Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko neuvotella työsopimusta tehdessä heti täydet lomat?

Vierailija
28.08.2021 |

Kyseessä firma johon olen tehnyt keikkaa jo 6 vuotta, ja nyt olisi vakituinen paikka tarjolla.

Mitä mieltä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää. 

Vierailija
2/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, tehnyt keikkaa 3 vuotta. Sitä ennen olin vakituisena 3 vuotta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi.

Vierailija
4/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se onnistuu niiltä, jotka on suorahaettu (headhunting) tehtävään. 

Vierailija
5/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Itse olen tehnyt aina niin. Työnantajalle on käynyt joka kerta eikä ole käynyt poikkiteloin. Kannattaa kirjata se työsopimukseen.

Vierailija
6/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! Tiedän useita miehiä, jotka ovat noin tehneet.

Vierailija
7/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Ap

Vierailija
8/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muista ottaa puheeksi työhaastattelussa tai muuten ajoissa. Itse viimeksi paikkaa vaihtaessa unohdin ja jouduin iltalypsymäisesti pyytämään loman jälkikäteen. Mutta sain loman, en tosin ihan täyttä määrää. Aiemmassa vaihdossa olin saanut täydet lomat ihan helposti, mutta silloin muistin puhua ne ajoissa.

Vierailija
9/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut vauvikselta sitä kysymään, ei sulla ole kyvykkyyttä neuvotteluun.

Vierailija
10/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä joutunut kysymään, aina on tarjottu automaattisesti.

Vierailija
11/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et voi, jos se keikkailu on yhtäjaksoisesti jatkunutta ja olet ollut firman oalkkalistoilla, eli tavallaan keskeytymättömillä määräaikaisuuksilla, jotka nyt muuttuvat ilman katkoa toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Vuosilomasta määrätään laissa, laista ei voi neuvotella.

Vierailija
12/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, et voi, jos se keikkailu on yhtäjaksoisesti jatkunutta ja olet ollut firman oalkkalistoilla, eli tavallaan keskeytymättömillä määräaikaisuuksilla, jotka nyt muuttuvat ilman katkoa toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Vuosilomasta määrätään laissa, laista ei voi neuvotella.

Puuttuu pari sanaa yo:sta, eli, et voi, paitsi jos....

Ja tuolloinkaan ei neuvotelka, vaan loma tulee ansainnan mukaan. Toki palkatonta voi pyytää.

Vierailija
13/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyvittuun

Vierailija
14/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennyvittuun

Ai miks?

Vierailija
15/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Itse pyysin ja sain. On kivaa enkä enää muihin diileihin edes aio suostua.

Minut kyllä headhuntattiin mutta ei se asiaa muuta kuin että firma ehkä on suostuvaisempi tällöin.

N36

Vierailija
16/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit neuvotella paremmin kuin vuosilomalaissa, se kun on minimi. Täysiä en itse saanut, mutta pari viikkoa palkallista sain lisää.

Vierailija
17/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt tulko tappelemaan miun ketjuun😄

Ap

Vierailija
18/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin! Tiedän useita miehiä, jotka ovat noin tehneet.

Naiset eivät tee?

Vierailija
19/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Itse pyysin ja sain. On kivaa enkä enää muihin diileihin edes aio suostua.

Minut kyllä headhuntattiin mutta ei se asiaa muuta kuin että firma ehkä on suostuvaisempi tällöin.

N36

Mikä on headhuntaus?

Vierailija
20/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Mikä on headhuntaus?

Headhunting eli ns suorahaku, palkattu ulkopuolinen henkilöstöyritys etsii osaajia ja ”houkuttelee” heitä uusiin työpaikkoihin ja saavat siis siitä itselleen mojovan palkkion. Suurin osa ylemmistä johtopaikoista ja johtajista täytetään suorahaulla eli eivät tule lainkaan julkiseen hakuun. Joskus voi olla sekä julkinen haku että suorahaku yhtäaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan