Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaikki kelan tuet voi tulla samana päivänä?

Vierailija
18.11.2014 |

Olen yksinhuoltaja hoitovapaalla. Tukeni tulee seuraavasti:

1. pankkipäivä asumistuki

10.pv elatustuki

26.pv lapsilisä

viimeinen pankkipäivä kotihoidontuki.

Nytkin on tilanne että mulla on kaksi laskua myöhässä mutta en voi maksaa niitä ennen lapsilisää. Mulla on nyt 70e siihen asti (8 päivää). Torstaina on joulumarkkinat, ei se nyt ole mikään pakollinen meno mutta olisi kiva voida ostaa jos jotain sieltä löytää, nyt ei voi. Sitten 26.pv tulee se lapsilisä ja nämä kaksi myöhästynyttä laskua maksettuani mulle jää siitä noin satanen. KAHDEKSI päiväksi, koska perjantaina tulee taas kotihoidontuki. Siitä jää siis niin sanotusti ylimääräistä. 

Jos kaikki tuet tulisi köntsänä vaikka kuun ensimmäinen päivä, olisi paljon helpompi säädellä rahankäyttöä niin ettei ikinä tarvisi elää muutamalla roposella eikä sitten taas jossain vaiheessa ole "ylimääräistä". Tietenkään tässä taloudellisessa tilanteessa raha ei ole koskaan ylimääräistä, mutta nyt haluaisin esim voida käyttää sen "ylimääräisen" rahan torstaina, koska joulumarkkinoilta olen usein löytänyt vaikka kivoja joululahjoja.

Onko siihen siis joku syy että rahat tulee tolleen ripotellen? Miksei vaan voi tulla kaikki: opintotuet, asumistuet, lapsilisät ja vaikka toimeentulotuetkin kaikille samana päivänä? Miksi tää pitää tehä näin hankalasti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat, mulle tulee rahaa viitenä eri päivänä kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kerran kuussa rahasumma könttänä, palkka nääs. 3440 euroa

Vierailija
4/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt vaikka saankin vain kotihoidontuen ja lapsilisän.

Vierailija
5/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta lähtee eri maksuja valtavat määrät, joten ihan järkevää ne on maksaa eri päivinä. Onhan niitä pankkiohjelmia kaatunut ihan palkkapäivinäkin, kun moni työnantaja maksaa palkat 15. päivä.

Vierailija
6/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kelan tukia saanee myös moni, jolle rahankäyttö on ongelma, joten ei sitten tarvitse itkeä kuun viides päivä kun kaikki rahat ovat jo menneet, vaan sitä tulee sitten vähän koko ajan:)

Vierailija
7/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan se ja sama miten se raha tulee. Et sinä kuitenkaan sitä rahaa enempää saa, vaikka maksettaisiin kymmenessä erässä. Ja tuolla sun kulutusmentaliteetilla onkin ehkä ihan hyvä, että rahaa tulee ripotellen. Esim. joulumarkkinoille ei mennä tuhlailemaan jos ei ole ensin osattu säästää tai budjetoida sitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi