Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...
Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pitkä nainen voi sille, että useimmat miehet eivät halua hänen kanssaan seurustella?
Ihan sama tilanne, vaan toisin päin.
Ei ole yhtään sama tilanne. Pelkästään jo sen takia, että pitkät naiset on pienempi ryhmä kuin lyhyet miehet. Lisäksi heidän ongelma ei edes ole, että mies ei kelpuuta pidempää naista, vaan että nainen haluaa aina itseään pidemmän miehen. Jos nainen saattuu olemaan pitkä ja hän haluaa itseään pidemmän miehen, niin hän on rajannut valintansa vain kaikkein halutuimpaan ryhmään, josta kaikki naiset haluavat valkata puolisonsa.
No mikä on kenenkin mielestä pitkä, joidenkin miesten mielestä tosiaan jo 170 cm nainen on pitkä, vaikka tämän pituisia naisia on melko paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies, ja olen kyllä useinkin ihan suoraan sanonut, että edellytän naiselta tiettyä ulkonäköä jotta voisin edes kuvitella seurustelusuhdetta hänen kanssaan.
En muista tilannetta, jossa joku olisi minulle sanonut että minulla ei saisi olla tällaisia odotuksia.
Todellisuudessa meillä kaikilla on tietty ulkonäköraja, jonka alittavia kumppaneita emme hyväksy. Jotkut tämän asian myöntävät, jotkut eivät.
Niin, on minullekin naisena vaikka kuinka monta kertaa miehet sanoneet, että en ole heidän makuunsa ja on jopa jotkut suoraan sanoneet, että "sori, en tykkää pullukoista". Eihän se kivalta tunnu, mutta minkäs teet? En voi siinä hetkessä muuttua hoikaksi.
Toisaalta arvostankin enemmän sitä suoraan sanomista, kuin että mies suostuu tapailemaan minua ja sitten vasta myöhemmin, kun olen itse jo umpirakastunut hän töksäyttää, ettei tykkää kun oon pullea. SE VASTA PAHALTA TUNTUU. Miksi sitten alunperinkään suostui tapailemaan minua, jos en viehätä häntä ollenkaan? Minusta miehillä saa olla omat vaatimuksensa ihan vapaasti, kunhan ovat niiden kanssa rehellisiä. Asioita ei tarvitse sanoa pahasti. Ei minullekaan ole sanottu. Kieltäytymisenkin voi tehdä kohteliaasti ja empaattisesti.
Ja enhän itsekään ihan jokaisesta miehestä kiinnostu. Eikä muakaan voida vaatia huolimaan ihan kuka tahansa vaikka olenkin ylipainoinen. Ei siitä tule hyvä suhde, jos on vaan huolinut toisen, eikä tunne minkäänlaista vetoa häneen. Minulla ei ole mitenkään ihmeelliset vaatimukset, en vaadi miestä olemaan pitkä eikä tartte olla hoikka ja treenattu, mutta näissäkin on rajansa. Jos esimerkiksi mies on selvästi mua lyhyempi niin hänellä on sitten jo oltava jokin syndrooma, koska olen itsekin todella lyhyt. Ja jos mies on ihan hirvittävän lihava, ei hän elä aktiivista elämää kuten minä. Koska minä kyllä liikun ja touhuan paljon, vaikka olenkin ylipainoinen. Ylipaino ei tarkoita automaattisesti huonoa kuntoa, ellei puhuta sairaalloisesta ylipainosta.
Se mua aina häiritsee näissä keskusteluissa, että jos naisella on vähänkin ylipainoa, hän ei ikään kuin "saisi vaatia mieheltä yhtään mitään". Samanaikaisesti lihavat ja rumat miehet saa vaatia jotain alati kestohymyilevää satujen prinsessaa, joka kokkailee miehelle herkkuruokia, mutta on itse silti hentoinen nuori kaunotar joka viihtyy vain kotona miestään palvoten ja kauneudenhoitoonsa keskittyen. Samalla ei kuitenkaan saa elää miehen rahoilla.
Miksi et laihduta itseäsi normaalipainoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pitkä nainen voi sille, että useimmat miehet eivät halua hänen kanssaan seurustella?
Ei ole yhtään sama tilanne. Pelkästään jo sen takia, että pitkät naiset on pienempi ryhmä kuin lyhyet miehet. Lisäksi heidän ongelma ei edes ole, että mies ei kelpuuta pidempää naista, vaan että nainen haluaa aina itseään pidemmän miehen. Jos nainen saattuu olemaan pitkä ja hän haluaa itseään pidemmän miehen, niin hän on rajannut valintansa vain kaikkein halutuimpaan ryhmään, josta kaikki naiset haluavat valkata puolisonsa.
Mikä tuossa on epäreilua? Suomessa on paljon lyhyitä naisia, naisten keskipituus taitaa olla joku 165 cm. Suurin osa miehistä on pitempiä.
Miehet hakevat ensisijaisesti hoikkaa kumppania, vaikka ylipainoisia on enemmän. Ihan sama ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään haluaisi itseäni lyhyempää miestä mutta en ole niin tyylitön mäntti että möläyttäisin sen ääneen enkä ETENKÄÄN menisi solvaamaan lyhyitä miehiä että heissä on jotain vikaa kun eivät kelpaa mulle. Kyllä nyt jotkut käytöstavat pitää olla. Ei se lyhyiden miesten syy ole jos mä en saa haluamani kokoista miestä. En ole sinkku enkä läski joten ei ole oma lehmä ojassa.
Minulle taas miehen pituudella ei ole koskaan ollut merkitystä, ellei puhuta lyhytkasvuisista, jotka tarvitsevat jotain erityispalveluja tms.
Ja tämä on pätenyt ihan sieltä saakka, kun olin hoikka ja pitkähiuksinen alle kaksikymppinem
Eihän se niin mene, että naisilla olisi vain kumppanin pituutta koskevia toiveita ja miehillä vain painoa koskevia toiveita. Molemmilla on yleensä molempia. Kummallekin painosta puhuminen on vähemmän sopivaa kuin pituudesta puhuminen. Teet tästä vain väen vängällä sukupuolikysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on toive pituudesta ilmoituksessani siksi että olen itsekin pitkä. Naisena haluan, että mies on minua pidempi, joska itseäni pienemmän miehen rinnalla en tuntisi itseäni niin naiselliseksi. Kuin moni mies haluaa olla itseään isomman naisen kanssa? Lopultahan kyse on kuitenkin persoonallisuuksien yhteensopivuudesta eli jos se oikea löytyy ja on lyhyempi, asialla ei varmaan sitten enää ole niin väliä. Pituus ei ole itseisarvo, mutta haluan itse olla se pienempi, enkä mikään jättiläisnainen mieheni rinnalla. Kyllähän miehetkin tuolla ilmoittelee, että etsitään esim. muodokasta naista. Pitäisikö laiheliinien loukkaantua tästä? Makuja on monenlaisia kuin ihmisillä kokojakin.
Niinpä. Tämä on käänteinen ilmiö sille, että mies haluaa hoikan/siron naisen.
Kehtaisin väittää, että miehiä häiritsee ylipainossa pääasiassa kokoero, eli jos nainen painaa enemmän ja on isomman näköinen, mies näyttää hintelämmältä kuin onkaan. Miehet haaveilevat pienestä ja kainaloon sopivasta naisesta, että saisivat tuntea itse olevansa isompia.
Jos tämä on OK, niin pitää olla myös OK että naiset haluavat sen ison nallekarhunsa, joka pitää heistä huolta.
Varmasti nykyaikana asiat ovat muuttumassa ja naiset löytämässä sen, että ei tarvitse olla aina pieni ja siro. Eri asia, miten nopeasti miehissä tapahtuu se muutos, että itsetunto ei kaadu siihen jos nainen on pitempi/paksumpi.
Vierailija kirjoitti:
Taasko aloitus tästä aiheesta? Tehtaileeko näitä sama ihminen?
Kuka tahansa ei voi olla hoikka jos haluaa, muuten 95 % ihmisistä olisi hoikkia, ja vain muutama kapinallinen olisi lihava ihan piruuttaan.
Ja ne ovat yleensä miehiä, jotka valittavat siitä pituusvaatimuksesta. Eli niitä samoja ihmisiä, jotka vaativat naiselta tiettyä BMI:tä. Tekopyhyyttähän se on, itketään kun ei itse kelpaa, mutta pidetään reiluna vaatia naisilta kuuta taivaalta.
Kertaakaan en ole nähnyt täällä enkä muualla, että naisessa arvostettaisiin sitä että "tietää mitä haluaa". Sen sijaan olen nähnyt miesten kehuvan toisiaan tuosta asiasta.
Naisilta odotetaan, että suostuisi olemaan minkälaisen miehen vaan kanssa, ja luonne olisi tärkein. Miehille sallitaan se, että he ovat "visuaalisempia" kuin naiset.
Eli haukut nyt väärää puuta, AP hyvä. Kuten aina ennenkin.
Sivusta, mitä tässä muutamassa vuodessa on tapahtunut, että ihmiskeho on länsimaissa muuttunut niin paljon että hoikkuus on harvinaisuus ja suuri osa ihmisistä on ylipainoisia?
Suurin osa ihmisistä nimenomaan voi olla hoikkia. Se ei todellakaan ole rakettitiedettä. Kilpirauhasen vajaatoiminnat jne ovat sitten asia erikseen.
63% naisista ja 72% miehistä ovat ainakin ylipainoisia Suomessa. Heillä vain pienellä osalla osasyynä jokin sairaus kuten kilpparin vajaatoiminta. Suurin osa on lihavia/ylipainoisia, koska elintavat ovat huonot. Yksinkertaista.
Lisäksi, minä en nää minkäänlaista ongelmaa ap:n mainitsemassa kriteerissä naisille eli hoikkuudessa. Painoon voi vaikuttaa ja moni mies muutenkin pitää isommista naisista, ei kaikki ole hoikkien perään.
Jos tätä nyt verrataan miehien pituuteen, siihen ei mitenkään voi vaikuttaa ja naiset ovat todella yksimielisiä asian suhteen. Harva tykkää lyhyistä miehistä.
n22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on kenenkin mielestä pitkä, joidenkin miesten mielestä tosiaan jo 170 cm nainen on pitkä, vaikka tämän pituisia naisia on melko paljon.
No pointti onkin siinä, että ei miehetkään useimmiten halua itseään selvästi pidempää naista. Eli molemmat sukupuolet haluaa samaa asiaa, miehet haluavat olla naistaan pidempiä ja naiset vastaavasti olla miestään lyhyempiä. En ainakaan itse naisena ole koskaan törmännyt siihen, että lyhyt mies oikein haluamalla haluaisi pitkän naisen. (Paitsi tietenkin jos se nainen on joku missi tai malli, kaikkihan heitä haluaa, mutta puhun nyt taviksista.)
Sen sijaan lyhyistä naisista tykkää sekä lyhyet, että pitkät miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies, ja olen kyllä useinkin ihan suoraan sanonut, että edellytän naiselta tiettyä ulkonäköä jotta voisin edes kuvitella seurustelusuhdetta hänen kanssaan.
En muista tilannetta, jossa joku olisi minulle sanonut että minulla ei saisi olla tällaisia odotuksia.
Todellisuudessa meillä kaikilla on tietty ulkonäköraja, jonka alittavia kumppaneita emme hyväksy. Jotkut tämän asian myöntävät, jotkut eivät.
Niin, on minullekin naisena vaikka kuinka monta kertaa miehet sanoneet, että en ole heidän makuunsa ja on jopa jotkut suoraan sanoneet, että "sori, en tykkää pullukoista". Eihän se kivalta tunnu, mutta minkäs teet? En voi siinä hetkessä muuttua hoikaksi.
Toisaalta arvostankin enemmän sitä suoraan sanomista, kuin että mies suostuu tapailemaan minua ja sitten vasta myöhemmin, kun olen itse jo umpirakastunut hän töksäyttää, ettei tykkää kun oon pullea. SE VASTA PAHALTA TUNTUU. Miksi sitten alunperinkään suostui tapailemaan minua, jos en viehätä häntä ollenkaan? Minusta miehillä saa olla omat vaatimuksensa ihan vapaasti, kunhan ovat niiden kanssa rehellisiä. Asioita ei tarvitse sanoa pahasti. Ei minullekaan ole sanottu. Kieltäytymisenkin voi tehdä kohteliaasti ja empaattisesti.
Ja enhän itsekään ihan jokaisesta miehestä kiinnostu. Eikä muakaan voida vaatia huolimaan ihan kuka tahansa vaikka olenkin ylipainoinen. Ei siitä tule hyvä suhde, jos on vaan huolinut toisen, eikä tunne minkäänlaista vetoa häneen. Minulla ei ole mitenkään ihmeelliset vaatimukset, en vaadi miestä olemaan pitkä eikä tartte olla hoikka ja treenattu, mutta näissäkin on rajansa. Jos esimerkiksi mies on selvästi mua lyhyempi niin hänellä on sitten jo oltava jokin syndrooma, koska olen itsekin todella lyhyt. Ja jos mies on ihan hirvittävän lihava, ei hän elä aktiivista elämää kuten minä. Koska minä kyllä liikun ja touhuan paljon, vaikka olenkin ylipainoinen. Ylipaino ei tarkoita automaattisesti huonoa kuntoa, ellei puhuta sairaalloisesta ylipainosta.
Se mua aina häiritsee näissä keskusteluissa, että jos naisella on vähänkin ylipainoa, hän ei ikään kuin "saisi vaatia mieheltä yhtään mitään". Samanaikaisesti lihavat ja rumat miehet saa vaatia jotain alati kestohymyilevää satujen prinsessaa, joka kokkailee miehelle herkkuruokia, mutta on itse silti hentoinen nuori kaunotar joka viihtyy vain kotona miestään palvoten ja kauneudenhoitoonsa keskittyen. Samalla ei kuitenkaan saa elää miehen rahoilla.
No miksei miehet laihduta? Itse teen tosi hyvää sapuskaa ja syön sen. Miehet aina valittaa, ettei naiset osaa nykyään tehdä edes ruokaa. No minä osaan. Teen niin hyvää ruokaa, että syön sitä liikaa, varsinkin kun ei ole ketään jolle voisin tarjoilla herkkujani niin syön itse sitten kaiken. En siis ole mikään jäätävä läski, juurihan sanoin, että tykkään kuitenkin liikkua paljon. Mutta tykkään myös kokkailusta ja leipomisesta.
On varmaan jo sanottu, mutta sanotaan uudestaan: koska suurin osa miehistä on suhteellisen pitkiä ja suurin osa naisista suhteellisen läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Thelonewanderer kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että naisella on aivan eri kokoluokkaa hänestä kiinnostuneita (ainakin seksisuhtweseen) miehiä kuin miehellä naisia. Siihen keskimäärin. Sen takia mies joka kommentoi naisen painoa jää helposti yksin kun taas naisella tätä ongelmaa ei ole vaikka kommentoisi pituutta.
Kokonaan toinen asia on, että miehet suosivat hoikia naisia vähintään yhtä paljon naiset pitkiä miehiä. Miehet ei vain sanoa sitä ääneen.
Tää on kyllä aika hevonkukkua, että esitä todisteet missä tällästä niin saat 10 pistettä. Valitettavasti miehet paljon enemmän ulkonököpainotteisia. Joku void tehdä tutkimuksenkin tästä! Tää o vaa ku miehey yritttää nyt täällä esittää olevansa niin että naiset vaa vaativaat enemmän tietttyä pituutta.... Tällästä lukee vaa jossain meemeissä jotka amerikan tinderissä!
Mene mihin tahansa treffisovellukseen, niin huomaat että siellä on PALJON naisten ilmoituksia joissa on pituusrajat miehille. Ja tämä ei johda siihen, että nainen ei saisi viestejä.
Sen sijaan miesten ilmoituksissa on huomattavasti vähemmän painorajoja naisille, korkeintaan että toivotaan "urheilullista" naista (joka on koodisana hoikalle).
Ja niitä ilmoituksia, joissa mies toivoo "urheilullista" ja/tai "itsestään huolehtivaa" naista on PALJON. Eli millä perusteella miehet eivät muka "sano ääneen" sitä, että haluavat hoikan naisen?
Vierailija kirjoitti:
Naiset, jotka sanovat, että pituudella ei ole väliä valehtelevat tai eivät ymmärrä todellisuutta. 60 minutes teki joskus jakson, jossa koitettiin selvittää mitä miehen tulee tehdä kompensoidakseen pituuden. Käytännössä mikään ei riitä.
Siis nainen valehtelee, jos hän sanoo, että hänelle ei pituudella ole väliä?
Minä tahdon kolme naista. Yhden jakkupukuisen uranaisen tienaamaan elantoa, hyväkuntoisen ja sutjakan söpöliinin kainaloon ja tukevan tätihahmon toiselle puolelle maapalloa tasapainottamaan kiertoliikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitkät naiset ovat pienenpi ryhmä kuin lyhyet miehet? Tästä löytyy varmaan ihan tilastotietoa, joten linkittäisitkö sellaisia?
Ja siis pitkälle naiselleko ei voi olla ongelma, että monet miehet haluavat lyhyemmän naisen? Ja että kaikki naiset aina haluavat itseään pidemmän miehen? Ja kaikki naiset haluavat valkata puolisonsa pelkästään siitä oikeasti pitkien miesten ryhmästä, eikä siis ainoastaan itseään pidempien miesten ryhmästä, joka esim. 165 senttisen naisen kohdalla on valtaosa miehistä, jos suomalaisia ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tämä on käänteinen ilmiö sille, että mies haluaa hoikan/siron naisen.
Kehtaisin väittää, että miehiä häiritsee ylipainossa pääasiassa kokoero, eli jos nainen painaa enemmän ja on isomman näköinen, mies näyttää hintelämmältä kuin onkaan. Miehet haaveilevat pienestä ja kainaloon sopivasta naisesta, että saisivat tuntea itse olevansa isompia.
Jos tämä on OK, niin pitää olla myös OK että naiset haluavat sen ison nallekarhunsa, joka pitää heistä huolta.
Varmasti nykyaikana asiat ovat muuttumassa ja naiset löytämässä sen, että ei tarvitse olla aina pieni ja siro. Eri asia, miten nopeasti miehissä tapahtuu se muutos, että itsetunto ei kaadu siihen jos nainen on pitempi/paksumpi.
Komppaan ja täytyy mainita isäni (olen nainen). Hän oli harteikas, ryhdikäs, vahva, miehekäs ja 170 cm pitkä. Äitini ja minä olemme 170 cm ja veljeni 188 cm.
En ikinä ajatellut että isäni olisi ollut lyhyt vaikka onhan tuo nyt miehelle pituus joka menee kategoriaan lyhyt etenkin kun äiti ja minä olimme missä vaan koroissa pidempiä. Koska hän oli kunnon äijä. Tällaisen habituksen omaava mies ei olisi mikään ongelma. Sen sijaan samanpituisen pituuttaan angstaavan hiirulaismiehen rinnalla tuntisin itseni sotanorsuksi koska olen isäni vahvan ruumiinrakenteen perinyt jonkin verran lihasta treenannut ryhdikäs nainen.
Näiden keskusteluiden paras puoli on, ettei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että suostuu seurustelemaan vain kauniiden ja hoikkien naisten kanssa. Ja saa sanoa sen myös ääneen, ilman että kutsutaan siaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että olet lyhyt.
olen 185cm
ap
Unissas oot, todellisuudessa Jonne 161 cm. Otan osaa.
Es-jonnet vauhdissa aina täällä vauva fissä :')))
Itselläni on toive pituudesta ilmoituksessani siksi että olen itsekin pitkä. Naisena haluan, että mies on minua pidempi, joska itseäni pienemmän miehen rinnalla en tuntisi itseäni niin naiselliseksi. Kuin moni mies haluaa olla itseään isomman naisen kanssa? Lopultahan kyse on kuitenkin persoonallisuuksien yhteensopivuudesta eli jos se oikea löytyy ja on lyhyempi, asialla ei varmaan sitten enää ole niin väliä. Pituus ei ole itseisarvo, mutta haluan itse olla se pienempi, enkä mikään jättiläisnainen mieheni rinnalla. Kyllähän miehetkin tuolla ilmoittelee, että etsitään esim. muodokasta naista. Pitäisikö laiheliinien loukkaantua tästä? Makuja on monenlaisia kuin ihmisillä kokojakin.