Voinko neuvotella työsopimusta tehdessä heti täydet lomat?
Kyseessä firma johon olen tehnyt keikkaa jo 6 vuotta, ja nyt olisi vakituinen paikka tarjolla.
Mitä mieltä?
Kommentit (27)
Korjaan, tehnyt keikkaa 3 vuotta. Sitä ennen olin vakituisena 3 vuotta. Ap
Useimmiten se onnistuu niiltä, jotka on suorahaettu (headhunting) tehtävään.
Tottakai voit. Itse olen tehnyt aina niin. Työnantajalle on käynyt joka kerta eikä ole käynyt poikkiteloin. Kannattaa kirjata se työsopimukseen.
Tietenkin! Tiedän useita miehiä, jotka ovat noin tehneet.
Joo, muista ottaa puheeksi työhaastattelussa tai muuten ajoissa. Itse viimeksi paikkaa vaihtaessa unohdin ja jouduin iltalypsymäisesti pyytämään loman jälkikäteen. Mutta sain loman, en tosin ihan täyttä määrää. Aiemmassa vaihdossa olin saanut täydet lomat ihan helposti, mutta silloin muistin puhua ne ajoissa.
Jos joudut vauvikselta sitä kysymään, ei sulla ole kyvykkyyttä neuvotteluun.
En ole ikinä joutunut kysymään, aina on tarjottu automaattisesti.
No, et voi, jos se keikkailu on yhtäjaksoisesti jatkunutta ja olet ollut firman oalkkalistoilla, eli tavallaan keskeytymättömillä määräaikaisuuksilla, jotka nyt muuttuvat ilman katkoa toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Vuosilomasta määrätään laissa, laista ei voi neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
No, et voi, jos se keikkailu on yhtäjaksoisesti jatkunutta ja olet ollut firman oalkkalistoilla, eli tavallaan keskeytymättömillä määräaikaisuuksilla, jotka nyt muuttuvat ilman katkoa toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Vuosilomasta määrätään laissa, laista ei voi neuvotella.
Puuttuu pari sanaa yo:sta, eli, et voi, paitsi jos....
Ja tuolloinkaan ei neuvotelka, vaan loma tulee ansainnan mukaan. Toki palkatonta voi pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Mennyvittuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyvittuun
Ai miks?
Tietenkin. Itse pyysin ja sain. On kivaa enkä enää muihin diileihin edes aio suostua.
Minut kyllä headhuntattiin mutta ei se asiaa muuta kuin että firma ehkä on suostuvaisempi tällöin.
N36
Aina voit neuvotella paremmin kuin vuosilomalaissa, se kun on minimi. Täysiä en itse saanut, mutta pari viikkoa palkallista sain lisää.
Älkääs nyt tulko tappelemaan miun ketjuun😄
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin! Tiedän useita miehiä, jotka ovat noin tehneet.
Naiset eivät tee?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Itse pyysin ja sain. On kivaa enkä enää muihin diileihin edes aio suostua.
Minut kyllä headhuntattiin mutta ei se asiaa muuta kuin että firma ehkä on suostuvaisempi tällöin.
N36
Mikä on headhuntaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N36
Mikä on headhuntaus?
Headhunting eli ns suorahaku, palkattu ulkopuolinen henkilöstöyritys etsii osaajia ja ”houkuttelee” heitä uusiin työpaikkoihin ja saavat siis siitä itselleen mojovan palkkion. Suurin osa ylemmistä johtopaikoista ja johtajista täytetään suorahaulla eli eivät tule lainkaan julkiseen hakuun. Joskus voi olla sekä julkinen haku että suorahaku yhtäaikaa.
Voi yrittää.