Kasvatustieteiden maisterit, huom!
Mitä te kasvatustieteen- tai aikuiskasvatustieteen maisterit olette päätyneet tekemään työksenne?
Täällä juuri opintonsa aikuiskasvatustieteesaä aloittanut, ja kiinnostaisi kuulla teidän ammateistanne. En tarkoita nyt luokaopettajaksi valmistuneita!
Kommentit (57)
Siskoni on isossa suomalaisessa firmassa henkilöstöjohtajana. Ei se koulutus vaan ne kyvyt.
Oletteko te kokeneet, että kyseinen koulutus on kannattanut?
Olen ollut ministeriössä hallintotehtävissä, henkilöstövuokrafirmassa rekrytoimassa ja nyt henkilöstöpäällikkönä yli 200 hengen yrityksessä. Vastaan koulutuksista ja osin perehdytyksestäkin. Palkkani on varsin kilpailukelpoinen esim. insinöörien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 19:54"]Maailman turhin koulutus. Eihän siitä valmistu mihnkään.
[/quote]
No just. Sama argumentti pätee tai on pätemättä aika moneen akateemiseen alaan.
Miten tästä kuulee niin ristiriitaista tietoa... toiset haukkuvat maanrakoon ja puhuvat työllistymisvaikeuksista, toiset taas sanovat, että töitä on riittänyt.
Mä en tiennyt että kasvatustieteilijä voi olla jotain muutakin kuin opettaja... kaikkea sitä oppii.
Viestintäpuolen asiantuntijatehtävissä. Luokanopettajakoulutusohjelmasta valmistuin, opiskelin viestintätieteitä myöhemmin avoimessa yliopistossa.
Miten tuosta saa muka tiedettä aikaiseksi? Jos viestii, niin olennaista on se että hallitsee asiasisällön, ei se miten sen sanoo. Jos taas viestin muoto on tärkeämpi kuin asiasisältö, epäilen että tässä mitään tärkeää tietoa välitetään ylipäätänsä. Jos joku hakee jotakin työpaikkaa, niin itse haistattaisin pitkät paskat, jos ei ole tarpeeksi pätevä henkilö. Kyllä routa porsaat kotiin ajaa. Turha kohteliaisuus tekee vaan työntekijöistä ylimielisiä. Se on ylimielinen kenellä siihen on varaa, vrt. sikariportaan henkilöstö.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:15"]
Anu?
[/quote]
Pöljä?
Minä olen opettaja amk:ssa. Siihen ei tosin vaikuta aikuiskasvatutieteen tutkinto, vaan sivuaineeni ja työkokemus.
Onkohan työllistymisellä paljon eroa eri puolilla Suomea? Millaisia sivuaineita te olette opiskelleet? Minä myös opiskelen ensimmäistä vuotta.
Täytyy nostella tätä ketjua...muakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Olen itse suuntautunut aikuiskasvatukseen ja sivuaineina mm. psykologiaa ja kauppatieteelliset perusopinnot. Lisäksi kiinnostaisi lukea henkilöstöjohtamista. Minkähänlaiset työmarkkinat ovat tällaisella paketilla?
En ole päässyt edes työhaastatteluun, valmistuin juuri. Sivuaineena mm.sosiaalipolitiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:50"]
En ole päässyt edes työhaastatteluun, valmistuin juuri. Sivuaineena mm.sosiaalipolitiikkaa.
[/quote]
Voi ei... mitä tiedät opiskelukavereidesi tilanteesta?
Mä oon luullut, että tuolla tutkinnolla työllistyy hyvin...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:28"]
Mä oon luullut, että tuolla tutkinnolla työllistyy hyvin...
[/quote]
Ilmeisesti jotkut työllistyy ja jotkut ei... parhaiten vaikuttaisi työllistymistä edesauttavan esim. kaupalliset sivuaineet.
Olen koulutussuunnittelija. Opiskelukaverit samoissa hommissa tai henkilöstö ja rekrypuolella. Myös jokunen aikuiskouluttaja löytyy.