Olen raskaana ja lasken päiviä kun pääsen vetämään kännit!
Ja tätä ei kukaan minusta uskoisi päälle päin mitä mietin. Raskaus ollut erittäin vaikea minulle sosiaaliselle ja menevälle ihmisille. Olen ollut henkisestikin aivan rikki tähän koko raskauden kestävään hirveään oloon ja väsymykseen. Tuntuu että olen eristäytynyt muusta maailmasta täysin kun en jaksa mitään tehdä.
Aion riipasta ystäväni kanssa maailmaa parantavat kännit heti kun olen toipunut.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:37"]
Sosiaalinen ja menevä tarkoittaa ap:n tapauksessa alkoholiriippuvainen bilettäjä?
Ei raskauden tarvitse merkitä sosiaalisuudesta tinkimistä - ellei sitten entinen sosiaalinen elämä ole tarkoittanut ryyppäämistä ja yöaikaan harrastettavaa päihteisiin sidonnaista "sosiaalisuutta".
[/quote]
Kyllä se sosiaalinen elämä kärsii jos raskausaika on todella vaikea niin kuin ap sanoi ja jonka sinäkin olisit varmaankin tajunnut, jos olisit lukenut koko ketjun. Minun sosiaalinen elämä kärsi tosissaan raskauden myötä vaikken edes käytä alkoholia. Huono olo ja väsymys kesti todellakin sen koko raskauden eikä vain ensimmäisen kolmanneksen niin kuin useimmilla pahasta olosta kärsiville. Ei voinut edes ajatellakaan jotain treffejä ystävien kanssa iltaisin (ystävät olivat päivät töissä), koska hienoa jos pystyin pakolliset kotityöt tekemään. Ja sitä väsymyksen määrää ei voi tajuta muuta kuin ihminen joka on kokenut vastaavan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:43"]
Minä olin myös ennen raskautta menevä ja tykkäsin kovastikin dokata. jatkoin kyllä menemistä ihan viikolle 40 asti, vaikkakin ilman alkoholia. :) Nyt poika on 2 kk vanha ja vaikka saisin ottaa saunakaljan jos toisenkin niin en halua. Tuntuu että iskee jo niistä hirbeä morkkis kun vaadin vesiselvyyttä kaikilta, jotka lastani käsittelevät, joten aion itse olla täysin juomatta vielä ainakin niin pitkään kunnes poika nukkuu kokonaisia öitä.
Mielesi muuttuu kun toivut ekan kolmanneksen väsymyksestä ja alkotta oleminen vain parantaa elämääsi. Niin ja raskauskilot lähtee vieläkin nopeammin kun et heti ala maksaa väsyttämään viinalla, koko keho keskittyy viinatta rasvan polttamiseen.
[/quote]
Voi olla että mieli muuttuu kun lapsi syntyy etten raaski olla erossa hänestä hetkeäkään, sen näkee sitten. Mutta sen voin kertoo että eka kolmannes on mennyt jo aikoja sitten, loppupäässä raskautta ollaan, eikä olo ole helpottunut mihinkään. Kaksi aiempaa raskautta on ollut aivan erilaisia, silloin olin elämäni kunnossa. Jaksoin harrastaa, tavata ystäviäni, käytiin leffassa, syömässä, teatterissa ja vaikka mitä. Nyt ainoa suunnitelma on että missä vaiheessa päivää käyn kaupassa etten nukahda rattiin ajaessani sinne (nänkin on meinannut käydä), töissä vielä ollessani olen nukahtanut sinne. Se oli jo aika koomista, onneksi kenenkään henki ei ollut vaarassa =) Joten mielen oma olotila on apeaksi välillä vetänyt. Mutta tiedän ja uskon että varmasti helpottaa jossain vaiheessa, viimeistään kun lapsi muuttaa kotoa. =) AP
Mulla oli sama. Ja sitten kun vauva oli n.2kk niin vedinkin. Ja teki kyllä hyvää.