa valtaa, niin silloin se on todellakin henkistä väkivaltaa.
Haluttomuus on taas vähän eri juttu. Haluton ehkä haluaisi haluta seksiä, mutta halua ei jostain syystä synny. Haluttomuus on tahatonta ja siitä kärsivä ehkä yrittää tehdä jotain asian eteen. Haluttomuus voi muuttua henkiseksi väkivallaksi, jos haluton ei ole lainkaan kiinnostunut kumppaninsa tarpeista, vaan kääntää niille täysin selkänsä eikä ole valmis puhumaan.
Just näin.
Parisuhteessa ollaan yleensä vapaaehtoisesti. Suosittelen lähtemään suhteesta jos seksittömyys häiritsee eikä tilannetta saa korjattua
Seksittömyys on henkistä väkivaltaa, jos taustalla ei ole muita tekijöitä kuin haluttomuus.
Jos seksittömyyteen liittyy välinpitämättömyys, rakkauden puute ja seksin kontrolloinnin halu, se on väkivaltaa.
Naisilla haluttomuus on paljon yleisempää kuin miehillä. Iso osa haluttomista naisista vieläpä haluaisi haluta puolisoaan.
Sen sijaan jotkut miehet ilmeisesti haluavat kontrolloida seksielämää, koska harrastavat esimerkiksi aikuisviihteen katsomista ja masturbointia mieluummin kuin seksiä kumppanin kanssa, vaikka kumppani olisi seksille avoin ja jopa toivoisi seksiä tai aloitteita seksiin.
Ilmeisesti harva nainen toimii samoin, vaikka miehet luulevat toisin.
Ei todellakaan. Seksi ei ole ihmiselle välttämätöntä. Se olisi henkistä väkivaltaa jos ei antaisi toisen juoda ja syödä.
Suhteessa ollaan jos molemmilla hyvä olla. Jos näin ei ole, miksi olla yhdessä?
Parisuhteen seksittömyys voi myös olla seurausta henkisestä ja muustakin väkivallasta, jossa uhrina on seksistä kieltäytyjä. Siitä tämä väkivallan tekijä saa vain lisää vettä myllyyn ja syyttää toista pihtaamisesta eikä tietenkään näe omaa osuuttaan asiassa.
Ja kyllä, tällaisessa tilanteessa ero on luonnollisesti ainoa oikea ratkaisu, mutta jokainen pitkäaikaisen lähisuhdeväkivallan uhri tietää, että se lähteminen ei vain ole niin helppoa. Lähisuhdeväkivallassa uhri on kuin hämähäkinseitistä irti pyristelevä kärpänen.
On, jos pihtaaja on mies, se oikeuttaa lähtemään vieraisiin ja ei, jos seksittömyys on naisesta johtuvaa, tällöin kyse on vain siitä, että miehellä on poikkeavat halut ja sehän itsessään on naiselle oikeutus lähteä vieraisiin jotta pääsee häiriintyneestä yksilöstä eroon.
Vierailija kirjoitti:
On. Se tarkoittaa sitä että se toinen ei rakasta.
N46
Ai niinku aina valmis? Tuokin kysymyksen asettelu olisi pitänyt olla vähän tarkempi.
On eri asia kieltäytyä, jos seksiä ei ole paljon koskaan tai muutenkin tosi harvoin, mutta jos sitä on ihan muutamia kertoja viikossa, niin en kyllä katsoisi, että kieltäytyminen joskus olisi henkistä väkivaltaa.
Mun yks ex oli mielestäni aika epäreilu, kun aina jos satuin sanomaan, että nyt ei kiinnostaisi, esim. jos olin jo ehtinyt mennä nukkumaan ja nukahtanut, alkoi monesti vonkaaminen ja jos näytin, että ei huvittanut, tuli tosi rumaa painokelvotonta tekstä ja käyttäytymistäkim. Kuitenkin sitä seksiä oli yleensä useampi kerta viikossa, joten en mielestäni kamalassa puutteessa pitänyt.
Jos hänellä oli aikainen herääminen, niin painui pehkuihin heti kymmeneltä, mutta jos itse valitin et nyt ei jaksaisi, koska aikainen herätys, olin jotain painokelvotonta taas.
Sitten kun veti jotain mömmöjä, eikä pystynyt edes 'toimimaan' ei tullut mieleenkään tuollaisessa tilanteessa alkaa tosi rumasti haukkumaan (toki vähän kuittailin) tai jos meni sinne pehkuihin ja oli nukahtanut tai puolinukuksissa, enpä ikinä pomppinut päälle, että nyt hommiin siitä ja äkkiä.
Eli, jos toinen ei pysty tai jos hetki ei ole sopiva, ei sitä voi aina pistää pihtaamisen piikkiin.
Jos ikinä ei ole sopiva hetki, ehkä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muistettakoon, että haluttomuus ei ole sitä, että aina halutaan kun toinen haluaa. Jos jollekin sopiva määrä olisi 2-3 x viikossa ja toinen vonkaa lähes joka päivä, onko kyseessä haluttomuus tämän toisen osalta, joka ei ole aina halukas tai valmis?
On myös normaalia sietää ja ymmärtää toisen haluttomuutta, koska se voi johtua vaikka väsymyksestä. Vasta sillloin, jos alkaa olla täysin kuivaa kautta pitkänkin aikaa, voi ymmärtää jos toisen ymmärtävyys alkaa herpaantua.
Ihmisillä on varmaan aika eri käsitykset, siitä mikä on sopiva tai normaali määrä, jos seksiä on kerrankin viikossa, niin en sitä kutsuisi seksittömäksi suhteeksi tai epänormaaliksi pihtaruudeksi.
Partiolainen aina valmis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Ai niinku aina valmis? Tuokin kysymyksen asettelu olisi pitänyt olla vähän tarkempi.
On eri asia kieltäytyä, jos seksiä ei ole paljon koskaan tai muutenkin tosi harvoin, mutta jos sitä on ihan muutamia kertoja viikossa, niin en kyllä katsoisi, että kieltäytyminen joskus olisi henkistä väkivaltaa.Mun yks ex oli mielestäni aika epäreilu, kun aina jos satuin sanomaan, että nyt ei kiinnostaisi, esim. jos olin jo ehtinyt mennä nukkumaan ja nukahtanut, alkoi monesti vonkaaminen ja jos näytin, että ei huvittanut, tuli tosi rumaa painokelvotonta tekstä ja käyttäytymistäkim. Kuitenkin sitä seksiä oli yleensä useampi kerta viikossa, joten en mielestäni kamalassa puutteessa pitänyt.
Jos hänellä oli aikainen herääminen, niin painui pehkuihin heti kymmeneltä, mutta jos itse valitin et nyt ei jaksaisi, koska aikainen herätys, olin jotain painokelvotonta taas.
Sitten kun veti jotain mömmöjä, eikä pystynyt edes 'toimimaan' ei tullut mieleenkään tuollaisessa tilanteessa alkaa tosi rumasti haukkumaan (toki vähän kuittailin) tai jos meni sinne pehkuihin ja oli nukahtanut tai puolinukuksissa, enpä ikinä pomppinut päälle, että nyt hommiin siitä ja äkkiä.
Eli, jos toinen ei pysty tai jos hetki ei ole sopiva, ei sitä voi aina pistää pihtaamisen piikkiin.
Jos ikinä ei ole sopiva hetki, ehkä sitten.
Joo tuttua itselleni. Paitsi painosti vielä aggressiivisesti, joten katsoin parhaakseni antaa, vaikka olinkin puolinukuksissa kun torjua aggressiivisetkin vonkaukset.
Itse en kuitenkaan toiminut samoin. Jos näytti, että haluaa alkaa nukkumaan olin vaan että oot sä tosissas, mutta en raivonnut enkä haukkunut, enkä käynyt käsiksi.
Halutonta naista mies voi naida väkisin tai puoliväkisin. Nainen ei voi tehdä samaa miehelle.
Eikö jatkuva seksin vonkaaminen parisuhteessa ole henkistä väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
On, jos pihtaaja on mies, se oikeuttaa lähtemään vieraisiin ja ei, jos seksittömyys on naisesta johtuvaa, tällöin kyse on vain siitä, että miehellä on poikkeavat halut ja sehän itsessään on naiselle oikeutus lähteä vieraisiin jotta pääsee häiriintyneestä yksilöstä eroon.
Valitettavasti vaan naista kutsutaan helposti pihtariksi, jos joskus kieltäytyy.
Itsekin olin kuulemma, vaikka seksiä oli n. 3 x viikossa, mutta kun kieltäydyin lyötiin nyrkkiä seinään ja fu... Y...u tekstiä. En kyllä mielestäni ollut haluton tai pihtari, vaikka aina en hyppänyt kiimaisena, yes yes, esim. silloin kun olin jo lähes nukahtamaisillaan.
Miehen pihtaus voi kyllä johtua myös lääkkeistä. (Esim. exälläni) Jotkut estävät erektion ja oikeastaan koko homman, mutta sehän ei ole pihtaamista, vaan kyvyttömyyttä. Mutta sen tietenkin erottaa jo siitä, että ensin yrittää, mutta ei pysty. Jos ei edes yritä, se on haluttomuutta, pihtaamista.
Vaikka naista voi panna aina, kyseenalaistan, että kyseessä on pihtaaminen, jos välillä kieltäytyykin.
Jos haluaa höyläystä päivittäin, etsiköön samanlaisen partnerin. Ja jos taas harvemminkin on ok, löytyy varmasti partneri tähänkin lähtöön.
mikäli hutsu haluaa addiktioihinsa joka tunti, voi mennä kadunkulmaan huutamaan banskua ongelmiinsa.
N46